Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Amaris schreef:tamary schreef:Lastige is dat Rusland geen Europa is en dus geen geldig paspoort. Je zal dus in elk geval een nieuw paspoort moeten aanvragen, de oude willen ze dan ook hebben (als je inderdaad de afstamming, etc. er in wil hebben) en die is daarna meestal ook foetsie. Vertaling paspoort (zodat je weet wat er in staat), controle op chip en aanvragen paspoort bij de goedkoopste instantie is je beste optie als je het oude paspoort in bezit wil houden. Dat hoeft niet de KNHS te zijn trouwens. Lees ook even goed de regels na, want oudere paarden hoeven niet altijd een chip, al zijn de regels voor import paarden weer iets anders.
Wait whut?
Laatste keer dat ik keek het grootste deel toch echt wel.

Amaris schreef:maar dat is iets anders dan dat Rusland geen Europa is. Want een groot deel van Rusland (namelijk Europees Rusland ja je verzint het niet) is Oost Europa. Zowel geografisch als politiek.
Jennyj01 schreef:Tamary dat paspoort kun je gewoon blijven gebruiken hoor. Het is geen mens wat een inburgeringscursus moet doen. Of een auto die je moet invoeren. Als alle entingen kloppen en het chipnr staat erin hoef je geen nieuwe. Moeten er veranderingen aangebracht worden dan moet je het opsturen naar de uitgevende instantie. En dan heb je met Rusland en ik met marocco wel een probleem.
tamary schreef:Jennyj01 schreef:Tamary dat paspoort kun je gewoon blijven gebruiken hoor. Het is geen mens wat een inburgeringscursus moet doen. Of een auto die je moet invoeren. Als alle entingen kloppen en het chipnr staat erin hoef je geen nieuwe. Moeten er veranderingen aangebracht worden dan moet je het opsturen naar de uitgevende instantie. En dan heb je met Rusland en ik met marocco wel een probleem.
1. geen EU-lidstaat en 2. niet leesbaar voor 99,9% van de controleurs. Dan is niet te controleren of het paspoort bij dat paard hoort en of het geldig is. Zeker als TS wedstrijden wil starten is het erg handig dat mensen kunnen lezen wat er in staat.