Russisch ingevoerd paard.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: Russisch ingevoerd paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:05

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:13

Een chipnummer van de Russische Federatie begint met 643 heb ik gevonden. Rusland hanteert met cijfers hetzelfde als wij, dus als het paard een chip heeft, moet je toch ergens een nummer vinden dat met die drie cijfers begint. Wel een leuk zoekplaatje zo eigenlijk :D .

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 16:24

Het enige cijfer in z'n paspoort is dit cijfer : 001067 lijkt me geen chip maar wat dan :=

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:24

Amaris schreef:
tamary schreef:
Lastige is dat Rusland geen Europa is en dus geen geldig paspoort. Je zal dus in elk geval een nieuw paspoort moeten aanvragen, de oude willen ze dan ook hebben (als je inderdaad de afstamming, etc. er in wil hebben) en die is daarna meestal ook foetsie. Vertaling paspoort (zodat je weet wat er in staat), controle op chip en aanvragen paspoort bij de goedkoopste instantie is je beste optie als je het oude paspoort in bezit wil houden. Dat hoeft niet de KNHS te zijn trouwens. Lees ook even goed de regels na, want oudere paarden hoeven niet altijd een chip, al zijn de regels voor import paarden weer iets anders.

Wait whut?

Laatste keer dat ik keek het grootste deel toch echt wel.

Rusland is geen deel van de EU. :-)

Ik heb een aantal russische vrienden, misschien willen die wel vertalen voor je.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:26

maar dat is iets anders dan dat Rusland geen Europa is. Want een groot deel van Rusland (namelijk Europees Rusland ja je verzint het niet) is Oost Europa. Zowel geografisch als politiek.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:36

Ik heb ook een import paard. Uit marocco mijn paspoort is in het Arabisch (snap je geen hol van) en in het Frans. Ook zit er bij mij een import document bij dat hij is ingevoerd met een stempel van de douane. Maar het paspoort is gewoon geldig hoor. Waarschijnlijk zie je het chipnummer als je weet naar welk nr je moet zoeken. Toen wij het uitgelezen hadden wisten we ook waar we naar moesten zoeken.
Misschien kun je wat met googel translate

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:18

Jammer dat je geen chipnummer kunt ontcijferen, ik vermoed dat het paard dan niet gechipt is. Weet je wel hoe oud het is?

Wil jij er wedstrijden mee gaan rijden eigenlijk?

Ik hoop dat je er toch uitkomt met ontcijferen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:44

Amaris schreef:
maar dat is iets anders dan dat Rusland geen Europa is. Want een groot deel van Rusland (namelijk Europees Rusland ja je verzint het niet) is Oost Europa. Zowel geografisch als politiek.

Voor het geldig zijn van het paspoort in NL is Rusland geen Europa. Een Russisch paspoort is hier dus geen geldig paspoort (paarden die hier komen voor wedstrijden, etc. uitgezonderd, want die zijn hier maar tijdelijk).

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 17:48

Hij is van 2003, dat staat er wel in!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:48

Tamary dat paspoort kun je gewoon blijven gebruiken hoor. Het is geen mens wat een inburgeringscursus moet doen. Of een auto die je moet invoeren. Als alle entingen kloppen en het chipnr staat erin hoef je geen nieuwe. Moeten er veranderingen aangebracht worden dan moet je het opsturen naar de uitgevende instantie. En dan heb je met Rusland en ik met marocco wel een probleem.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:18

Jennyj01 schreef:
Tamary dat paspoort kun je gewoon blijven gebruiken hoor. Het is geen mens wat een inburgeringscursus moet doen. Of een auto die je moet invoeren. Als alle entingen kloppen en het chipnr staat erin hoef je geen nieuwe. Moeten er veranderingen aangebracht worden dan moet je het opsturen naar de uitgevende instantie. En dan heb je met Rusland en ik met marocco wel een probleem.

1. geen EU-lidstaat en 2. niet leesbaar voor 99,9% van de controleurs. Dan is niet te controleren of het paspoort bij dat paard hoort en of het geldig is. Zeker als TS wedstrijden wil starten is het erg handig dat mensen kunnen lezen wat er in staat.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:30

Ik werk morgen met mijn Russische collega, die wil vast wel even helpen. Kun je de pagina's met je vragen door mailen?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:51

Hij hoeft niet gechipt te zijn, als hij maar wel volgens de Russische normen correct geïdentificeerd is. Dat is natuurlijk met Russisch wel lastig uit te vinden, maar misschien dat iemand een vertaling op papier kan maken met alle relevante gegevens.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:14

tamary schreef:
Jennyj01 schreef:

1. geen EU-lidstaat en 2. niet leesbaar voor 99,9% van de controleurs. Dan is niet te controleren of het paspoort bij dat paard hoort en of het geldig is. Zeker als TS wedstrijden wil starten is het erg handig dat mensen kunnen lezen wat er in staat.

Om te controleren moet je de chip uitlezen en als die klopt met de chip in het paspoort kun je zien dat paspoort en paard bij elkaar horen. Ts kan hem nu misschien niet vinden maar als ze het nr weet dan herkent ze het waarschijnlijk. Zo was het bij mij wel. Het nr stond geprint op een rare plaats ipv met een sticker zoals bij het paspoort van m'n vorige paard. En het meerendeel leest ook geen Arabisch of Frans maar dat maakt het nog niet ongeldig.
Het paspoort hoeft ook niet uit een eu lidstaat te zijn. Als het door een eu erkend stamboek is uitgegeven kan je het gewoon blijven gebruiken.

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:32

Ik weet niet of het helpt maar ik ben zelf van Oekraïense afkomst en heb hier thuis nog Russische familie zitten, ik/we kunnen zo helpen met vertalen als je dat verder helpt ? :)