Deze spullen geschikt voor beginnende ruiter?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blacky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:15

LisaaSophie schreef:
Laarzen zou ik persoonlijk niet doen. Kan je niet op de manege voor de eerste keren laarzen lemen? Ik zou zelf dan toch gelijk gaan voor jophers en chaps. Als rubberen jophers en stoffen chaps neemt is zit dat al stukken beter als gewone rubberen laarzen. Van die rubber laarzen zit verschrikkelijk. En ik vond juist in het begin dat dat me erg in de weg zat.

Met de stoffen chaps moet je oppassen, omdat dit op somige manege's niet is toegestaan. Ik zou hier dus eerst op de manege naar vragen mocht je dit overwegen.

Sure_lee

Re: Deze spullen geschikt voor beginnende ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 06:45

Ik heb zelf ook de rubberen rijlaarzen van Decathlon voor erbij en ik vind ze heerlijk zitten. En stop je met rijden dan kun je ze gewoon als regenlaars gebruiken.

Mieske200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 11:20

Inderdaad, die laars kan ik dan gewoon gebruiken voor bij mijn verzorgshetjes c:
De broek kan ik ook gewoon aan dan. Alleen de cap niet, maar goed.

Ik zit alleen nog even te twijfelen, jodhpurs + caps of rijlaars. Ik doe nog niet leer, want dat is me te duur nu.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:27

Ik zou voor rubber gaan, lekker makkelijk als je nog moet groeien. Als je twijfelt zou ik gewoon naar de dichtstbijzijnde ruitershop gaan en beide eens passen, iedereen kan ze mening geven maar jij moet ermee rijden/lopen.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:36

Prima om mee te beginnen hoor!

Volgensmij hebben wij hier ook nog een hele kast vol spullen zoals laarzen etc. Als je interesse hebt kun je gewoon een berichtje sturen!!

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:26

Zijn prima spullen! Je kan het beste wel naar de winkel zelf gaan, dan weet je zeker dat het past.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:31

Als je naar een winkel gaat pas dan verschillende broeken en caps. Een cap is vaak heel persoonlijk en moet echt heel goed passen. Je kunt beter meer aan een cap uitgeven en dan de merken en maten van kleding en laarzen opschrijven die je lekker zitten en dan kijk je op mp of andere sites om die tweede hands te kopen.

xDarlene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:46

gewoon lekker naar de winkel gaan en even flink gaan lopen passen in jou prijs klasse :) ik weet uit ervaring dat een fijn zittende cap soms nog wel eens een flinke opgave kan zijn. Suc6 met lekker shoppen :D

MerelM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:01

Ej hebben ze vaak ook leuke aanbiedingen! En op marktplaats zou ik idd ook even kijken.. Alleen een cap zou ik niet zo snel 2e hands kopen.. Een cap is namelijk na 1 harde klap vaak al niet meer veilig en met een 2e hands cap weet je niet wat er precies allemaal mee gebeurd is..

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:51

Prima spulletjes! Voor rijlaarzen/jodhpurs zou ik als ik jou was nog even marktplaats/boktmarkt afstruinen! Die staan er vol mee, zo ben ik ook aan mijn eerste rijlaarzen gekomen voor slechts een 5je, als het ook nog in de buurt is kun je ze ophalen en even passen. Voor de rest raad ik je aan om een rijbroek en een cap in een winkel te kopen, en niet online. Een comfortabele cap is soms best lastig te vinden aangezien iedereen een ander hoofd heeft, zelfde geldt voor de paardrijbroek! Sommige broeken zijn erg lang, en andere weer niet. Dan heb je ook nog heup- of taillebroeken en bredere of smallere. Scheelt ook verzendkosten. Succes! :D

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:54

Prima spulletjes. 2e hands is er ook heel veel te vinden!
Ik zou echter wel gelijk voor jodphurs+chaps gaan omdat bijna iedereen daar toch wel op over stapt en het fijner is om daarmee je hakken laag te houden. Die zijn 2e hands misschien wel voor even veel geld als de rijlaarzen van divoza te vinden.
Laatst bijgewerkt door plantje01 op 22-02-15 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:54

Dat zijn toch een paar mooie spulletjes? :D

Maar als ik jou was zou ik wel naar de winkel gaan om het even te passen, zou zonde zijn als je het weer moest terug sturen ;)

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:06

Als je nog nooit hebt gereden, zou ik eerst wat spulletjes 'lenen' van de manege. Die hebben vaak wel een cap/laarzen die je mag gebruiken. Als je het na 5 lessen nog steeds het paardrijden leuk vind zou ik pas zelf spullen kopen. (Het is namenlijk zonde als je alles koopt en dan het weer weg moet doen) Maar als je het toch koopt vind ik het er goed uit zien hoor!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:08

Leuk setje hoor. Eigenlijk is alles wat ze in de winkel verkopen goed hoor. De rubber laarzen zal ik nog wel even goed proberen als ik jou was. Ik geef les en vaak hoor en zie ik dat mensen hun hakken niet omlaag kunnen houden of dat de laarzen dan pijn doen. Doordat de laarzen behoorlijk stuk zijn. Dus probeer toch ook nog eens jodphurs en chaps. De chaps zal je niet heel snel uit groeien waarschijnlijk.
Veel plezier met je lessen!

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:18

Ik ben eigenlijk ook zo begonnen, prima dus! :)
Alleen ik ben begonnen met VEEL te grote rijlaarzen.

Nu heb ik chaps en jodphurs.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:20

Ziet er prima uit, TS!

De rijbroek zou evt nog goedkoper kunnen, maar het is net wat je wilt. ;)

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:23

Ziet er goed uit, zou zeker niet teveel geld uitgeven voor je eerste paar spulletjes. Zou wel langs een ruiterzaakje gaan om te passen. Ook al is het alleen maar om te kijken wat voor maatje je hebt.

Dotje281

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:07

Loolotte schreef:
Sonja schreef:
Helemaal prima! Je kunt ook alvast eens naar je toekomstige manege gaan en kijken of ze een prikbord hebben. Laarzen en rijbroeken kun je heel prima tweedehands kopen. Een cap liever niet (omdat je zelf niet kunt checken of hij al eens hard gevallen is).

Moet je een nieuwe als 'ie een keer flink is gevallen dan? Want dan moet ik toch eens gaan shoppen :+

Is wel slim als je dan een keer valt is de veilidheid minder

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:11

Ik gebruik die laarzen nog steeds (1x andere maat gehad) die cap had ik ook een hele tijd en rijbroek is laatst versleten. (En ik rijd nu 3 jaar) dus je kunt er prima mee door

Dotje281

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:13

Dit is een prima collectie voor een beginner
Misschien zijn sokken ook wel handig handig(niet verplicht)
En misschien wat poetsspulletjes tenzij ze dat al bij de pony's hebben

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:17

de cap die je in het begin hebt (dezelfde als ik koste toendertijd dat ik begon 30 euro) is heel erg goed, ik rijd er al 5 jaar mee en zit best lekker!
verder zou ik kijken op bijvoorbeeld marktplaats voor laarzen, daar heb je goede die nog goedkoop zijn, en een rijbroek kan je daar ook vinden!
verder nog iets als handschoenen? kan lekker warm zijn deze btijd van het jaar!

debra_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:22

zijn prima spullen en zoals ook veel zeggen kijk op marktplaats voor laarzen en een rijbroek.

lieketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:51

je kunt ook naar iets 2e hands kijken bijv. marktplaats.
alleen let op de maten per merk.
ik had bijv een rijbroek maat s besteld .
en hij viel zo klein dat zelfs toen we het elastiek eruit hebben gehaald.
ongeveer maat 140 had!

Whisky00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:52

Met dit soort spullen ben ik ook begonnen. Ik zou alleen wel naar een winkel gaan zodat je kan passen wat het beste zit.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:54

Prima spullen en niet duur stel dat je het later toch niet zo leuk vindt.
Dan is het nog niet erg je kunt ze wel beter even passen.
Veel plezier gewenst.