Leuke rijbroek (man)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:22

Senas schreef:
Happy16 schreef:
Gaan westernrijden, lekker in je spijkerbroek :D

Waarom kan western wel in een spijkerbroek? Is dit omdat dit 'mode' is bij western? Ik dacht namelijk dat een rijbroek nodig is bij het paardrijden in verband met schuren van je broek tegen je huid.

Onze westernzadels hebben niet van die dunne stijgbeugelriemen waar je je aan gaat openrijden.
Wat je wel zou kunnen proberen, is een spijkerbroek met lange chaps erover. Staat toch wat mannelijker dan een klassieke paardrijbroek (stop maar met zoeken naar iets wat leuk staat, een man in een paardrijbroek is zo aantrekkelijk als een zure haring in bikini) en geeft heel veel grip in het zadel.

Mocht je bij mij in de buurt wonen (randje Twente/Salland) dan mag je gerust even wat proefrondjes komen rijden met een van mijn chaps aan hoor.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:26

Sonja schreef:
(stop maar met zoeken naar iets wat leuk staat, een man in een paardrijbroek is zo aantrekkelijk als een zure haring in bikini)

_O- -probeert daar een beeld bij te bedenken-

terpentijn

Re: Leuke rijbroek (man)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:39

Hoezo, nou weer man in strakke paardrijbroek is niks? Ik heb zelf inmiddels een heel scala aan damesrijbroeken, ja natuurlijk niet roze of lichtblauw of zo, alles zwart, maar sommigen met nepleer er op, anderen helemaal van nepleer, zitten strak, maar so what?
Staat hartstikke kicken met een ruige trui er boven of met een lekker ruimvallend shirt en een leren jackie. En een paar stoere leren outdoorlaarzen er bij.

't Is maar net hoe je het combineert, en daarbij: ieder heeft z'n smaak toch?

Ik zie ook weleens (nou geregeld, eigenlijk) dames in rijkleding waarvan ik denk: Nee dankjewel, veel te strakke knalkleurige heup- broeken waar alles bovenuit bubbelt en dan een shirtje waarvan ik denk: had daar geen sportbeha onder gekund.

Voor mannen die per se mannenrijkleding qua broeken willen dragen is er echt genoeg te koop zonder in de Westernhoek te verzeilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:41

Er zijn ook maar weinig vrouwen die een paardrijbroek 'echt staat' hoor Terpentijn ;)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:42

Ja nou dat heb ik wel gezien ook... Bij sommige dames denk ik weleens was een herenbroek met bandplooien niet eerder iets geweest? Hahaha...

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:44

Sja in een Rijbroek zie je gewoon veel. Of dat de persoon in kwestie er goed uit ziet in een Rijbroek hangt een beetje af van de bouw van de persoon haha.

Ik vind persoonlijk een zwarte Rijbroek voor een man altijd prima staan. Idd beetje stoere nonchalante trui of jas er boven, en dan kan het er echt wel goed uit zien!

Heb wel een tip voor caps passen, misschien heb je hem al gehad maar, cap op je hoofd, kinbandje los en op je kop gaan hangen. Als hij blijft zitten zit ie goed :o

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:47

Renee_S schreef:
Sja in een Rijbroek zie je gewoon veel. Of dat de persoon in kwestie er goed uit ziet in een Rijbroek hangt een beetje af van de bouw van de persoon haha.

Heb wel een tip voor caps passen, misschien heb je hem al gehad maar, cap op je hoofd, kinbandje los en op je kop gaan hangen. Als hij blijft zitten zit ie goed :o

Dat.
Jeans en cowboy hoed daarentegen <3

-dwaalt af-

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:49

Ik heb een heren rijbroek van het eigen merk van de EJ. Geloof dat ik er 60 euro voor heb betaald. Mooie dikke stevige stof.
Zit heerlijk als gegoten.

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 14:06

Renee_S schreef:

Ik vind persoonlijk een zwarte Rijbroek voor een man altijd prima staan. Idd beetje stoere nonchalante trui of jas er boven, en dan kan het er echt wel goed uit zien!

Die tip kende ik nog niet, thanks :P Mijn vriendin gaat mee en die heeft er meer verstand van dan ik dus het zal wel goed gaan haha

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:18

Senas schreef:
Renee_S schreef:

Die tip kende ik nog niet, thanks :P Mijn vriendin gaat mee en die heeft er meer verstand van dan ik dus het zal wel goed gaan haha

Kan ze gelijk oordelen welke broek goed staat :D succes haha

dendola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:54

Happy16 schreef:

Onze westernzadels hebben niet van die dunne stijgbeugelriemen waar je je aan gaat openrijden.
Wat je wel zou kunnen proberen, is een spijkerbroek met lange chaps erover. Staat toch wat mannelijker dan een klassieke paardrijbroek (stop maar met zoeken naar iets wat leuk staat, een man in een paardrijbroek is zo aantrekkelijk als een zure haring in bikini) [/quote]

Denk dat de gemiddelde dressuur ruiter er beter uitziet dan het grootste gros vrouwen die paardrijden. De gemiddelde dressuur ruiter heeft toch vaak net iets meer kaas gegeten van de mode en staat er dan meestal ook wel iets stijlvoller op. Bij de vrouwen zie ik vaak laag over laag, fleece van de Action en vooral een hoog slobbertrui gehalte onder het motto alles is geoorloofd, aantrekkelijkheid is dan ook ver te zoeken :P

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 20:44

dendola schreef:
Denk dat de gemiddelde dressuur ruiter er beter uitziet dan het grootste gros vrouwen die paardrijden. De gemiddelde dressuur ruiter heeft toch vaak net iets meer kaas gegeten van de mode en staat er dan meestal ook wel iets stijlvoller op. Bij de vrouwen zie ik vaak laag over laag, fleece van de Action en vooral een hoog slobbertrui gehalte onder het motto alles is geoorloofd, aantrekkelijkheid is dan ook ver te zoeken :P

Met de kou de laatste tijd zou ik ook laag over laag van de Action dragen :brr:

dendola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 08:41

Haha het oog wil ook wat :P

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 10:41

dendola schreef:
Haha het oog wil ook wat :P

Mij maakt het niet zoveel uit hoe ik eruitzie met paardrijden. Er netjes uitzien doe ik wel op mn werk :P

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 19:52

Michel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:28

Handig topic dit! Iemand nog concrete webshops of winkels?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:05

Even naar pagina 1 van dit topic gaan.