Even een gedachte:
Ik overweeg ook een B paardenvrachtwagen vanwege het mennen. *MAAR!* Daar is het idee om paard in de bus te hebben staan... en de menwagen er achter op een aanhanger er achter.

Ik heb namelijk mijn e-bewijs. Geen zin om met een grote pickup/bus te moeten rijden met daar de menwagen in, en dan de trailer er nog achter. Duur, groot, etc.
Terwijl je nu als je niet gaat mennen gewoon met je paard op pad kan alsnog. En een normale aanhanger een stuk lichter en goedkoper is dan een hele trailer. Of nu ja, mn menwagen kan ik alsnog gewoon in mn 1.5 paards trailer er achter hangen

Menwagen op een aanhanger is ook een stuk lichter om ergens achter te hebben, dan een volle paardentrailer of koetstrailer.
Misschien ben ik gek hoor... maar dit is de oplossing waar ik voor ga. Zodra ik gespaard heb

EDIT: Oh ja. En inderdaad, gewicht is bij die b-busjes het grootste probleem. Maar zodra je de menwagen er achter hangt, gaat dat op het gewicht van trekken... en houd je het laadvermogen van je busje om veilig je paard mee te nemen.