MelissaV schreef:Toothless schreef:Die van mij is ook als de dood om vast te staan, mijn oplossing: Kruiwagen met hooi erin, onder de paal zetten bij de poetsplaats, touw om de paal heen en klaar is kees! Sommige paardjes kunnen er gewoon niet tegen om vast te staan.
Als ze omkoopbaar is met eten zal het haar ook wel gerust stellen denk ik, zo is het bij mijn verzorgpony ook. Ik heb gewoon een kruiwagen vol met hooi eronder gezet, kon een halfuur wegblijven en hij stond nogsteeds gezellig te eten!
Daar ben ik niet voor, wat als je een keer geen hooi voor handen hebt. Dan heb je een gigantisch probleem. Als je je paard leert wijken voor druk en ze bindt met een aussie tie ring kan ieder paard leren vast staan. Het is een kwestie van tijd en geduld
Wat een handig systeem!
Nu kan ie ook perfect los "stilstaan" dus meestal "parkeer" ik hem gewoon -omdat ik te lui ben om een touw te pakken
- maar toch ben ik wel benieuwd naar de werking als ik hem zo het hangen kan af leren.
2 weken met een hersenschudding en een kapotte neus thuis gezeten en nu kan ik maar een paar uurtjes per dag werken en paardrijden heb ik al ruim 3 weken niet gedaan.