Paard gevoelig na scheren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:13

misschien heeft ze geen plezier in het rijden? het zal niks medisch zijn als ze naar haar stal wel normaal kan lopen met haar zadel op.
als de blessure door overbelasting kwam associeert het paard die pijn misschien met rijden.

Daarbij leert een paard natuurlijk snel als je elke keer dat hij niet normaal loopt en slaat het paard terug naar stal brengt. de volgende keer zal het paard het weer doen in de hoop dat ie weer naar stal mag en niet hoeft te werken.

(heb je trouwens al geprobeerd zonder zadel in de bak te lopen en met zadel buiten te lopen?)

sammie18

Re: Paard gevoelig na scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:59

Zoals eerder gezegd een bontsingel en evt ook een bonten dekje proberen.

Persoonlijk denk ik ook aan iets in de trant met een maagzweer. De singel drukt daar namelijk op.

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 20:07

Ik heb bij het zadel ook een nieuwe singel gekocht. Ik kan morgen wel even kijken hoe ze op haar vorige singel reageert (Voorheen neopreen singel en heb een leren gekocht). Aan een maagzweer heb ik ook al gedacht. Rare is dat ze ook met een losse singel al zo raar doet...

In ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal, kom er zelf namelijk niet meer uit. :(

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:26

Toevallig een voorgevormde singel? Daar heb ik het mee gehad namelijk.

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 20:32

Klopt. Heb een AB zadel gekocht + zijn singel.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:44

Mijn paard is een bommetje als ik opstat als ik een dun dekje onder het zadel heb. Zet compleet de rug vast dan. Gooi ik er een pad onder is er niets aan de hans. En ja mijn zadel pas en paard komt ook regelmatig bij de Osteophaat. Sommige zijn gewoon echt lastig en gevoelig!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 06:54

eerlijk gezegd denk ik dat je paard je gewoon keihard in de maling neemt.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 07:07

bliver schreef:

Wat kan ze hier nu mee. Werkelijk. Zulke mensen zouden een ander leven moeten zoeken.

Hoe reageert ze als je zonder zadel rijdt ?
Is wellicht een idee.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:22

Marjo89 schreef:
bliver schreef:

Wat kan ze hier nu mee. Werkelijk. Zulke mensen zouden een ander leven moeten zoeken.

Hoe reageert ze als je zonder zadel rijdt ?
Is wellicht een idee.

Als je alles hebt doorgelezen had ik al als tip gegeven om haar te laten helpen vanaf de grond maar dat doet ze niet. Het gebeurd vaker dat paarden na een lange periode stilstaan niet willen en daar moet je even doorheen. En Zonder zadel?? Nee top idee met een paard dat lang heeft stilgestaan over goede adviezen geven gesproken +:)+

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:53

bliver schreef:

Nou dat niet direct en bewust misschien, maar wellicht idd aangeleerd gedrag. Wat gebeurd er als je doorpakt? Ik heb een tijdje zelf zoiets gehad toen mijn zadel niet bleek te passen, mijn paard kwam omhoog en ging in de staak. Deed 'ie het de eerste keren met een passend zadel ook omdat hij natuurlijk 'iets' verwachtte. Dat heeft best een hele tijd geduurd voordat ik weer normaal zonder protest rond kon sturen. Ik heb wel echt alles uitgesloten toen, dus massage, goede zadelpasser etc. zodat ik zeker was dat hij nergens last van kon hebben. En toen doorgepakt.

Nu is het bij jouw paard zo dat hij natuurlijk wel al goed gelopen heeft met het zadel en dat het enige wat anders is, het scheren is. Kan zijn dat je dekje koud of anders aanvoelt. Is bij mijn paard ook wel eens een reden om bol te worden met de rug. Ik zou toch eens kijken wat je paard doet als je door zet, met beleid natuurlijk.

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 16:50

Zo perplex als ik stond toen ze begon met gedrag, zo verbaast was ik net. Pad geprobeerd met haar vorige singel: niks meer aan de hand. Weer het normale dekje met haar leren singel geprobeerd: ook niks aan de hand. :wow:
Met andere woorden: probleem (voorlopig, wie weet heeft ze nog een ezel-dag) opgelost. Ik snap niks van mijn paard :')

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:05

Haha nou mooi toch :)) en nu veel plezier en succes met opbouwen!

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 19:24

Stond wel even met een open mond staan kijken. Kon er stiekem ook wel een beetje om lachen :').
Dankjewel!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:51