Na bevalling beginnen met rijden?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Na bevalling beginnen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:16

Aangezien meer vergelijkbare topics op RUI zijn geopend omdat het ruiter gerelateerd is heropen ik het topic na overleg met moderator collega's.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:30

Even een klein complimentje voor de mods. Snel en helder beslissingen genomen, top! +:)+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:28

Iris82 schreef:
Zeker 5-6 weken wachten omdat je geen vergrote kans wil hebben op een verzakking. Heb het van dichterbij meegemaakt en :x wil je niet.

Nou inderdaad, je kunt je na 2 weken wel weer heel fit voelen, maar het is echt niet goed voor je lijf. :n

Ik was na een half jaar weer begonnen, daarvoor in de sportschool conditie opgebouwd en wat kilo's er af gesport. Ik was na 20 minuten stappen en wat rondjes draven echter helemaal gesloopt. Viel flink tegen dus.

Ik zou echt niks overhaasten en gewoon kijken hoe alles loopt.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:33

Ligt aan hou de bevalling verloopt. Ik ben 2x met keizersnee gegaan. En dan is het al zeker 6 a 8 weken niet rijden! Helaas...bij eerste zat ik ook direct na weken weer in het zadel. Bij de 2de waren er wat problemen en moest ik langer geduld hebben.

Vraag het ook gewoon aan je arts. Ik heb dit ook gedaan. Die weten wel wanneer ze ja zeggen op zoiets en kijk hoe je je voelt er na. Is niet te voorspellen hoe snel je weer rijdt;) Dat is per persoon en bevalling heel verschillend;)