Paard heeft meerdere gedrags probelemen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

samira_baco

Re: Paard heeft meerdere gedrags probelemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 10:30

En ik weet niet wat voor brok ze bij de manege krijgen

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:02

Anne_GTI schreef:
Beste advies wat ik je kan geven is snel op zoek gaan naar een ander verzorgpaard want hier komen ongelukken van.

Dit zei ik ook tegen der. Ik was meegeweest naar dreamer. Ben echt niet bang voor paarden maar zelf met hem deed ik een stapje achteruit.

Dit is levensgevaarlijk. Als je alleen al stampt voor bijv een stukje onder je schoen komt die met open mond op je afgeremd.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:09

idd, de hele dag naar buiten met dat dier en kijken naar het voer, geen krachtvoer geven!

Ik begrijp dat weidegang niet mogelijk is (al denk ik dat je altijd keuze hebt...), dan ga je imo het probleem niet oplossen!

Je kunt het het paard niet kwalijk nemen....

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 16:29

Eigenaar heb het voor elkaar dat die verkocht is
10 februari gaat die naar belgie
ik vraag me af wat de nieuwe eigenaren straks van hem vinden als ze kalmeringsmiddel is uitgewerkt en ze zien hoe druk die is en dat die tijdens rijden aan de kletter gaat
nu was hij natuurlijk rustig en braaf tijdens rijden door dat spul
het vervelende daarvan is dat ze dan niet meer terug kunnen maar de vraag is hoe eindigd dreamer straks dan

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:39

Ik zou het al eigenaar niet zo grappig vinden als er zo over mijn en mijn te koop staand paard werd gepraat op het internet door de verzorgster. Hoe goed je het ook bedoeld, bepaalde dingen zeg je gewoon niet en andere dingen zeg je tactischer.

Daarnaast is Bach Bloesem meer een ondersteuning dan een kalmeringsmiddel, niet iets zoals de typische kalmeringsspuiten.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:11

schandalig om hem gesedeert te verkopen! Mag hopen dat de nieuwe eigenaar een bloedje laat trekken....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:16

Evelijn schreef:
Tja... dan moet er een dierenarts bij.. als hij stijf loopt en agressief is... is de kans groot dat het dier gewoon pijn heeft.
Ze hoeft er ook zelf niet op om dingen aan te passen (voer, beweging, controle door DA, zadel, betere instructie voor ruiter etc.)

Maar als jij denkt dat je gevaar loopt met dit paard... niet opstappen.. het is jouw paard niet... en zelfs als het jouw paard was is geen enkel paard het waard om mee te verongelukken (zeker niet als je het al ziet aankomen.. paardrijden is al gevaarlijk genoeg.. dat hoef je niet op te zoeken)

Mee eens en hij is ook nog eens te koop........je zult die niet lang meer blijven zien, het is het niet waard om ermee mogelijk te gaan verongelukken.

Het is niet aan jou of je het verstandig vind dat hij te koop staat of niet.

De eigenaar doet er niet veel mee dan is het haar eigen keuze het te willen verkopen.

Belgie.....verkocht, dat is snel, ik denk niet dat het zuivere koffie is.........mogelijk handelaar in belgie wordt t niks is t einde verhaal met dat beest...............dat is wat ik denk.......

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:59

max66 schreef:
schandalig om hem gesedeert te verkopen! Mag hopen dat de nieuwe eigenaar een bloedje laat trekken....

Uuhm paard is niet gesedeerd maar krijgt een homeopatisch middel..... het is nog veel schandaliger dat dat paard behalve de paddock en verzorgster niet uit zn stal komt.

Ts het is natuurlijk niet leuk dat je verzorgpaard nu verkocht is maar ik denk dat het in dit geval wel het best is voor jou qua veiligheid. Je kunt nog zo goed met paarden zijn, maar gedrag dat voortkomt uit het feit dat er aan bepaalde basisvoorwaarden voor het paard niet voldaan wordt, is haast niet op te lossen behalve door aan die basisvoorwaarden te voldoen. Oftewel naar buiten met die hap....

Edit: ik hoop dat je snel een ander leuk paardje vind om te verzorgen!

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:06

Ts, wat vervelend! overigens snap ik die weide kaarten niet, ieder paard moet recht hebben op voldoende buiten lucht, het dier word waarschijnlijk helemaal gek binnen! Moet ik eens voor de gein proberen met mijn paarden 2 dagen binnen zetten! die worden helemaal knetter, vind het gedrag niet zo gek dus. En die weide kaarten vind ik behoorlijk krom, dus als een eigenaar geen kaart heeft komt het arme dier niet buiten... t gaat dus weer puur om de centen en te kosten van een dier.. heel jammer!
Ts ik zou eens een goed gesprek aan gaan met de eigenaar, en anders zou ik het lekker zo laten, tis niet jou probleem en ik zou mijn leven als ik jou was hier niet voor wagen! :=

Gonda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:20

misschien een stomme opmerking/vraag: hoeveel biks krijgt ie? Omdat ie zo energiek is.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:41

Ander half per keer. Staat op z'n bordje
En dat 2x daags plus 3 keer ruw

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 00:25

bedankt iedereen voor de steun en bezorgdheid die jullie mij geven !
ik weet dat ik gek ben en me leven op het spel zet voor hem, maar het gaat me ook naar het hard als ik hem zo zie.
Wat ik weet is die verkocht aan een meid die hier ook op bokt zit en zelf ook al twee andere paarden heeft.
Ik weet dat ik er niks aan kan veranderen en hij sowieso weg gaat, maar ik vind gewoon erg dat die meid nu niet gezien heeft hoe Dreamer kan zijn, maar juist het tegen over gestelde van hem en ze denkt nu ook dat hij zeer braaf met rijden is terwijl dat natuurlijk ook anders is.
Ik vind dat de eigenaar hoe dan ook overal eerlijk over moest zijn tegen haar want straks kan het haar leven kosten omdat ze niet alles van Dreamer wist.
En daarom ben ik zo bezorgt want wat gebeurt er daaarna met Dreamer? want neem aan dat de eigenaar hem dan ook echt niet meer terug neemt want ze wou al zo snel mogelijk van hem af
dusja beetje jammer dit allemaal ik geef Dreamer zeker niet de schuld dat die zo is, wel doet het me pijn en heb ik me best gedaan voor hem maar meer dan dit gaat niet meer lukken nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:34

Dit is geen paard met een gedragsprobleem, dit is een eigenaar met een omgangsgedragsprobleem (niet op jou bedoeld hoor ts).

Paard staat hele dagen op stal, word soms een keer losgegooid en dan is het raar dat hij zich zo gaat gedragen?
En dan nog zoveel krachtvoer op een dag krijgen, snap dat je er niks kan doen ts maar ik denk dat het beter is dat hij nu verkocht is.
Bij zijn nieuwe baasje hoeft er helemaal geen probleem te zijn, als hij lekker hele dag buiten komt met een ander paard(en) denk ik dat het probleem zo over is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:45

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-25 07:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:33

Sommige lezen hier echt niet. Paard is verkocht. En ie weet valt het uiteindelijk wel mee en krijgt het dier daar wel weidegang met als gevolg dat het verandert in en poepmak beestjes.

Weidegang kaart 8)7 , dan heb je het houden van paarden niet echt begrepen.

TS ik hoop dat je een leuk verzorg paard vind, jammer dat je zover weg woont.

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 18:51

Cowgirl schreef:
Sommige lezen hier echt niet. Paard is verkocht. En ie weet valt het uiteindelijk wel mee en krijgt het dier daar wel weidegang met als gevolg dat het verandert in en poepmak beestjes.

Weidegang kaart 8)7 , dan heb je het houden van paarden niet echt begrepen.

TS ik hoop dat je een leuk verzorg paard vind, jammer dat je zover weg woont.

haha echt he, ja waarom de manege het op die manier doet met zo`n kaart weet ik ook niet, denk puur voor het extra geld wat ze ermee verdienen
ja hoop ik ook alleen tegenwoordig vragen mensen zoveel geld voor het bijrijden dat ik het niet betalen kan.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:39

samira_baco schreef:
Anne_GTI schreef:
Hackney x arabier.... dat verklaart eigenlijk alles al

ik denk dat hij eerder hackney x tuiger is vanwege zijn bouw en hoge draf en omdat hij met galop meteen begint te bokken.

een tuiger moet niet meteen bokken, ik heb een hakney kruizing gehad. een echt mooi beest maar met veel ste veel energie.. 1 dag niet rijden.. oeh.. kun je een uur lang longeren om daarna een beetje rijden te kunnen.
Ga je er gelijk op rijden, dan speel je met je leven.
hackney's zijn geen beginners paarden en geen paarden die je een plezier doet maar twee keer in de week te rijden.
ik heb mijn kruizing verkocht omdat ik er te weinig tijd voor had hem te rijden. een jonge 6 jarige ruin.. nu bijna 7. ik heb hem vanaf 1 jaar oud gehad, ik ken hem 100%. ik weet ook hoe ik reageren moet wanneer hij die fratzen tegen mij uithaald.

wanneer die eigenaar geen tijd heeft voor dat paard dan verkoop het..

Dit paard kun je alleen gelukkig maken wanneer het iedere dag uren lang buiten kan zijn en iedere dag of bijna iedere gereden wordt. ik kan jou zeggen dat het paard dat ik verkocht heb nu veel gelukkiger is dat hij iedere dag werken kan. bij mij was het ook maar 2 keer per week max. toen ik hem gekocht had had ik iedere dag tijd voor hem. laatste jaar van werk veranderd en nu geen tijd meer. dat kan gebeuren maar ik heb ook ingezien dat hij veel gelukkiger is wanneer hij iedere dag beweegt.

dat paard wil jou alleen laten zien dat hij niet overweg kan met zijn energie, dat hij buiten zijn wil. daarom doet hij zo, mijn paard was precies het gelijke. is ook tegen mij boos geworden en heeft me aangevallen. en dat niet omdat ik het probleem ben maar dat hij geen beweging krijgt of bijna niet naar buiten kan. toen ik dat veranderd had en hem 24 uur per dag buiten houden kon is hij zo mak geworden. een klein meisje die nog niet 1 maal op een paard gezeten had reed er zo mee weg. je kon duidelijk aan hem zien dat het hem goed doet dat veel buiten zijn en veel beweging.

natuurlijk het gedrag wat hij tegen over jou maakt niet accepteren, anders doet hij het de andere maal ook weer.

Ik lees dat het paard al verkocht is, ik wens jou in ieder geval een heel leuk verzorgpaardje toe!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:31

Arm, arm dier wat zo mishandeld wordt (want dat is het) en dan onder valse voorwendselen verkocht worden. Mijn maag draait hier van om.

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 11:43

Paard is al weg en hij heeft het super goed bij de nieuwe eigenaar ben blij voor hem !

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:00

Nou gelukkig! Jij al een nieuw vz paardje gevonden?

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:42

Zoek een leuk nieuw verzorgpaard op een stal waar ze veel buiten komen. Toen ik bij een manege reed leek mij dit een goede opvang voor de paarden. Toen ik en mijn dochters in de verzorgpaarden kwamen zagen we dat het anders kan.Voor eigenaar en verzorger meer werk maar voor het paard bijna een hemel op aarde. Nu hebben mijn dochters en ik twee paarden die altijd buiten staan en wat zijn ze blij. Vandaag in die vieze regen voor ons echt niet leuk maar voor de paardjes.... ik zie ze echt gelukkig zijn <3

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 00:20

nee helaas nog geen andere kunnen vinden
mensen vragen helaas te veel of ze staan te ver weg
maar ben sws blij voor Dreamer! ik mis me grote vriend wel hoor

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 11:01

Zoals jullie weten is hij verkocht en staat richting België
Nu is een vriendin van mij met de nieuwe eigenaar in contact om te kijken hoe het gaat met hem
Nu is ze erachter gekomen dat ze hem gewoon wil verkopen terwijl ze hem net heeft !
Ik las van de week een topic over een oplichster in die buurt die paarden koopt en dan door verkoopt
Zou me grote vriend nu ook in haar slechte handen terecht zijn gekomen ?
Ik vind het echt rot voor hem want hij heb al genoeg mee gemaakt!
als ik het geld had dan had ik hem meteen gehaald