Aan welke eisen moet jouw "droom rijbroek" voldoen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melanie0906

Re: Aan welke eisen moet jouw "droom rijbroek" voldoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:03

Ik ben helemaal niet kieskeurig ik ben blij met bijna alles

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:00

@lollywood , daarom heb ik idd zo'n verschrikkelijke hekel aan leren zitvlakken , kan simpelweg gewoon niet meer bewegen als ik ze aan heb !
verder is een hoge taille echt een must idd , leuke printjes in rustige kleuren , of bijv navy met roze stiksels . van die elastische stof om de enkels is echt ge-wel-dig !
ben 16 trouwens
en idd lengte maten , alles is te kort :j

Heleenxpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:09

hij moet lekker zitten en dan natuurlijk het liefst ook mooi zijn ;)
zie vaak leuke broeken maar dan zie ik helaas ook de prijs.... :n
ik hou wel van kleurtjes en leuke printjes maar soms vind ik een wat nettere broek ook wel mooi :D ben eigenlijk niet zo heel kieskeurig als het maar lekker zit hahah

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:12

Degelijk stiksel, geen kunstleren zitvlak, en niet te strak rond de buik, want ben niet de slankste. Verder lang genoeg en het liefst geen klittenband. En goed elastisch, anders is het zo lastig aan te trekken 8)7

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:28

Ik lees dat veel mensen een hoge taille willen. Dat vind ik dus echt niet fijn! Daar krijg ik echt last van mijn darmen van. Doe mij maar net boven de heupen.
Eigenlijk voldoen de easy rider het best aan mijn eisen. Elastisch, wat modieuze trekjes, goede kwaliteit, met leren zitvlak te verkrijgen en meestal elastiek onderaan. Ik heb er 2 bruine van, een donkerblauwe, witte en zwarte. Ideaal.

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:01

Ik rijd nog niet zo lang paard; eigenlijk nog maar heel erg kort en ik vind alles tot nu toe helemaal geweldig behalve die rijbroek dan. Nu ben ik weer overgestapt op sportkleding van Nike en Adidas omdat ik die rijbroek die ik nu heb zo vreselijk vind. Ik heb in een ruitersportzaak meerdere gepast maar ik kan absoluut niet wennen aan die luier tussen mijn benen en ze maken me gewoon dik en lelijk:-(
Ik ben dus nog zoekende naar die droomrijbroek maar ik betwijfel of die droom ooit zal gaan uitkomen:-)
Toch blijf ik speuren want je weet natuurlijk nooit "hoe een koe een haas vangt." *D

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:09

Ik denk dat iedereen qua broeken wel iets anders wil.
Ik wil een SOEPEL leren zitvlak.
Ik heb heel smalle heupen, maar best brede kuiten en bovenbenen (en korte beentjes), dus voor mij zeker lengtematen, en ja maat 34 qua heup zonder super smalle pijpen en voor mij moet er klittenband onderaan (want die rekkers spannen verschrikkelijk).
Ik wil wel een heupmodel, hoge modellen zitten voor mij niet goed.
Ik ben op dit moment heel content met een bepaald model van HV polo, maar mijn bankrekening niet...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:24

Als ik een broek ga kopen zijn mijn eisen:
- correcte pasvorm
- middel tot hoge taille
- stevige riemlussen
- Soepel (neplederen of X-grip) zitvlak
- steekzakken met een knoopje zodat mijn telefoon/ander spul er niet zomaar uit vliegt
- Elastische stof bij de enkels
- redelijk 'gewone' kleur. Geen patroontjes of hysterische kleuren

elize2310

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:29

een rijbroek die heeeeeel erg smal is maar wel heel lang. :) en van die elastische stof bij de enkels,

heb namelijk altijd van die kreukels bij mijn knieen en dat vind ik persoonlijk niet mooi. ook een hoge taille :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:08

Wat een eisen en wat een keuzes voor jullie dames zeg. :')

Ik ben al lang blij als ik iets passends kan vinden en dan boeien de kleur mij minder dat het nou wel/niet matcht met cap/laarzen. _O-

Meeste ruitersportzaken hebben een zeer beperkt aantal herenrijbroeken en al helemaal niet mijn maat. :P

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:19

sans6 schreef:
Dat was de Pikeur Janet... maar die is uit productie genomen. Wat een heerlijke broek was dat :j

Ja daar zoek ik nog een opvolger voor. De mijne is nu echt overleden na jaren trouwe dienst.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:20

Eigenlijk is dat heel simpel... pikeur janet! Goedkoper zou leuk zijn... en een heel iets wijdere taille want deze is altijd wel erg strakjes. Maar 't zou nog leuker zijn als ze nog gemaakt werden :+ Ik blijf dat echt de allerfijnste broek vinden die er is.. ik vind die bandplooi, dat wijde ook echt heel fijn! Resulteert er nu meestal in dat ik m'n broeken te groot koop :') Maar niets zit zo lekker als m'n pikeur janet..

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:25

Die rib/stretch-achtige broeken zijn mijn liefde :D Geen poespas, gewoon een fijne flexibele broek *D

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:01

Ik vind de Easy Rider eigenlijk ook wel de ideale broek, alleen gaat hij na een tijd toch weer flubberen. Een maat kleiner zat echt niet fijn, maar achteraf twijfel ik of ik het niet toch had moeten doen. :/
Lastig hoor bij zo'n dure aankopen.. ik zoek een broek die gewoon meteen fijn past (en ook zo blijft), lederen zitvlak, lang genoeg en gewoon neutrale mooie kleuren. :)

x_annelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:42

Lederen zitvlak t/m de voeten. Niet al te strak maar ook niet al te los. Hoge taille, diepe steekzakken met rits (voor mobiel, geld en diversen). leuk maar niet een te opvallend kleurtje.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 08:30

:D pikeur rijbroeken voor een Harry's Horse prijs :D

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 08:46

een maatje 40 i.p.v. 44/46 :D

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 08:52

Eentje die rekening houdt met mijn after - zwangerschap buikje..
Ze zitten zo strak bij mijn buik maar als ik een maat groter neem istie te wijd bij mijn benen.. grr.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 08:53

Majabeestje schreef:
Ze zitten zo strak bij mijn buik maar als ik een maat groter neem istie te wijd bij mijn benen.. grr.

Ik heb daar de oplossing voor, zoek eens naar een endurance rijbroek gaat ook prima met mijn (niet after maar huidig) zwangerschapsbuikje.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 09:09

Ik vind het belangrijk dat de broek elastisch is en lekker zit. Stof mag niet al te dun zijn, en geen leren zitvlak dat vind ik echt verschrikkelijk. Verder diepe steekzakken en geen zakken op de kont dat vind ik echt niet lekker zitten.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 09:12

Liefst de broeken van Pikeur :D
En dan met hoge zit, leren zitvlak en steekzakken.

Kleur altijd het liefst bruin of grijstinten!
Toevallig zagen we laatst bij Equidrome in Venlo een rijbroek ook van pikeur met echt een antislip zitvlak. Voelde heel prettig aan en ik denk dat die op het paard fantastisch zit!

Alleen was ie 'ietjes' boven mijn budget :')

De Pikeur Janett trouwens heb ik een tijdje geleden 2x hier van bokt af! € 30,00 samen! Daar kun je echt geen miskoop meer aan doen. :') Waren bij mijn benen wel te breed, dus mams naait ze in en klaar is kees!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 09:39

Ik wil altijd graag een broek die rekbaar is.. niet zo een stijf ding waarbij ik het idee heb niet eens te kunnen opstappen, ik ben dus ook geen fan van een zitvlak. Verder heb ik rondom mijn middel nooit problemen mijn heupen zijn curvy dus daar loop ik meestal tegen aan, dus ideaal voor mij, niet te los rond mn middel en niet te strak rond mn heupen, stretchy en leuke kleurtjes ( aangezien ik een maatje meer heb.. is het al gouw saaie zwart of donkerblauw)

Heb overgens mijn ideaale rijbroek gevonden ! Hij is van Harry's horse super leuk blauw met opdrukjes ben er zo happy mee, ook de stretchy onderkant ( dus geen klittenband) is zoo ideaal geen pijnlijke scheuring meer langs mijn littekens , nou hopen dat hij de was goed overleefd en ik wil niks anders meer. het is overgens deze http://www.ruitershopboxmeer.nl/images/ ... s/2643.jpg heb er nog twee van HH die net zo super lekker zitten maar die zijn wat minder speciaal kwa kleur etc ;p

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 09:53

friesam schreef:
Majabeestje schreef:

Ik heb daar de oplossing voor, zoek eens naar een endurance rijbroek gaat ook prima met mijn (niet after maar huidig) zwangerschapsbuikje.

Dankje! Ik ga direct even zoeken:)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:13

ittheclown schreef:
Ik wil altijd graag een broek die rekbaar is.. niet zo een stijf ding waarbij ik het idee heb niet eens te kunnen opstappen, ik ben dus ook geen fan van een zitvlak. Verder heb ik rondom mijn middel nooit problemen mijn heupen zijn curvy dus daar loop ik meestal tegen aan, dus ideaal voor mij, niet te los rond mn middel en niet te strak rond mn heupen, stretchy en leuke kleurtjes ( aangezien ik een maatje meer heb.. is het al gouw saaie zwart of donkerblauw)
.........

<<) sexy! :D

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:23

IK moet bekennen dat ik liever over iets anders "droom" dan een rijbroek.

Ik heb nogal een buik en dan vervolgens bijna geen billen en dunne benen. Echt geweldig want daar blijft geen broek op hangen. Ik wil een rijbroek met een hoge taille, hij mag niet te strak om de buik zitten en dan vervolgens ja raad het al slank gesneden billen en benen, ik wil hem zonder riem kunnen gebruiken.
Verder wil ik er niet te snel vlekken op zien en moet het een super stof zijn die niet pilt, goed mee rekt, niet haalt zonder leren kont of kniestukken.
En als ik het topic goed gelezen heb wil iedereen wat anders... Ik dus ook