Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Daantjuh88 schreef:De meeste verenigingen ben je lid zonder lidmaatschap kosten van de KNHS. Die rekening komt jaarlijks bij de vereniging en dat word dan door gefactureerd. Ik zelf ben gewoon lid bij een rijvereniging en ga wekelijks naar de lessen. Ik heb altijd zoiets, als iedereen bij een vereniging op papier gaat worden er straks geen concoursen meer georganiseerd, omdat ze te weinig vrijwilligers hebben en de papieren verenigingen niks organiseren. En het is een stukje gezelligheid natuurlijk!
Daantjuh88 schreef:De meeste verenigingen ben je lid zonder lidmaatschap kosten van de KNHS. Die rekening komt jaarlijks bij de vereniging en dat word dan door gefactureerd. Ik zelf ben gewoon lid bij een rijvereniging en ga wekelijks naar de lessen. Ik heb altijd zoiets, als iedereen bij een vereniging op papier gaat worden er straks geen concoursen meer georganiseerd, omdat ze te weinig vrijwilligers hebben en de papieren verenigingen niks organiseren. En het is een stukje gezelligheid natuurlijk!
Britt1 schreef:Dank je voor je bericht!
Ik neig ernaar om binnen de kring Oude Ijssel te kijken naar een vereniging. In Zevenaar en Groessen worden heel regelmatig wedstrijden georganiseerd en dat zijn wel fijne plekken om te rijden in elk geval!
miss_lizje schreef:Daantjuh88 schreef:De meeste verenigingen ben je lid zonder lidmaatschap kosten van de KNHS. Die rekening komt jaarlijks bij de vereniging en dat word dan door gefactureerd. Ik zelf ben gewoon lid bij een rijvereniging en ga wekelijks naar de lessen. Ik heb altijd zoiets, als iedereen bij een vereniging op papier gaat worden er straks geen concoursen meer georganiseerd, omdat ze te weinig vrijwilligers hebben en de papieren verenigingen niks organiseren. En het is een stukje gezelligheid natuurlijk!
Jammere alleen is dat veel verenigingen ook behoorlijke eisen hebben van "hun vrijwilligers". In mijn omgeving zie je heel veel dat er verplichte diensten zijn (schrijven, bar of werkdagen) en de lidmaatschappen ook nog niet eens goedkoop zijn. Als zware dyslect die ook niet terug kan tellen heb ik gewoon niks te zoeken achter de schrijftafel of bij de bar. En in combinatie met school en werk ben ik al lang blij dat ik af en toe een vrij weekend heb om zelf te starten.
Ik denk dat als ze daar losser mee worden (ipv boetes uitdelen omdat je een verplichte dienst niet kan draaien) ze ook meer vrijwilligers houden.
@TS, hou er rekening mee, mocht je toch een keer van vereniging willen overstappen dat je wel op tijd afmeld. Meeste verenigingen hier hanteren november als afmeld maand. Als je daarna afmeld en aanmeld bij andere vereniging kan je dubbele rekening verwachten.