Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ElCamino schreef:Ja inderdaad.... heeft ie altijd in. Gebeurt niks mee hoor.
Elke dag haal ik hem eruit, borstel het licht door ( nóg een voordeel is geen klitten en geen vieze staart)
En na het rijden weer in.
Alleen in de zomer staat ie zonder vanwege de vliegen, maar een andere staat ook in de zomer ermee, die slaat gewoon met zijn vlecht de vliegen weg
Ik vind het super,
Barvrouwke schreef:Hebben ze mineralenblok tot hun beschikking?
MightyMike schreef:Ik gebruik ook een staartzak. Bij de mijne wordt de staart dan wel niet opgegeten door anderen, maar hij zwiept er veel te hard mee naar de vliegen waardoor zijn staart echt gewoonweg heel dun wordt.. Misschien helpt het in dit geval voor de staartenvreter. Staartzakken is in de westernsport heel gewoon, ik heb de mijne dan ook uit een westernwinkel. Zijn gewoon voor dagelijks gebruik. Ik heb er 1 waarbij ik de staart vlecht, zak eromheen en dan boven in je vlecht onder de staartwortel, knoop je de zak door de vlecht heen vast.
RianneH schreef:Het kan ook heel goed van het spelen komen. Houdt ook de staartwortel even goed in de gaten, mijn paard heeft hele nare wonden gehad nadat weidegenootje aan de staat ging trekken tijdens het spelen. Heb het wel bij meerdere jonge hengsten gezien als manier van spelen..
Die eerder genoemde spray hielp hier uitstekend, dus daar kan ik je niet verder mee helpen.

)