Prijzen op wedstrijd en wedstrijddag

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:35

Nibbit schreef:
Ik zou niet kiezen voor bekers bij de paarden, dat wordt niet echt gewaardeerd ;) en zo goedkoop zijn ze niet...

Of beide proeven geld, of de 2e gebruiksvoorwerpen dat hoeft niet perse paardenspul te zijn.
Hier zijn het ook wel prijzen van de bakker bijv appeltaart of een notenslof.

Er zijn hier in de omgeving erg veel verenigingen die alleen bekers weggeven. En er zijn er ook voldoende die tot de nok toe vol zitten haha. Misschien ook een beetje regio afhankelijk? Ik weet het natuurlijk ook nog niet allemaal maar wat mijn ervaring is, is dat er vaak genoeg bekers als prijzen worden weggegeven.

De prijzen van de bekers zijn dan ongeveer 6 tot 10 euro (10 euro voor de eerste plaats) dan heb je een mooie beker. Maar is er voor dat geld ook nog wat anders te 'geven'? Geldprijzen kan moeilijk de 2e proef 10 euro zijn terwijl de eerste proef 20 euro is toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:39

xmarliez schreef:
Er zijn hier in de omgeving erg veel verenigingen die alleen bekers weggeven. En er zijn er ook voldoende die tot de nok toe vol zitten haha. Misschien ook een beetje regio afhankelijk? Ik weet het natuurlijk ook nog niet allemaal maar wat mijn ervaring is, is dat er vaak genoeg bekers als prijzen worden weggegeven.

De prijzen van de bekers zijn dan ongeveer 6 tot 10 euro (10 euro voor de eerste plaats) dan heb je een mooie beker. Maar is er voor dat geld ook nog wat anders te 'geven'? Geldprijzen kan moeilijk de 2e proef 10 euro zijn terwijl de eerste proef 20 euro is toch?

Ik denk dat het heel erg regiogebonden is.
Ik zit in Groningen, rij in de drie noordelijke provincies en hier weet ik maar één locatie waar geen prijzengeld is. Je krijgt daar alleen een lintje.
Verder is de eerste prijs hier volgens mij vaak tussen de 20 en 15 euro binnen en buiten heb ik nog wel grotere prijzen gereden.

Even vraagprogramma's in jouw regio bekijken om te zien wat passend is en dan gaan inventariseren wat je kwijt kan aan prijzen :)

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:39

Ik vind het altijd een beetje apart als de prijzen per proef verschillen, je rijdt toch beide proeven in principe dezelfde wedstrijd dus waarom krijgt de tweede proef dan enkel een beker/medaille/lintje?
Ik zou in jullie geval gaan voor kadobonnen, mits je deze tegen een betere prijs in kan kopen natuurlijk. Als dat niet kan zou ik geldprijzen proberen, voor beide proeven, dan maar een iets minder hoog bedrag.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:41

Janine1990 schreef:
xmarliez schreef:

Ik denk dat het heel erg regiogebonden is.
Ik zit in Groningen, rij in de drie noordelijke provincies en hier weet ik maar één locatie waar geen prijzengeld is. Je krijgt daar alleen een lintje.
Verder is de eerste prijs hier volgens mij vaak tussen de 20 en 15 euro binnen en buiten heb ik nog wel grotere prijzen gereden.

Even vraagprogramma's in jouw regio bekijken om te zien wat passend is en dan gaan inventariseren wat je kwijt kan aan prijzen :)

Hier in de buurt is er dus geen een vereniging die geldprijzen geeft :') eentje wat verder die geeft alleen de eerste proef geldprijzen en de 2e proef gebruikersartikelen maar dat is het dan ook haha. De rest enkel bekers of gebruikersartikelen.. Daarom hopen we dus met sowieso de eerste proef geldprijzen onze wedstrijd aantrekkelijk te maken voor de ruiters ondanks het buiten losrijden.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:42

Bekers vind ik trouwens niet nodig, dan zou ik alleen een rozet ook prima vinden zeg maar. Beker heeft voor mij alleen waarde op een kampioenschap oid. Die kosten zou je, wat mij betreft, sowieso mogen uitsparen. Ik rijd in Noord-Limburg/Brabant en het komt wel vaker voor dat alleen de eerste proef geldprijzen heeft hier. Wat misschien ook kan is de 2e proef minder inschrijfgeld vragen en dan alleen een lintje geven, dat zou ik zelf ook nog wel leuk vinden.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:43

Je zou ook voor beide proeven 15 / 12,50 / 10 kunnen doen?
Dat is voor een ruiter meer dan een beker...
ik weet niet hoe groot de wedstrijd is maar klasse in handicap laten verrijden scheelt ook.

Ik vind persoonlijk 10 euro inschrijfgeld en dan kans op een beker wel een scheve verhouding. Dan zou ik kiezen voor de 'andere locatie' waar je wel binnen kunt losrijden .

En zijn die andere locaties in de buurt, met bekers misschien hele goede locaties waardoor de mensen toch wel komen?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:43

superlise schreef:
Ik vind het altijd een beetje apart als de prijzen per proef verschillen, je rijdt toch beide proeven in principe dezelfde wedstrijd dus waarom krijgt de tweede proef dan enkel een beker/medaille/lintje?
Ik zou in jullie geval gaan voor kadobonnen, mits je deze tegen een betere prijs in kan kopen natuurlijk. Als dat niet kan zou ik geldprijzen proberen, voor beide proeven, dan maar een iets minder hoog bedrag.

Dat is inderdaad meer prijstechnisch en niet helemaal eerlijk om 2 proeven verschillende prijzen te geven. Dat geef ik toe.
We hadden eerst het prijzengeld op 15 euro 1e prijs en 12,50 2e prijs en 10 euro de 3e prijs etc. Maar dan ben je eigenlijk een behoorlijk smak geld kwijt aan de geldprijzen.
Het is nog allemaal in ontwikkeling dus mocht het merendeel wel stemmen voor gelijke prijzen in beide proeven en dus minder winst dan gaan we dat uiteraard gewoon doen! Ik ben alleen aan het oriënteren naar andere prijzen waardoor de vereniging wat meer geld over houdt :)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:44

Nibbit schreef:
Je zou ook voor beide proeven 15 / 12,50 / 10 kunnen doen?
Dat is voor een ruiter meer dan een beker...
ik weet niet hoe groot de wedstrijd is maar klasse in handicap laten verrijden scheelt ook.

Ik vind persoonlijk 10 euro inschrijfgeld en dan kans op een beker wel een scheve verhouding. Dan zou ik kiezen voor de 'andere locatie' waar je wel binnen kunt losrijden .

En zijn die andere locaties in de buurt, met bekers misschien hele goede locaties waardoor de mensen toch wel komen?

Uiteraard, die hebben binnen losrijden maar wel lang wachten op de coupons. Wij hopen het buiten losrijden met het prijzengeld en niet lang wachten op coupons een beetje te kunnen compenseren.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:46

Ik heb wel eens een wedstrijd gehad waar je in groepjes van 4 kon losrijden in de binnenbak als het weer écht ruk was. Hier werd dan ook een kwartier pauze voor ingelast, hierna konden de eerste 4 de eerste proef rijden, en daarna dezelfde 4 nogmaals voor de tweede proef. Tussendoor kon je gelukkig wel om het stukje om de ring heen stappen en draven. Hier moet je ook rekening mee houden voor als het echt hagelt, gaat stormen of de bodem te hard is. Wedstrijden die 50% worden afgelast vanwege een inrijbaan die niet te doen is, wordt ook snel gemeden denk ik.

Even denken, dingen die ik belangrijk vind:

- Ik ga alleen maar naar wedstrijden waar 2 proeven kunnen worden gereden, anders vind ik het teveel moeite.
- Verder maakt prijzengeld oid. mij niet zo veel uit, ik rij voor mijn eigen punten, als ik wel in de prijzen val vind ik juist bekers echt niets. Leuke gebruiksartikelen (keuze van een tafel) of prijzengeld vind ik om het even. Wel is mijn ervaring dat naar prijzengeld wedstrijden wel het niveau een stuk hoger ligt.
- In de kantine moet iets te eten en te drinken te koop zijn voor mijn chauffeur en groom :j Een tosti, frikandel of patatje is echt al prima!
- Vaak vind ik het wel fijn om een tijd te weten wanneer de prijsuitreiking is. Dan weet ik, als ik een van de laatste combinaties ben, hoe hard ik op moet schieten of kan treuzelen met paard op de trailer zetten, en weten mensen die naar huis gaan ook hoe laat ze terug moeten komen.

Als er nog wat te binnen schiet, laat maar weten!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:48

Wat ook leuk is en voor een bepaalde continuïteit in deelname zorgt is een over all prijs voor de beste deelnemer over X wedstrijden.

Bonnen ben ik nooit blij mee, of er moet een standje zijn dat hij direct ingewisseld kan worden. Ik ga gewoon nooit helemaal terug rijden om door de week een bon van vijftien euro in te wisselen, soms rij ik anderhalf of twee uur enkele reis!

In groepjes losrijden is imo een drama, dat skip ik sowieso.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:52

xmarliez schreef:
Hier in de buurt is er dus geen een vereniging die geldprijzen geeft :') eentje wat verder die geeft alleen de eerste proef geldprijzen en de 2e proef gebruikersartikelen maar dat is het dan ook haha. De rest enkel bekers of gebruikersartikelen.. Daarom hopen we dus met sowieso de eerste proef geldprijzen onze wedstrijd aantrekkelijk te maken voor de ruiters ondanks het buiten losrijden.

Ben hier even aan het kijken, mede ook voor mezelf... :o

B-L1-L2 paarden: inschrijfgeld 9 euro, 1e prijs 25 euro
M1-M2 paarden: inschrijfgeld 10 euro, 1e prijs 25 euro

Avondwedstrijd B paarden (twee proeven): inschrijfgeld 10 euro, 1e prijs 20 euro

Grotere wedstrijd, twee proeven, Z1 paarden: inschrijfgeld 10 euro, 1e prijs 20 euro

Grote indoor wedstrijd, 1 proef, B paarden: inschrijfgeld 10 euro, 1e prijs 40 euro (bij kür opmuziek Z en hoger 1e prijs 50 euro bij inschrijfgeld á 12,50 euro)

Wie weet heb je er iets aan :)
Waarom het zuidelijker er anders aan toe gaat, geen idee? Hogere locatiehuur misschien? In ieder geval iets om mee te nemen in je inventarisatie. Weet ook dat als jullie als één van de weinigen beginnen met geldprijzen, je ook veel deelname kan verwachten. Neem in je overweging mee of dat handig is voor een eerste wedstrijd. Heb je voldoende ervaren organisatoren in de commissie? :)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:53

Thanks voor de tips weer!

De prijsuitreiking zal plaats vinden ongeveer een half uur nadat de laatste combinatie klaar is met rijden. De punten hebben de ruiters van te voren al kunnen inzien/afhalen dus weten ze of ze kunnen gaan of even zullen moeten wachten. De laatst gestartte heeft dan een half uur de tijd voor uitstappen/afzadelen en inladen etc. Dat is misschien niet zo heel lang maarja, de rest zit anders te wachten.
Of de laatst gereden combinatie moet sowieso niet in de prijzen gevallen zijn (kunnen we direct zien want de stand zal ook zichtbaar zijn en iedere keer bijgewerkt worden) dan kan de prijsuitreiking eventueel gedaan worden nadat die punten ook ingevoerd zijn.

Hoe staan jullie daar tegenover?

Ik zit even vraagprogramma's te bekijken van verenigingen binnen een straal van 50 km. Maar er is een vereniging die 12 euro inschijfgeld vraagt maar 10 euro bij de eerste prijs weggeeft. Dat is toch vreemd?

Elise_K

Re: Prijzen op wedstrijd en wedstrijddag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:57

Bedenk wel als je de standen al bekend maakt, dat je dan wel een lege kantine hebt. Ik zie juist de meeste kantine omzet, als iedereen vol spanning op zijn punten wacht. Als je je coupon ziet, en je hebt geen prijs vertrek je weer, en per persoon die vertrekt verliest je kantine ook weer 2 colaatjes. Dan krijg je een prijsuitreiking waar alleen de andere 3 prijswinnaars voor je klappen :+

Half uur na de laatste start vind ik niet snel hoor, maar prima! kwartiertje stappen, en ff afzadelen en de trailer op. Meer heb je niet nodig!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:58

Janine1990 schreef:

Avondwedstrijd B paarden (twee proeven): inschrijfgeld 10 euro, 1e prijs 20 euro

Grotere wedstrijd, twee proeven, Z1 paarden: inschrijfgeld 10 euro, 1e prijs 20 euro

Grote indoor wedstrijd, 1 proef, B paarden: inschrijfgeld 10 euro, 1e prijs 40 euro (bij kür opmuziek Z en hoger 1e prijs 50 euro bij inschrijfgeld á 12,50 euro)

Waarom het zuidelijker er anders aan toe gaat, geen idee? Hogere locatiehuur misschien? In ieder geval iets om mee te nemen in je inventarisatie. Weet ook dat als jullie als één van de weinigen beginnen met geldprijzen, je ook veel deelname kan verwachten. Neem in je overweging mee of dat handig is voor een eerste wedstrijd. Heb je voldoende ervaren organisatoren in de commissie? :)

Bedankt!
We hebben voldoende ervaren mensen in de organisatie gelukkig! Maar die zeggen geldprijzen hihi ;) en ik ben er even voor om alles op een rijtje te zetten dus daarom dat ik graag alle ervaringen en meningen wil horen om deze mee te nemen in de beslissing.

Bij jullie zijn de prijzen dat wel erg hoog! Zo zie je ze hier echt niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:00

xmarliez schreef:
Thanks voor de tips weer!

De prijsuitreiking zal plaats vinden ongeveer een half uur nadat de laatste combinatie klaar is met rijden. De punten hebben de ruiters van te voren al kunnen inzien/afhalen dus weten ze of ze kunnen gaan of even zullen moeten wachten. De laatst gestartte heeft dan een half uur de tijd voor uitstappen/afzadelen en inladen etc. Dat is misschien niet zo heel lang maarja, de rest zit anders te wachten.
Of de laatst gereden combinatie moet sowieso niet in de prijzen gevallen zijn (kunnen we direct zien want de stand zal ook zichtbaar zijn en iedere keer bijgewerkt worden) dan kan de prijsuitreiking eventueel gedaan worden nadat die punten ook ingevoerd zijn.

Hoe staan jullie daar tegenover?

Ik zit even vraagprogramma's te bekijken van verenigingen binnen een straal van 50 km. Maar er is een vereniging die 12 euro inschijfgeld vraagt maar 10 euro bij de eerste prijs weggeeft. Dat is toch vreemd?

Lijkt me op zich wel een redelijke termijn. Of in ieder geval een mooi streven!
Wanneer je dit op tijd mededeelt kan de laatste ruiter hier ook rekening mee houden, iemand sturen om de punten in de gaten te houden etc. Lang wachten is niet leuk, maar als je het halve uur naar drie kwartier uitbreid zal er waarschijnlijk geen haan naar kraaien als ze binnen zitten. De mensen die niet in de prijzen zitten zullen waarschijnlijk toch weggaan. En anders kan je altijd nog stellen dat de ruiters tot een bepaalde tijd de prijs kan afhalen.

Die andere vereniging mag wel een hele goede reden hebben om dergelijke prijzen weg te geven. Hoge locatiehuur? Maar man man man, ik had nog liever niks dan 2 euro verlies bij de eerste prijs :')

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:00

Dat snelle punten tellen is wel fijn.

Misschien het prijzengeld zo voor allebei de proeven?

1e13,50
2e 8,00
3e 5,00

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:01

Tot 12,50 is er geen verplichte prijzenschaal dus het mag... maar of je daar vrienden mee maakt? Komt hier niet voor in elk geval ;)
Wel eens 6 euro inschrijfgeld en dan alleen een lintje.

Half uur na de laatste prijsuitreiking is nog vrij lang maar dat kun je inderdaad ter plekke bekijken.

Over de lege kantine, dat heb je toch, vooral in de winter. Mensen die vroeg starten vragen wel een bekende om de evt prijs mee te nemen.
Laatst bijgewerkt door Nibbit op 25-01-15 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:01

Elise_K schreef:
Bedenk wel als je de standen al bekend maakt, dat je dan wel een lege kantine hebt. Ik zie juist de meeste kantine omzet, als iedereen vol spanning op zijn punten wacht. Als je je coupon ziet, en je hebt geen prijs vertrek je weer, en per persoon die vertrekt verliest je kantine ook weer 2 colaatjes. Dan krijg je een prijsuitreiking waar alleen de andere 3 prijswinnaars voor je klappen :+

Half uur na de laatste start vind ik niet snel hoor, maar prima! kwartiertje stappen, en ff afzadelen en de trailer op. Meer heb je niet nodig!

Aan de andere kant, het vasthouden van de punten betekent ook dat mensen die daar geen geduld voor hebben liever uitwijken naar andere locaties. Dus op langere termijn minder omzet, door lagere opkomst en mogelijk ook moeite met het uitdelen van prijzengeld omdat de opkomst onzeker is tot op het laatste moment. Waardoor de volgende wedstrijd mogelijk moet gaan compenseren voor de laatste...

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 20:02

Elise_K schreef:

Dat klopt inderdaad, hebben we ons al op voorbereid. Of de standen van te voren bekend gemaakt zullen worden is ook nog niet zeker maar behoord wel tot de opties.
Maar aan de andere kant, wanneer de ruiters tevreden zijn (dus ondanks geen goede punten wel een goed gevoel overgehouden aan de dag door het goede verloop) drinken ze vaak nog wel iets of eten ze nog snel even een tosti oid. Ik ben een aantal keer op wedstrijden geweest waar ik een uur moest wachten op mijn punten, nou denk maar niet dat ik ze omzet gegund heb ;) dan drink ik mijn eigen flesje water wel leeg want ik kan daar zo boos om worden. Vooral omdat het totaal niet veel werk kost om alles op tijd in de vullen etc. en mijn paard staat in de tussentijd toch op de trailer te staan...
Ik kom om te rijden en ik wil graag snel weten wat ik gereden heb zodat ik verlost ben van dat onzekere gevoel. Als ik dat allemaal niet heb dan drink ik gerust nog een bakje koffie met mijn groom :) om even naar de andere combinaties te kijken en gezellig na te praten over de wedstrijd.
(maar dat zal wel persoonlijk zijn?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:02

Als je een half uur na de proef uitreiking doet, hoeveel tijd zit er dan tussen 2 proeven? Of doe je de uitreiking op een aparte plek, bijvoorbeeld in de kantine ipv te paard in de ring? Anders zit er aardig wat tijd tussen als je 2x wil starten. Ik word er ook niet vrolijker van als ik 2 proeven na elkaar inschrijf, op het einde en in het begin start maar er alsnog een uur of meer tussen zit. Soms is de tijd te kort om af te zadelen en weer op te zadelen, maar tegelijk ook te lang om maar rondjes te blijven stappen in de losrijpiste tot de volgende proef en kan je gerust zeggen "dag concentratie".

Wat Urielle zegt klopt ook wel: als je bonnen geeft, dan liefst van een winkel waar meerdere vestigingen van zijn en dat het niet uitmaakt bij welke vestiging hij ingewisseld wordt. Ik rij soms ook een dik uur naar een locatie, voor een bon van €10 die 1 maand geldig is ga ik die verplaatsing niet opnieuw maken als ik daar verder nooit kom. Dan liever een bon van €10 van bijvoorbeeld Divoza, die in elk filiaal gebruikt kan worden en 6 maanden tot een jaar geldig is en misschien zelfs gebruikt kan worden voor een online aankoop (dus kortingscode).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:04

xmarliez schreef:
Bedankt!
We hebben voldoende ervaren mensen in de organisatie gelukkig! Maar die zeggen geldprijzen hihi ;) en ik ben er even voor om alles op een rijtje te zetten dus daarom dat ik graag alle ervaringen en meningen wil horen om deze mee te nemen in de beslissing.

In het Noorden is alles goedkoper he ;) Dan kan je ook meer uitgeven... :P

Dit waren overigens indoor prijzen, outdoor zijn ze regelmatig hoger. Met name op de grote wedstrijden met meerdere sponsoren.
Hier is/was één wedstrijd die altijd geldprijzen had uit eigen kas en daarbij ook nog gesponsorde prijzen als dekjes, bandages, zweepjes, sokken, sprays etc.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 20:07

Varekaj schreef:
Als je een half uur na de proef uitreiking doet, hoeveel tijd zit er dan tussen 2 proeven? Of doe je de uitreiking op een aparte plek, bijvoorbeeld in de kantine ipv te paard in de ring? Anders zit er aardig wat tijd tussen als je 2x wil starten. Ik word er ook niet vrolijker van als ik 2 proeven na elkaar inschrijf, op het einde en in het begin start maar er alsnog een uur of meer tussen zit. Soms is de tijd te kort om af te zadelen en weer op te zadelen, maar tegelijk ook te lang om maar rondjes te blijven stappen in de losrijpiste tot de volgende proef en kan je gerust zeggen "dag concentratie".

Wat Urielle zegt klopt ook wel: als je bonnen geeft, dan liefst van een winkel waar meerdere vestigingen van zijn en dat het niet uitmaakt bij welke vestiging hij ingewisseld wordt. Ik rij soms ook een dik uur naar een locatie, voor een bon van €10 die 1 maand geldig is ga ik die verplaatsing niet opnieuw maken als ik daar verder nooit kom. Dan liever een bon van €10 van bijvoorbeeld Divoza, die in elk filiaal gebruikt kan worden en 6 maanden tot een jaar geldig is en misschien zelfs gebruikt kan worden voor een online aankoop (dus kortingscode).

De prijsuitreiking is in de kantine dus zonder paard. De tijd is nog niet vast he! Is nog een optie :) we willen eigenlijk het allerliefste de standen iedere keer bijhouden en openbaar maken zodat de prijsuitreiking het liefst direct na de laatst gereden combinatie gedaan kan worden of de laatst gereden combinatie moet eerste zijn dan is het wel zo netjes daar op te wachten, of op de persoon die voor die ruiter de prijzen komt ophalen :)

De proeven worden om en om gereden dus 1 rijdt eerst, dan 2 en dan 1 weer en dan 2 en dan 3, 4 en weer 3 en 4 (duidelijk? :P haha)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 20:11

Een andere vereniging die nog aardig in de buurt zit hebben geldprijzen als volgt: 10 euro inschrijfgeld en ook 10 euro bij de eerste prijs, 2e prijs 7,50 daarna 5 euro.

Wat vinden jullie daarvan?

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:14

xmarliez schreef:
Janine1990 schreef:

Bedankt!

Ik rol bijna van mijn stoel :D Vind je dat echt hoog? Hier in Twente is 3 tot 4 keer het inschrijfgeld als eerste prijs vrij gebruikelijk. Dus bijvoorbeeld € 8 inschrijfgeld en € 30 als eerste prijs.

Ik denk dat je inderdaad even moet inventariseren hoe het bij andere verenigingen in de regio is en hoe je je kunt onderscheiden. Ik kan me bijvoorbeeld bij een wedstrijd zoals bij jullie niks voorstellen. Zo groot is Nederland kennelijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:17

Ik snap het (denk ik haha).

Op zich is het voor mij het voornaamste als er tussen 2 proeven niet teveel tijd zit. Gewoon omdat mijn paard anders zijn concentratie wel eens wil vergeten en denkt "ik ben er vanaf" :P Als de proefjes ietwat aansluiten kan ik losrijden, proefje, even relax en dan gewoon opnieuw doorgaan met rijden en weer proefje en dan uitdraven. Dan lijkt het een beetje op een uurtje les: opwarmen, even aan de slag, piekmomentje, even rust, weer aan het werk, even pieken en dan cooling down.
Dat dit niet altijd haalbaar zal zijn voor iedereen is wel logisch, zeker met lange startlijsten.

Ik heb al paar keer wedstrijd gehad waar je op een scherm de uitslag kon volgen. Diegene die een 2e proef rijden blijven wel hangen in de kantine en diegene die in de top 5 zitten ook. Zeker als je een eind van huis bent is het wel zo leuk om te weten of het de moeite is om te blijven. Als je na afzadelen nog 1u moet wachten op je resultaat en dan blijkt dat je laatste bent, dan is dat zuur. Op die tijd had je paard al lang weer relax hooi kunnen staan eten in zijn eigen stal of lekker kunnen rollen op de weide.
Daarom vind ik het ook zo aangenaam om niet tot het einde van de proeven te moeten wachten op mijn protocol/coupon. Als je dan kan meevolgen op een lijst met uitslag en je zit ergens onderin kan je alvast naar huis, maar je hebt wel je huiswerk mee ;)