Leren laarzen blijken nep te zijn

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irisx

Re: Leren laarzen blijken nep te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:15

Je hebt wss het oude type Field gekocht. Dit zijn wel degelijk leren laarzen aan de buitenkant.
Iets geleden is er een nieuwe (verbeterde) versie van die laarzen op de markt gekomen.

Het klopt dat deze laarzen niet tot nauwelijks vet opnemen en niet verkleuren als ze nat worden. Dat komt door een coating die over het leer heen zit. Dit type laars heeft heel stug leer.

Kortom, de mensen die je de laarzen verkocht hebben, hebben je niet een kat in de zak verkocht. Het zijn wel degelijk leren laarzen.

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 19:27

xIirtJj schreef:
Je hebt wss het oude type Field gekocht. Dit zijn wel degelijk leren laarzen aan de buitenkant.
Iets geleden is er een nieuwe (verbeterde) versie van die laarzen op de markt gekomen.

Het klopt dat deze laarzen niet tot nauwelijks vet opnemen en niet verkleuren als ze nat worden. Dat komt door een coating die over het leer heen zit. Dit type laars heeft heel stug leer.

Kortom, de mensen die je de laarzen verkocht hebben, hebben je niet een kat in de zak verkocht. Het zijn wel degelijk leren laarzen.

Was het maar zo, daar zou ik een stuk blijer mee zijn ! :D
Ik had mijn vorige bericht nog even aangepast, het is dus de Mondoni Syn || jr Field rijlaars en dan de vorige versie. Helaas is deze echt van nep leer gemaakt ..

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:37

Beetje naïef om bij het woord 'onderhouden' er vanuit te gaan dat het echt leer is. Rubber schoonmaken is in feite ook onderhouden. En daarnaast echt een beetje je eigen schuld. Het heeft je vrij gestaan om alle informatie over het merk en type op te vragen. Zodoende kon je op Internet kijken wat voor laars het betrof. En je hebt ze ook nog eens in het echt gezien... en voor slechts 40 euro!

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 20:14

Om een paar misverstanden de wereld uit te helpen:

De verkoper wist zelf ook niet wat voor laarzen het waren. Toen ik daar was heb ik even snel gekeken naar het merk, en aangezien ik niet wist dat mondoni ook synthetische had vertrouwde ik het wel.

Als je daar als 14-jarige bent om laarzen te kopen, ze passen, en er staat "calf" in (wat blijkbaar kuitomtrek betekent ipv kalf :( ), dan laat je ze echt niet staan, ik dacht juist dat t mn lucky day was ... Die verkoper heeft mij wel nadrukkelijk gezegd dat ze van leer waren, dit stond ook zo in de advertentie.

Ik had ze achteraf gezien inderdaad beter moeten bekijken en vragen of het licht aan kon, maar als je tegen zo'n chagrijnig hoofd aan kijkt en je wil graag laarzen hebben neem je ze het liefst zo snel mogelijk mee. Vooral een goed leermomentje dus, maar het zou toch fijn zijn als ik ze terug kan brengen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:26

Ik zou toch proberen om ze terug te brengen en je geld terug te vragen. Ze zijn blijkbaar niet van leer, al op leeftijd en dan vind ik 40 euro een hoop geld, zeker als ze 70 euro nieuw zijn.

Ik zou er een mailtje aan wagen, proberen kost niks, succes!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:50

Welke maat heb je TS?

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 21:05

Maat 37