Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
kiwiwitje schreef:Wat ik volgensmij nog nergens heb gezien..maar vervoer je alleen je pony?
Pony+trailer was 1100kg toch? En je mag 1200 trekken?
Er kan dus nooit een ander paard/ pony mee, denk aan buitenrit/weekendje weg/wedstrijd met vriend(in)/stalgenoot.
De overige +/- 100 kg
Water (min. 10 liter kan) voor na wedstrijd, bosrit of bij lange rit of als er onderweg iets gebeurd.
Brokken (zak) voor weekend weg oid
hooi, niet alleen voor hooinet maar ook evt voor wedstrijd of weekend weg. Niet overal is er goed hooi dus neem zelf altijd 1 baaltje hooi per paard/pony mee(zo'n
Kleine)
Tuig
Dekens
Poetsspullen voor paard en tuig
Incl. sprays en dergelijke.
En dat allemaal in de auto leggen, zeker bij een kleinere auto, is niet beter om de kilo's te verdelen, hoe zwaarder je je auto belaad hoe meer moeite dat ie gaat krijgen omdat je aan de max zit
).
Brokken krijgt ze thuis (ook) niet. Poetsspullen/(touw)halster/extra touwen e.d. wegen (gelukkig) geen +- 100kg, maar ik vind het wel echt super dat je dit even opnoemt. Zouden dingen zijn die je anders snel zou vergeten inderdaad!
Anoeska schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat je vrij weinig mensen vindt die met dit type auto een trailer trekken. Ik kom ze in ieder geval niet tegen op wedstrijden of andere locaties waar je veel auto-trailer-combinaties ziet.
Ier schreef:Anoeska schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat je vrij weinig mensen vindt die met dit type auto een trailer trekken. Ik kom ze in ieder geval niet tegen op wedstrijden of andere locaties waar je veel auto-trailer-combinaties ziet.
Ben er bang voor inderdaad.
Maar indien er iemand een trekhaak heeft: trailer is te regelen en paard ook, dus dan is het ook opgelost. Stuk rijden en kijken of 't wat is is natuurlijk zo gedaan.
Margreet schreef:Los van wat er al gezegd is, de "maar een 1400 motor" en "minstens 2 liter" uitspraken zijn door de moderne techniek inmiddels wel achterhaald. Geen idee van het vermogen van de auto in kwestie is, maar ze halen tegenwoordig al 170 pk/200Nm uit zo'n blokje en daar is echt niets mis mee.
Say what?
PB je even de gegevens! friesam schreef:Ik heb in het verleden een combinatie gehad van een 2.2 liter benzine motor in een Opel Astra (niet het nieuwste model) met eigen gewicht van 1100 kg. Die mocht 1600 kg trekken.
Er hing zo'n 1150 kg aan (geschat) dat was 1x en nooit meer.
Paard bewoog in de trailer en hele auto ging mee op en neer.
Dus ik had een combinatie die mocht en nog ging het niet prettig.
Als het dood gewicht was dat stil lag in zelfde type aanhanger was het geen probleem geweest.
Ier schreef:kiwiwitje schreef:Wat ik volgensmij nog nergens heb gezien..maar vervoer je alleen je pony?
Er kan dus nooit een ander paard/ pony mee, denk aan buitenrit/weekendje weg/wedstrijd met vriend(in)/stalgenoot.
De overige +/- 100 kg
Water (min. 10 liter kan) voor na wedstrijd, bosrit of bij lange rit of als er onderweg iets gebeurd.
hooi, niet alleen voor hooinet maar ook evt voor wedstrijd of weekend weg. Niet overal is er goed hooi dus neem zelf altijd 1 baaltje hooi per paard/pony mee(zo'n
Kleine)
Tuig
Dekens
En dat allemaal in de auto leggen, zeker bij een kleinere auto, is niet beter om de kilo's te verdelen, hoe zwaarder je je auto belaad hoe meer moeite dat ie gaat krijgen omdat je aan de max zit
Wat een handige dingen waar jij aan hebt gedacht! Er zal inderdaad geen ander paard mee kunnen. Ik vind dat ook niet heel belangrijk op dit moment. Dat kan wellicht wél van belang zijn als ik over +- 1.5 jaar een nieuwe auto mag aanschaffen, dan ga ik dat zeker meenemen én een zwaardere auto nemen ().
Mijn merrie word in mei 3, zaken als tuigage e.d. zijn dan ook (nog) niet van belang voor ons. Ze wordt niet ingereden voor ze 4 is. Als ik weg ga met paard, is dat om te wandelen of wellicht een weekend weg (met nog steeds als doel wandelen).Brokken krijgt ze thuis (ook) niet. Poetsspullen/(touw)halster/extra touwen e.d. wegen (gelukkig) geen +- 100kg, maar ik vind het wel echt super dat je dit even opnoemt. Zouden dingen zijn die je anders snel zou vergeten inderdaad!
kiwiwitje schreef:Wat ik volgensmij nog nergens heb gezien..maar vervoer je alleen je pony?
De overige +/- 100 kg
Kleine)
Tuig
Dekens
Dott schreef:Ze heeft BE rijbewijs, dus mag ook met meer dan 3500 rijden.
kiwiwitje schreef:Wat is dat voor stomme opmerking.
Daarbij is het niet ongewoon om eigen voer mee te nemen op MEERDAAGSE CONCOURSEN en bij WEEKENDJES WEG of LANGE RITTEN en als je op wedstrijd gaat en het is warm is water ook niet gek gewoon in een jerrycan.. Of na een bosrit. Dat ze even kunnen drinken.