Wanneer leren rijlaarzen aanschaffen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMistyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:16

Ik was 13 toen ik tweedehands leren laarzen kocht. Waren versleten toen ik 15 was en toen heb ik nieuwe gekocht. Na 1,5 jaar zijn deze nog zo goed als nieuw.
Ik geloof dat ik sinds mijn 14e nog maar een schoenmaat gegroeid ben. Kuitmaat is overigens wel flink veranderd maar kan ook komen omdat ik eerst extreem dunne benen had en nu 'normaal'.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:52

Als ik het goed heb was ik ongeveer 13 toen ik m'n eerste leren laarsjes kreeg, toen ik begon met wedstrijden rijden. Qua voet ben ik niet meer gegroeid, m'n kuiten zijn wel een heel stuk langer geworden. Wat je kunt doen is misschien kijken voor Ariats met mooie leren chaps? Mochten je kuiten veranderen, dan hoef je geen gloednieuwe laarzen te kopen.

En Cavallo Juniors: die rekken een beetje mee in de kuit en hebben een extra zooltje, zodat ook de voet een maat groter kan worden.

Calanthe

Re: Wanneer leren rijlaarzen aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 16:25

Best late reactie, bedankt iedereen voor het antwoorden!

Ik krijg binnenkort van mijn vriendin haar oude jodhpurs en leren chaps, allebei in mijn maat, dus daar hoef ik mij geen zorgen bij te maken. Ik spaar nu gewoon door voor rijlaarzen :)

cntesfaye

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:31

Rond je zestiende lijkt me een goede leeftijd als je echt wilt dat ze een langere tijd mee gaan. Mijn voeten zijn sinds mijn veertiende uitgegroeit, maar dit verschilt natuurlijk per persoon.

Cheerio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:10

Ik ben zelf begonnen met rubberen laarzen op mijn elfde. Al snel had ik van de broer van mijn opa een paar leren laarzen gekregen, tweedehands, maar na een jaar waren ze in voetmaat te klein geworden. Daarna weer een paar tweedehands, en toen ik 14 was overgegaan op jodhpurs en chaps. Op mijn 16de heb ik mijn eigen Mondoni leren rijlaarzen gekocht. Ben uiteindelijk 3cm gegroeid en voetmaat hetzelfde gebleven, ben nu 18 en pas ze nog prima. Dus ik zou zelf nog even wachten, of kijken of je de laarzen tweedehands kan kopen, scheelt behoorlijk in bedrag soms ;)

*Edit zinsbouw foutje

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:12

Ik was 18 (ben nu 20) dat ik leren rijlaarzen kocht.

Die rubberen dingen vond ik niks, heb eigenlijk altijd met chaps gereden

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:22

Ik was 14/15 geloof ik, toen ik Petries kreeg. Achteraf had ik beter nog even kunnen wachten aangezien ik toen nog een magere tiener was, en op mijn zestiende explosief aankwam. Ik heb ze jarenlang niet kunnen dragen, maar pas ze nu, op mijn 23e, maar net.