Scheermachine verkocht via MP, kapot?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 15:05

S_en_Z schreef:
"Beste mevrouw,

n.a.v. van uw email betreffende de scheermachine en uw klacht deel ik u het volgende mee:

1: U heeft het scheerapparaat aan gezien
2: U heeft de mogelijkheid het scheerapparaat te testen op mijn paarden afgewezen
3: U wist dat ik geen bonnen heb van de scheermachine en ik heb u verteld dat ik geen problemen heb ondervonden in de tijd dat ik hem heb gebruikt.

Strepen krijgt u op een paard door de verkeerde haarlijn te volgen of door het zetten van teveel druk op de huid. In het eerste geval zult u de haarlijn toch beter moeten volgen in het tweede geval trekken de strepen vanzelf weg maar zult u toch minder kracht moeten gebruiken.

Na het horen van uw klacht verwacht ik niet dat er iets mis is met de scheermachine maar met uw scheerkunsten.

Helaas kan ik daar voor u niets aan doen tenzij u mij inhuurt om uw paard te scheren. Dit kan voor ...,- per keer.

Ik wens u verder veel succes!

Met vriendelijke groet,

"

En het daar lekker bij laten :)

Dankje deze ga ik gebruiken

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:06

zij heeft haar onderzoeksplicht verzuimd "ze geloofde het wel".

Garantie tot aan de deur!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:06

Soort gelijke meegemaakt gelukkig wisten hun me adres niet. Heb aangifte bij politie gedaan zodat deze op hoogte waren. En hun gaven aan dat we beide overeen waren gekomen en de koper het product goedgekeurd heeft. Dus geen poot heeft om op te staan en de koper had dus pech.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 15:11

StalNollie schreef:
Soort gelijke meegemaakt gelukkig wisten hun me adres niet. Heb aangifte bij politie gedaan zodat deze op hoogte waren. En hun gaven aan dat we beide overeen waren gekomen en de koper het product goedgekeurd heeft. Dus geen poot heeft om op te staan en de koper had dus pech.

Ik ben hierom dus beetje bang.

Ik heb helemaal niets van deze dame. Alleen een voornaam. De mail gaat via mp dus haar echte mail heb ik niet.
Ze heeft van mij alles adres naam telefoonnummer .. Dat verontrust mij een beetje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:13

BokitoZ schreef:

Ik heb helemaal niets van deze dame. Alleen een voornaam. De mail gaat via mp dus haar echte mail heb ik niet.
Ze heeft van mij alles adres naam telefoonnummer .. Dat verontrust mij een beetje.

Maar waar zou je bang voor zijn dan?

Ik denk dat ja na het mailtje van S_en_Z de boel wel hebt gedimd. En anders kan je nog met wat juridische termen gaan zwaaien ;) Komt wel goed hoor!

Starbreeze

Re: Scheermachine verkocht via MP, kapot?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:16

Als ze aangeeft dat jij moet komen kijken naar het resultaat, doe je toch net of je dat gaat doen en vraag je haar adres?

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:25

BokitoZ schreef:
StalNollie schreef:

Mocht het echt uit de hand lopen kun je ook altijd contact opnemen met marktplaats ;)
Ik ben het eens met een aantal andere en denk dat het na het opgestelde mailtje ver opgelost zal zijn.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 15:28

Starbreeze schreef:
Als ze aangeeft dat jij moet komen kijken naar het resultaat, doe je toch net of je dat gaat doen en vraag je haar adres?

Ja maar wil niet iemand bedonderen..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:29

Ik vind dat je haar niets verplicht bent. Je hebt haar alle kansen gegeven en nu is het te laat. Ze kan je ook niks maken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:30

BokitoZ schreef:
Starbreeze schreef:

Ja maar wil niet iemand bedonderen..

Daar bedonder je iemand niet mee hoor...
Desnoods ga je echt kijken, je kan eventueel aanbieden om het apparaat voor 100/110 over te nemen, of haar werk even netter te maken.

Eerst maar even afwachten wat haar reactie gaat zijn op dit mailtje ;)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:51

Ik zou in de mail ook nog zetten dat ze voor de koop de mogelijkheid gehad heeft om het apparaat te testen en ze daar zelf geen gebruik van wilde maken dus de consequenties nu voor haar zijn. En je in geen enkel geval verplicht bent het apparaat terug te nemen of haar tegemoet te komen. Ze heeft de mogelijkheid gehad om het te zien en proberen en het apparaat te kopen zoals het is. Het is spijtig dat het niet aan haar verwachtingen voldoet maar dat is niet jou aansprakelijkheid!
Verder zou ik ook geen toespelingen doen om wel te gaan kijken of enigszins naar een andere oplossing te helpen zoeken , het is haar probleem, jij hebt mijn inziens bij de verkoop genoeg mogelijkheden gegeven om te laten zien dat het apparaat goed is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:06

Maar dan is politie op de hoogte en hoef je maar te bellen en zijn ze op de hoogte. Ik zou het hierbij laten was ook advies van politie bij ons.

fjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:46

hierbij even een bericht van de betreffende koper.
ik heb haar gevraagd het hele verhaal hier neer te zetten en niet alleen wat haar uitkomt.
helaas doet ze dit niet.

ik heb het apparaat naar sectolin gestuurd en het bleek een productiefout in de brug.
dus vind het knap dat het apparaat bij haar goed werkte.
het apparaat inderdaad niet op een paard geprobeerd bij haar mijn man en kind zaten in de auto te wachten en dat vermeld ze er helaas ook niet bij.
maar ja dat is idd ook mijn fout geweest.

voordat ik het apparaat op stuurde en nog werkelijk geen idee had wat er mee was:
heb haar mijn nummer gegeven via mail contact en bij mij uitgenodigd of ze mij wou helpen.
helaas heeft ze ook dit afgeslagen.

ik heb om de bon gevraagd voor de betreffende garantie.
helaas naar meerdere malen vragen niet gekregen want ze was zo gezegd met vakantie en had geen tijd om deze op te zoeken.

het was zeker niet mijn intentie om duur door te verkopen of een gratis geschoren paard te krijgen.
het enige was een goed werkend apparaat.

en uiteraard weet ik heel goed dat je met scheren banen krijgt daar ontkom je niet aan.
alleen paard zag er nu uit alsof hij bewerkt was met een heggenschaar

inmiddels is mijn probleem ook netjes opgelost via sectolin en viel het onder de garantie zelfs zonder bon.
en heb nu alleen de portokosten gehad.

en is het dus verder ook zeker mijn intentie niet om er een rel topic van te maken maar jammer dat ze niet het hele verhaal neerzet

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:58

Fijne update, gelukkig is het nu goed opgelost flelle. Inderdaad wel jammer om niet het complete verhaal neer te zetten, was een kleine moeite.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:04

Was al benieuwd hoe t was afgelopen, bedankt Fjelle. Fijn dat je (na een hoop gedoe) alsnog een fijn scheerapparaat hebt.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:06

Een verhaal heeft altijd 2 kanten toch?
De een beleefd het nou eenmaal anders dan de ander.
Bij mij zou iets als "er zitten mensen in de auto die op mij wachten" niet echt geregistreerd worden als van belang..

Maar fijn dat het voor jou opgelost is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:48

Ik zie alleen niet het verschil tussen de twee verhalen??

Naar mijn idee heeft het er weinig mee te maken dat je mensen in de auto hebt zitten wachten. Dat is jouw probleem, niet het probleem van de verkoper. Dus niet een gedeelde fout.
Als het apparaat bij TS niet had gewerkt, waarom zou ze het dan niet zelf hebben opgestuurd?

Ik neem aan dat je ook het topic hebt doorgelezen en daarbij ook de overwegingen van TS? Ik neem aan dat je daarom haar manier van handelen ook hebt begrepen?

Dus nogmaals, wat is nu het verschil tussen beide verhalen? Je hebt een fijn apparaat voor weinig geld uiteindelijk, die portokosten word je ook niet arm van.

fjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:00

tuurlijk heb ik de topic ook door gelezen kwam deze 4 dagen geleden tegen.

en de verhalen komen inderdaad erg overeen op een paar dingen na die mij storen omdat het lijkt alsof ik hier de boze verkeerde koper ben.
en dat is absoluut niet het geval.
zo staat er bv ook in de topic dat ze om fotos heeft gevraagd.
ook deze zijn mij nooit gevraagd.

het gaat mij verder ook niet om kwade of rare bedoelingen.
had haar alleen gevraagd het hele verhaal hier neer te zetten mbt productiefout etc en dat dus ook echt niet alle kopers in dit soort situaties kwaad in zin hebben.
helaas geeft ze hier geen gehoor aan.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:07

Het is ook discutabel om een scheerapparaat te verkopen met een productiefout waardoor je paard eruit komt te zien of het bewerkt is met een heggeschaar. Mede omdat ts het apparaat ver onder de prijs verkocht, geeft toch ook wel te denken hoor. Wist ts dit echt niet? En mogelijk door een topic te openen de onschuld zelve uit te hangen? Ik zeg niet dat het zo is hoor, op zich komt ts oprecht over vond ik.We waren er nou eenmaal niet bij en mogen er eigenlijk niet over oordelen. Wel goed om je bewust te blijven van de risico's van tweedehands kopen en onvoldoende uitproberen. Goed dat dit verhaal voor zowel de verkoper als de koper goed is afgelopen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:09

Nou ik heb je persoonlijk nooit als de kwade koper gezien hoor... (Zoals TS vertelde)
TS was vooral heel erg onzeker, wat ik me goed kan voorstellen. Je hoort tegenwoordig steeds vaker dat mensen meer gezeik beginnen over een relatief goedkope aankoop dan nodig is. Een beetje zoals dat in Amerika ook gebeurt. Obesitas claimen bij de grote gele M doen we hier nog niet, maar we zijn er vast niet ver vanaf...

Of ze jou om foto's heeft gevraagd of niet en of jij hebt terug gemaild dat ze dan maar moest langskomen of niet, lijkt me op dit moment niet relevant. Dat is iets tussen jullie geweest, bovendien is het opgelost en moet je daar niet meer moeilijk over gaan doen. Het is uiteindelijk opgelost.

En wat doet het er toe dat ze niet alles heeft verteld op jouw verzoek? Ik ga er vanuit dat TS van mening is dat ze het hele verhaal hier heeft neergezet en niet weet wat er nog meer bij moet.

Je een beetje inleven in de situatie van TS op het moment dat het speelde, kan geen kwaad hoor :)
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 24-01-15 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:12

piezze schreef:
Het is ook discutabel om een scheerapparaat te verkopen met een productiefout waardoor je paard eruit komt te zien of het bewerkt is met een heggeschaar. Mede omdat ts het apparaat ver onder de prijs verkocht, geeft toch ook wel te denken hoor. Wist ts dit echt niet? En mogelijk door een topic te openen de onschuld zelve uit te hangen? Ik zeg niet dat het zo is hoor, op zich komt ts oprecht over vond ik.We waren er nou eenmaal niet bij en mogen er eigenlijk niet over oordelen. Wel goed om je bewust te blijven van de risico's van tweedehands kopen en onvoldoende uitproberen. Goed dat dit verhaal voor zowel de verkoper als de koper goed is afgelopen.

Bewerkt met een heggeschaar is natuurlijk een hele relatieve uitspraak he ;)

Daarbij heeft TS de koper aangeboden het apparaat uit te proberen, wat mij doet vermoeden dat TS echt niet wist van de productiefout.

De lage prijs gaf inderdaad wél aan dat de koper JUIST het aanbod van TS had moeten aannemen om het apparaat te proberen.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:21

En zo word het een welles nietes gesprek.. Het is uiteraard jammer dat het apparaat kapot. Als het een productiefout is dan heeft de verkoopster heel veel mazzel gehad met scheren. Ik neem aan als deze fout bij haar zichtbaar was geweest en zij nog garantie heeft op het apparaat had zij neem ik aan zelf het apparaat laten maken.

Ik vind ook dat het van ondergeschikt belang is dat jij man en kind in de auto had zitten. Bij aankoop van apparaten hoor jezelf ook te onderzoeken of iets na behoren werkt. Zeker als ze je aangeboden heeft om het op haar paard uit te proberen. Dat zal je niet veel verkopers horen zeggen.. Er is een spreekwoord "If it sounds to good to be true it usually is". Daarmee wil ik niet zeggen dat TS bewust iets verkeerds of kapot verkocht heeft.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:11

TS was heus wel als ze wist van de productiefout met het artikel terug gegaan naar sectolin. Immers dan had ze een helemaal NIEUW artikel kunnen doorverkopen op marktplaats ivm te weinig gebruikt..(dit was dan ook gunstiger voor haar portomonaie geweest)...

Waarom iets verkopen voor 150 was niet helemaal top is als je het ook voor 225 gloedje nieuw kunt verkopen (omdat je een nieuwe via de garantie van sectolin had gekregen...)

En ja en vaak is de probleem van communicatie ook de interpretatie en je had de mogelijkheid om het item uit te proberen..

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:39

Als je de bon niet meer hebt, is het de vraag of je hem kostenloos vervangen krijgt, dan is 130 euro alsnog een mooi bedrag voor iets dat niet goed werkt. In dit soort welles-nietes verhalen, ben ik meer geneigd partij voor de koper te kiezen. Pure mazzel dat Sectolin het apparaat omruilt. Daar kon de koper tevoren niet op rekenen, toch? Voor hetzelfde geld had ze met een kapot apparaat gezeten. Wel dom om niet te proberen als die mogelijkheid geboden wordt. Helemaal bij 2e hands spul.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:55

piezze schreef:
Als je de bon niet meer hebt, is het de vraag of je hem kostenloos vervangen krijgt, dan is 130 euro alsnog een mooi bedrag voor iets dat niet goed werkt. In dit soort welles-nietes verhalen, ben ik meer geneigd partij voor de koper te kiezen. Pure mazzel dat Sectolin het apparaat omruilt. Daar kon de koper tevoren niet op rekenen, toch? Voor hetzelfde geld had ze met een kapot apparaat gezeten. Wel dom om niet te proberen als die mogelijkheid geboden wordt. Helemaal bij 2e hands spul.

Een bon kan je in principe zo krijgen. Gewoon met je bankafschrift naar de winkel en daar een nieuwe bon vragen. Als het contant is geweest lukt dat niet.
Maar dan nog heb je het geluk dat dergelijke apparaten vrijwel altijd van een serienummer zijn voorzien en Sectolin zelf zo kan zien wanneer het product is gemaakt en of het voor garantie in aanmerking komt.