agressief paard in de omgang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:02

Ach, mijn merrie is ook zo en ik vind het wel fijn eigenlijk. Als ze iets niet leuk vind laat ze het merken door vuil achterom te kijken. Dus als je bijvoorbeeld plotseling haar buik aanraakt krijg je een vuile blik. Bij haar moet je gewoon even naar haar buik toe aaien, dan is het prima. Aan de andere kant zakt ze bijna door haar hoefjes van hoe heerlijk ze het vind om gekriebeld te worden.

Sommige mensen vind ze ook stom, daar durft ze gerust naar te dreigen en ik zou niet durven garanderen dat ze niet van zich aftrapt als ze iemand onsympathiek vind.

Het duidelijkste is ze als ik bijvoorbeeld een weekje weg ben geweest. Dan draait ze mij demonstratief haar kont toe en laat duidelijk weten dat ik eigenlijk niet op vakantie mag van mevrouw.

De kunst is het soms gewoon om er achter te komen hoe ze willen dat je met ze omgaat, bij die van mij tenminste.

Eucalyptus4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 23:04

sallandval schreef:
Ach, mijn merrie is ook zo en ik vind het wel fijn eigenlijk. Als ze iets niet leuk vind laat ze het merken door vuil achterom te kijken. Dus als je bijvoorbeeld plotseling haar buik aanraakt krijg je een vuile blik. Bij haar moet je gewoon even naar haar buik toe aaien, dan is het prima. Aan de andere kant zakt ze bijna door haar hoefjes van hoe heerlijk ze het vind om gekriebeld te worden.

Sommige mensen vind ze ook stom, daar durft ze gerust naar te dreigen en ik zou niet durven garanderen dat ze niet van zich aftrapt als ze iemand onsympathiek vind.

Het duidelijkste is ze als ik bijvoorbeeld een weekje weg ben geweest. Dan draait ze mij demonstratief haar kont toe en laat duidelijk weten dat ik eigenlijk niet op vakantie mag van mevrouw.

De kunst is het soms gewoon om er achter te komen hoe ze willen dat je met ze omgaat, bij die van mij tenminste.

Jaa idd. Nu je dit zegt klinkt alles heel logisch het us en blijft een vrouw Haha :) maar ik vin t niet leuk als ze bij t opzadelen naar me ga lopen schoppen en bijten snapje

Anoniem

Re: agressief paard in de omgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:05

Je moet het zo opbouwen, dat ze geen reden heeft om te schoppen en te bijten.

Eucalyptus4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 23:09

Joolien schreef:
Je moet het zo opbouwen, dat ze geen reden heeft om te schoppen en te bijten.

Ja dat snap ik alleen zou ik echter niet weten hoe dit moet. Ik rij elke dag met haar want ik rij bijaa wekelijks wedstrijden

Anoniem

Re: agressief paard in de omgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:11

Dat zeg ik dus, een paar stappen terug nemen. Dan maar even geen wedtrijden. En overigens is bijna elke week wedstrijden voor een 4-jarige best wel heel veel dus dat is nog een reden om het rustig aan te doen.

Eerst een fijne band met het paard opbouwen, dan volgt de rest vanzelf.