Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sadekeshia schreef:Misschien een stomme vraag maar hoe weet je je kuitomvang zo zeker?
Ik meette de mijne als 38 en ik zocht me ook rot.
Totdat ik een keer ging passen in een winkel en ik paste gewoon in een kuitmaat 36.. dit was een laars met rits..
. Maargoed, misschien is dat wat jij zegt ook wel waar. Ik weet alleen niet zo zeker of ze nog terug kunnen? Er zit immers korting op. OneAndOnlyx schreef:sadekeshia schreef:Misschien een stomme vraag maar hoe weet je je kuitomvang zo zeker?
Ik meette de mijne als 38 en ik zocht me ook rot.
Totdat ik een keer ging passen in een winkel en ik paste gewoon in een kuitmaat 36.. dit was een laars met rits..
Heb het net met een meetlat gemeten. Maargoed, misschien is dat wat jij zegt ook wel waar. Ik weet alleen niet zo zeker of ze nog terug kunnen? Er zit immers korting op.
welke heb je? 0000 schreef:Ik kan je aanraden om leren laarzen echt te gaan passen voor je ze koopt. Het zit/voelt best heel anders dan chaps en als de maten niet goed zijn is het vaak een verschrikking om mee te rijden. Medewerkers in de ruitersportzaak weten precies waar en hoe ze moeten meten en houden daarbij rekening met de leersoort en het type laars (meer/minder inzakken bijvoorbeeld). Soms voelen goed passende laarzen in eerste instantie helemaal niet prettig (en zou je ze dus misschien terugsturen als je ze besteld) terwijl het de perfecte maat is en je na het inlopen niet anders meer zou willen.
Verder zijn laarzen trouwens zeker niet warmer dan chaps. Als je snel koude voeten hebt kan het wel fijn zijn om er voor de winter een paar fijne thermolaarzen bij te nemen. Die zijn vaak niet zo heel duur (vanaf een paar tientjes) en wel lekker warm!
(lijken wel een beetje op die) 
Kirsha schreef:Deze heb ik eens besteld en ik heb ze ook direct weer teruggestuurd. Nog nooit laarzen met zo'n rare pasvorm gezien, veel ruimte aan weerszijden van de wreef waardoor er vouwen in kwamen. Ze vallen ook vrij klein. Hoop dat ze voor jou wel goed zijn. Ze zijn wel erg mooi
En rij niet meer veel... Maar echt... (Ik ben dan wel zo'n muts, want met rijden zijn ze super fijn, maar dan meteen mijn laarzen uit doen, zit er nooit in... Dat vergeet ik dan altijd
het gevolg... Auw!
)