decathlon caps

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

Re: decathlon caps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:29

tessa: de voorraad hangt een beetje van de winkel af. De cap die ik gekocht heb, kon ik in de winkel waar ik toen was wel halen, maar in de winkel waar ik ook wel eens kom helemaal niet vinden. Het kan dus goed zijn om ook even op internet te kijken welke modellen er binnen Decathlon circuleren. Meestal hebben ze wel alle modellen trouwens, alleen vaak niet alle kleuren. Zolang het niet verplicht felroze is, vind ik dat niet zo'n probleem.

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 11:35

Ja ik ben er geweest maar helaas kreeg ik naar 2 minuten al hoofdpijn van de capaciteit

B2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:21

Ik heb er geen van de decathlon.
Maar wel handig om te weten dat ze gewoon fijn zijn !

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:26

Zelf laatst toch even gekeken.
De kwaliteit valt mij erg tegen en de caps zijn ook niet mooi afgewerkt (maar wat wil je voor die prijs)
Ik zelf heb nu de casco mistral kost iets meer maar zit heerlijk en netjes afgewerkt..

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:27

Ik heb sinds kort deze:

https://www.decathlon.nl/helm-safety-st ... 96933.html

Leuk modelletje voor erbij en voor tijdens de cross/springen. Hij heeft een elastische band en tussen de band en de cap steek ik mijn staart, anders kan ik niet weg met mijn haren. Ik heb er helaas nog niet mee gereden, ben benieuwd.

Het enige minpuntje is dat de banden rondom de oren vrij groot zijn en naar voren zitten, maar ach, voor 25 euro.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 07:54

Mijn dochter heeft er ook een van decathlon maar inderdaad die banden rond de oren zijn wel erg aanwezig en lijken me niet zo comfortabel.

Liset87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:56

Weet iemand ook hoe de maten van de caps vallen? Ik heb normaal volgens mij 58, moet ik dan L of XL hebben?

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 19:57

L ik heb ze gepast kreeg alleen hoofd pijn van de cap :(

Liset87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:01

Ohw dat is minder... Nouja bestel hem gewoon en als het niks is stuur ik hem terug, kost toch niks +:)+

Jitske25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:06

Ik heb er eentje nu al zeker 5 jaar! Zat heerlijk! Nooit drukplekken en zweten viel ook reuze mee. Voor de veiligheid koop ik nu toch maar een nieuwe. Je weet nooit hoe zo'n cap er van binnen uitziet en of hij nog wel beschermt. :p Maar ik raad hem zeker aan!!!

Ik koop overigens bijna alles bij de decathlon. Goedkoop en zeer goed spul!!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:47

Liset: van andere modellen heb je ook "gewone maten", dus56,57,58,59 etc. Ik heb ook 58 en bij mij viel de categorie L te klein en ik vond de XL weer te los zitten. Dus maar 5 euro bijgelegd voor een cap met gewone maten in maatje 58. Die heb ik nu een jaar en is super fijn!

Liset87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 07:58

Bedankt voor de tip! ik heb er 2 besteld, een in L en een maat 58, kijk ik gewoon welke het lekkerst zit en de ander stuur ik terug!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 08:19

Ik ben er al jaren blij mee, blijft mooi en zit geweldig!

Afbeelding

en ik had hem in het bruin, maar overgespoten met blauwe glitterspray :D

Afbeelding

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:03

Zijn er eigenlijk speciale keurmerken voor caps om als leek te kunnen beoordelen of ze inderdaad veilig genoeg zijn? Of moet ik er vanuit gaan dat alle caps die verkocht worden in reguliere winkels aan de eisen voldoen?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:13

winkels mogen alleen goedgekeurde caps verkopen, dus alle caps in de winkel (in nl dan) hebben een keurmerk

Ilonaa0412

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:34

ik heb ook altijd een cap gehad van de decatlon, Niks over te klagen!
met warm weer nooit een zweethoofd gehad!

Mocht ik binnenkort een andere cap nodig hebben koop ik die gewoon weer bij de decatlon!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:56

LiannePuthzy schreef:
winkels mogen alleen goedgekeurde caps verkopen, dus alle caps in de winkel (in nl dan) hebben een keurmerk

Oke bedankt. Maar is het een kwestie van aan de norm voldoen of niet of heb je nog gradaties.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:23

Greetje63 schreef:
LiannePuthzy schreef:

Oke bedankt. Maar is het een kwestie van aan de norm voldoen of niet of heb je nog gradaties.

Het is een kwestie van aan de norm die de EU opstelt voldoen, de kans is dus klein dat je in andere EU landen een cap vind zonder het keurmerk, al gaan sommige landen daar anders mee om dan Nederland.
De beter aangeschreven merken voegen soms wel dingen toe, maar de decathlon caps zijn dus veilig getest.
De eisen die de EU opstelt zijn trouwens niet zomaar flut-eisen. Er word gekeken wat benodigd is (in volle galop pal op je hoofd vallen of een paaltje raken is denk ik het scenario) en dan word daar een veiligheidsfactor van vaak gemiddeld 5 overheen gegooid. Oftewel: je cap moet 5x veiliger zijn dan wij kunnen bedenken dat nodig is.
Hoever het nodig is, word natuurlijk wel realistisch gehouden. Ze gaan er niet vanuit dat je een cap opzet en daarmee je hoofd herhaaldelijk tegen het beton gaat bonken, dan ben je gewoon dom bezig.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:25

Ik heb bijna 8 maanden met een Decathlon cap gereden, al hadden we een springles en toen viel ik 5 keer (alle 5 keer op mijn benen, voordeel zo'n kleine pony :+), 5e keer brak die en het was de laatste les op die manege. Ik was/ben er heel tevreden over de cap. Ik had geen zweethoofd, drukplekken en paste perfect. Helaas wil de manege waar ik nu rij niet dat je met een verstelbare cap rijd (en de niet verstelbare caps bij decathlon vind ik toch buiten mijn budget vallen), als ik genoeg bij elkaar heb gespaard ga ik weer voor een decathlon cap :)

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:28

Zijn op zich wel goede caps! zitten vaak goed weinig last van een zweterige kop...
Maar je moet wel bedenken dat je op een veiligheidsmaatregel zoals een cap beter gewoon niet kan bezuinigen! dan kan je beter ff door sparen voor iets bekenders en een wat meer gegarandeerde veiligheid.. het is nooit een slechte investering!!

roweentje53

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:12

Ik heb ook een decathlon cap van 40 euro denk ik, heb hem al een tijdje en zit gewoon lekker, ik heb nou niet echt veel caps gehad dus weet niet hoe lekker een cap kan zitten :D maar kan gewoon lekker rijden met deze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:19

listiglistje schreef:
Ik ben er al jaren blij mee, blijft mooi en zit geweldig!

[ Afbeelding ]

en ik had hem in het bruin, maar overgespoten met blauwe glitterspray :D

[ [url=m/RUd00c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind jou bovenste cap echt geweldig. Ik hou mp al maanden in de gaten of dat iemand hem aanbied. Maar nog nooit gevonden. hahaha

_Kelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:22

Toen ik begon met rijden is de meest simpele cap van de de decathlon mij aangeraden door verschillende mensen. Met een keer per week rijden (tenzij je vaak valt ;) ) is er niets op aan te merken. Denk dat de cap met intensiever gebruik wel sneller moet gaan vervangen.

Liset87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:00

Vandaag de 2 caps binnengekregen die ik had besteld, ze zijn lekker ligt, maar verder vind ik het niks. Ze zijn heel erg dik en de bandjes rond de oren echt veel te breed. Ze gaan dus helaas weer terug.

Chris118

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:48

Ik ben begonnen met Decathlon ruiter spullen.
Goed koop en perfect om als nieuwe ruiter mee te beginnen.
Ben onder tussen wel al over gestapt naar beter en top merken o.a Horka laarzen, Kingsland rijbroek, Kep Italia.