hoe zo snel mogelijk een paard verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:08

gr_roos schreef:
max66 schreef:
paard is altijd (snel) te verkopen! Ligt eraan wat je er voor hebben wilt.

Ook al krijg je minder als gewenst, je bent dan iig wel van de maandelijkse kosten af. Als je de pony nog een paard maanden houdt is dit duurder dan nu de pony (te) geodkoop te verkopen.

Inderdaad, oud stalgenoot wilde persé 1000€ voor der paard, kreeg een bod van 750€. Heeft ze afgeslagen. Paard is uiteindelijk na 5 of 6 maanden wel voor 1000€ verkocht, zij blij, alleen even vergeten dat ze 260€ aan stalling betaalde per maand, er nog een enting en 2 keer smid bij kwam.....

precies dat...gewoon je verlies nemen, aanhouden is uiteindelijk duurder!

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:09

Het verkopen van een pony is lastig, hoe leuk en goed ze ook zijn..
Ik heb ook 2 pony's te koop staan en het is lastig om te kwijt te raken.

Je moet zorgen voor een goede pakkende tekst, mooie foto's en een niet te lange maar wel duidelijke beschrijving.
Tenminste zo heb ik het gedaan en dat vind ik fijn om te lezen als ik een paard zou zoeken..
Misschien kan je kijken bij vergelijkbare pony's op internet, en de advertentie een beetje hetzelfde indelen..

Ik vind het trouwens een leuke pony met mooie gangen als ik je filmpjes zo zie! Ik zou wel foto's en filmpjes plaatsen zonder bijzet eraan..

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 14:09

ZE is wel te rijden maar ik ben bang,wij hebben een bak waar alleen een touwtje omheen hangt,wat 40 cm hoog is en als ze er vandoor gaat kan ze er zo overheen springen als ze wil.

bedankt voor jullie tips,zaterdag worden er goede foto's gemaakt.

Xjosee

Ik denk dat het slim is om uit te leggen waarom jullie er nu niet op kunnen rijden. In je advertentie komt ze over als een brave merrie maar als een potentiële koper door je berichten zoekt zien ze snel dit bericht waarin staat dat jullie er niet op kunnen rijden. Ik krijg hierdoor het gevoel dat er ofwel iets lichamelijks is met de merrie of dat ze rijtechnische problemen heeft. Een onbeleerde 4 jarige is voor mij meer waard dan een beleerde 5 jarige met technische problemen. Afleren is immers lastiger dan aanleren. Dan zou ik er ook nooit €1400,00 voor neerleggen.

Vjestagirl

Vjestagirl schreef:
Heidi is een erg vriendelijke, sociale en leergierige pony.
Leeftijd: 5 (2009)
Stokmaat: 1.45 m.
Ouders: onbekend
Reden van verkoop:

Heidi is een echte knuffelpony die gefrut en getut heerlijk vindt.
Ze kan goed overweg met paarden en andere dieren.
Ze is verkeersmak, en gewend aan wandelingen en buitenritten langs de weg en in het bos.
Ze is trailermak en laat zich erg makkelijk laden.
Ook de hoefsmid, dierenarts en tandarts vormen geen enkel probleem. Heidi is dan ook altijd ingeënt, staat keurig op haar voetjes, ze is gechipt en voorzien van een paspoort.

Heidi kan erg netjes lopen en heeft ruime gangen, en is zeker geschikt voor de dressuur sport, maar zou het ook goed doen als recreatie pony.
Kan ook een sprongetje maken maar dit heeft bij ons geen prioriteit gehad.
Ze is niet geschikt voor de beginnende en bange ruiter omdat ze een rustige en stabiele ruiter nodig heeft dit haar onzekerheid wat op kan vangen.

Bent u nieuwsgierig geworden? Bel of mail gerust en kom eens kijken bij onze Heidi.
Beller is sneller!

Vraagprijs: €1750
Mag ook naar handelaren en maneges

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:10

wat is er wel mee gedaan en idd een bijrijder zou veel goed kunnen maken.
de markt trekt pas weer wat aan als het voorjaar begint probeer haar tot die tijd bij te schaven.
ook kun je haar aanbieden bij mensen die zoeken, manages, handelaren en paardenmarkten.
succes

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 14:10

Filmpjes zonder bijzet heb ik jammer genoeg niet:(

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:12

Dan geen filmpjes of maken zonder bijzet :).
Voor potentiele kopers is dat namelijk niet erg aantrekkelijk, want dan zou die wel stout zijn oid.

luffwinny

Een handelar is een snelle oplossing maar die geeft niet veel , die moet hem tenslotte ook weer verkopen met winst . Denk dat je blij mag zijn €900 bij een handelaar , als je dat al red. Misschien verstandig om een tijdje bij te laten rijden en daarna verkoop in , het is een slechte tijd met veel aanbod dus geduld zou je wel moeten hebben.

SuperZodiaX

Echt het snelste is een handelaar bellen, zeker voor een pony die nu al een tijd niet gereden is en die niet superbraaf is. De filmpjes met bijzet zullen zeker afschrikken.
en de handelaar geeft er inderdaad een stuk minder voor want die moet bij doorverkoop er ook wat aan kunnen verdienen.
Je moet maar zo denken, als je haar nog vijf maanden hebt staan voor je haar verkocht hebt zal het nu snel verkopen aan een handelaar toch de goedkopere optie zijn, ookal geeft hij er minder voor.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:17

Ik vind ten eerste je advertentie veel te lang en ontzettend vervelend lezen. Er staat heel veel onnodige informatie in. Van mij zou het dus een stuk zakelijker mogen. Leeftijd, stokmaat, afstamming vermelden. Heel kort enkele karaktereigenschappen, bijvoorbeeld het verkeersmak zijn zou ik wel vermelden. Niet neuzelen over of ze wel of niet knuffelig is, totaal niet boeiend. Dat ze braaf is bij de smid en DA etc vind ik ook niet meer dan logisch op deze leeftijd, alleen leuk om te vermelden bij een driejarige imo.
Daarna iets van 'Goed zadelmak, te weinig gereden door niet passende combinatie. Paard heeft een zekere en consequente ruiter nodig.' Dan geef je meer dan genoeg info, de rest is pas relevant als mensen serieuze interesse tonen. 'Kan erg netjes lopen' wat betekent dat? Netjes nageeflijk, dat ze er niet vandoor gaat, wat? Netjes is totaal irrelevant en nietszeggend. Gewoon, drie correcte gangen, punt.
Tot slot inderdaad andere foto's, ik kan met de beste wil van de wereld niet inschatten wat voor bouw of beweging het dier nu heeft.

Qua prijs zou ik dit een mogelijk interessant project vinden voor max 900 euro. Het is gokje wat ze gaat doen onder het zadel en er zit sowieso veel werk aan, voor 1400 euro koop ik er wel een die ik uitgebreid kan uitproberen, met leuk papier en waar ik zo op weg kan rijden.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:18

Als je een goede handelaar zoekt, Dirk Kroon in Wenum Wiesel. Dat is vlakbij Apeldoorn. Hij komt ook paarden ophalen, maar dan zal je moeten wachten tot hij in de buurt is. Als dat je te lang duurt zal je haar langs moeten brengen.
Het is een hele aardige en eerlijke man die goed voor de paarden zorgt. Denk alleen niet dat je er €1400,- voor krijgt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:18

gerlinda12 schreef:
We weten niet hoe ze is bij de tandarts,is nog nooit bij haar geweest,en ze heeft geen stamboom

Dus je wil 1700 euro voor een haflinger zonder stamboom, die niks noemenswaardigs kan (want het filmpje spreekt eerlijk gezegd niet echt in haar voordeel.)...
Voor die prijs en lager kan je pony's vinden die klaar zijn voor hun eerste wedstrijden en recreatiepaarden waar ook bange ruiters mee uit de voeten kunnen. Leg er 200 a 300 euro op bij en je hebt een jong basissportpaard.

Waarom denk jij dat ze meer waard is?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-12-14 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:19

Wat vervelend dat je pony weg moet! Hopelijk vind je snel een plekje voor der.

Maar, de advertentie vind ik niet prettig lezen, gebruik wat enters tussendoor om het overzichtelijker te maken. Zoals hierboven in het voorbeeld gegeven is.
Daarnaast vind ik het filmpje enorm saai, je komt langs en het duurt weer een halve minuut voordat je weer langs komt. Haal dat stukje er anders tussen uit.
Ook vind ik de eerste foto niet erg prettig ogen, het bit zit helemaal uit haar mond, heb je geen andere foto's die je kan gebruiken? Of maak anders nieuwe foto's. Je kan dan bijvoorbeeld een standfoto doen, een foto van het hoofd en een foto onder het zadel.
En tenslotte vind ik de vraagprijs te hoog voor een pony zonder stamboom..

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:20

Ik zou het eerlijk gezegd totaal geen probleem vinden als een paard 8 weken of langer heeft stil gestaan :o. Ik zou inderdaad de foto's aanpassen, professionelere foto's doet vaak een hoop?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:21

Heidi
Leeftijd: 5 (--,--,2009)
Stokmaat: 1,45
Ouders onbekend
Reden van verkoop:........

Heidi is verkeersmak, heeft een consequente ruiter nodig.

Bij interesse kan er gemaild worden naar: heidi@bokt.nl of bellen naar: 06-12345678
(evt bel tijden erbij zetten)

Zo iets?
En dan goede foto's, maar die ging je zaterdag al maken!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:22

Ess_Ramona schreef:
Dan geen filmpjes of maken zonder bijzet :).
Voor potentiele kopers is dat namelijk niet erg aantrekkelijk, want dan zou die wel stout zijn oid.

Niet zozeer stout maar wel dat je kan beginnen corrigeren om dat dier weer correct aan het lopen te krijgen. Bijzet getuigd meestal niet van de meest ervaren ruiters of de meest vriendelijke rijstijl. Een correct gereden paard heeft nl geen hulpteugels nodig, zeker niet op verkoopsfoto's.
8 weken stilstaan is op zich geen probleem maar het zou wel wantrouwig kunnen maken. Ts kan wel zeggen dat ie braaf is maar een potentiële koper hoort alleen "dat ie 8 weken stil gestaan heeft". De waarom moeten ze dan maar aannemen van TS en die zal daar vast niet over liegen maar als je dan even eerlijk redeneert en jezelf in de plaats van een koper stelt dan denk ik dat je best kan begrijpen dat een eventuele koper daar vragen bij zal stellen.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:23

Zoals iets hier boven, kort en bondig! Reden van verkoop zou er van mij nog niet eens bij hoeven.

emil01

Re: hoe zo snel mogelijk een paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:26

Waarom kijk je niet of een manege haar wil lenen? Stel voor dat ze haar 6 maanden mogen lenen tegen kost en inwoning.....Dan wordt ze goed doorgereden, onderhouden zonder dat het jou geld kost (wel goede afspraken maken!) en kun je haar in de zomertijd weer te koop zetten. Wellicht dat dan mensen die op de manege op haar gereden hebben interesse hebben.......

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:29

Kan je haar in de tussentijd niet longeren ofzo? En wat doet ze waarvan jij bang wordt?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:35

gerlinda12 schreef:
Op z'n minst willen we er €1400 voor.

Als ze voor jullie meer waard is dan voor de markt moet je haar houden. Inclusief bijkomende kosten.

Ik heb laatst ook nog een auto verkocht voor redelijk wat minder dan ik vond dat de auto waard was. Alleen kon ik niemand vinden die het met mij eens was en net als bij een paard kost ook een stilstaande auto geld. Dus toch maar met een lagere prijs genoegen genomen.

Ineke2 schreef:
Naar een handelaar ja...

Een goede duidelijke advertentie met mooie foto's helpt ook een stuk.
Daar moet een goede standfoto, mooie rijfoto en eventueel een foto los in beweging bij zitten.

:j 'Verkopen' is niet voor niets een WERKwoord ;)
Om terug te komen op de auto: die was tot in de puntjes gepoetst, ik heb er tientallen foto's van gemaakt om de beste uit te zoeken, heb een zo duidelijke mogelijke advertentie opgesteld enz.

Wat je zelf niet kunt moet je laten doen, b.v. een paar tientjes voor een echt goede ruiter zodat je een -ook weer goede kwaliteit- film kunt maken waarop de gangen van de pony goed uitkomen. Wil of kun je dat niet zijn er twee mogelijkheden:
- pony blijft bij jullie en de kosten lopen door
- je verlies nemen en de winst pakken van kosten die niet doorlopen

Veel succes in elk geval.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:37

sorry ts maar ik denk dat je ten eerste al te veel voor haar hebt betaald, 1750 is veel geld hoor! dus vraag prijs naar beneden schroeven, onze moeilijk te rijden pony ging weg voor 400... maar beter dat dan nog heel lang hooi, da , tandarts hoefsmid, entingen etc door te betalen (niet dat ik hem weg wou )
de rij foto's vind ik helemaal niets en vooral die van schuin achter schrik ik van hoe je tuig ligt. of mooie of weglaten. wat is de reden van die bijzet?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:39

Het is een leuke pony om te zien maar je vp is veel te hoog.
Ik denk dat je blij mag zijn met 800/900 euro.
Dat je eerder te veel hebt betaald naar mijn idee staat los van nu de verkoop.

Ze heeft geen papieren en je kan haar niet voor rijden.
Is ze wel te rijden is 1200/1300 een mooie prijs. Die 1400 is ook dan zonder papieren aan de hoge kant.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:20

ik ben op zoek naar een haf, maar jou advertentie trekt mij totaal niet aan.
Te onoverzichtelijk en druk.
daarnaast vind ik je vraagprijs veel te hoog voor een 5 jarige,zonder papieren.
Voor dat geld heb ik er 1 met papieren en goed gereden.

linda412

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:24

je kunt Marcel van Bruggen in Varik bellen.
maar ook deze zal geen 1400 euro geven als hij snel weg moet.