Het is een andere manier van rijden, ik vind het doorgaans moeilijker omdat je op heel veel verschillende dingen moet letten. Wel vind ik dat je met bitloos je heel erg bewust wordt van je houding en je hulpen, omdat simpel aan het touwhalster trekken weinig zin heeft. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat en hoe je wilt gaan rijden.
Ik zou dus kijken naar welke methode je het meest aanspreekt, de manier waarmee ze met paarden omgaan (weidegang, 'afrossen' met een zweep of sporen, trekken en schoppen (waarbij ik niet zeg dat dat overal gebeurd of dat het de trend ia, maar voor mij is het iets waar ik op zou letten)) en de manier van lesgeven.
Om die info te krijgen zou ik even research op internet doen naar de verschillende technieken en misschien kun je via de website van de manege wel vinden volgens welke methode of technieken ze werken. Vervolgens kun je bij beide eens gaan kijken en een proefles aanvragen, dan heb je het beide eens ervaren en kun je misschien makkelijker een beslissing maken
. Succes!