Cap voor mannelijke ruiter

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 13:49

Vjestagirl schreef:
lrtj_ schreef:
Een cap is iets persoonlijks inderdaad daarom heb ik meerdere linkjes geplaatst van zowel verstelbare als niet verstelbare.
Je kan het beste naar een winkel gaan en daar zo veel mogelijk passen.

Daar ben ik het 100% mee eens. Ga naar een winkel (doe eens gek en reis in het weekend ;) ) en zet er zoveel mogelijk op. Vraag ook gerust een medewerkster om hulp, vertel wat je budget is en ga gewoon eens passen wat er lekker zit. Online bestellen is een hele grote gok.

Dat kan je best doen als je bijv bij winkel 1 een cap past die goddelijk zit en maat perfect is maar je kan hem op internet goedkoper vinden als in de winkel.

Shadow0

Re: Cap voor mannelijke ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 14:48

Heb stad en land afgereisd voor goede caps, uiteindelijk heb ik de bestzittende (doch erg lelijke) cap bij de Lidl gevonden voor 20 euro :P Ik heb ooit ook een erg dure cap gepast, gewoon omdat ik me afvroeg of dat nou beter was, en uiteindelijk was die cap voor mij in elk geval niet beter, alleen maar 15 keer zo duur. Kortom: prijs zegt in elk geval niks.

Ik zou trouwens wel eerst een keertje op de manege gaan kijken. Ten eerste omdat het niet gek is om het een keertje uit te proberen, want soms weet je na een les dat iets het toch echt helemaal niet wordt, en dan heb je geen geld uitgegeven aan spullen die je verder niet gebruikt, en ten tweede liggen daar wellicht meerdere modellen die je alvast kunt uitproberen. Als ze daar een decathlon of harry's horse hebben liggen (die kans is vrij groot) die perfect zit, kun je 'm daarna wel makkelijk online bestellen natuurlijk, want dan heb je 'm al gepast. (Wel even goed kijken naar het exacte model, dat kan nogal verschillen.)

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 16:58

Heb ooit wel tijd om keertje naar A'dam te reizen, gaat een trein rechtstreeks naar de Decathlon. Heb daar ook al m'n jodhpurs vandaan. Een goedkope cap kan ook lekker zitten lijkt me? Dus ik pas wel en ik zie wel.

Ik moet eerst nog even research doen naar een manege die losse privélessen doet. Dan kan ik wel 1-2x een cap lenen en dan kopen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 18:04

Waarom niet naar divoza? Dat zit dichterbij?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 18:09

Senas schreef:
Heb ooit wel tijd om keertje naar A'dam te reizen, gaat een trein rechtstreeks naar de Decathlon.

Sinds kort zit er ook eentje in Apeldoorn. Vanaf station De Maten zou dat prima te lopen zijn. Dichter bij Arnhem dan Amsterdam. :)

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 18:47

Karin schreef:
Senas schreef:
Heb ooit wel tijd om keertje naar A'dam te reizen, gaat een trein rechtstreeks naar de Decathlon.

Sinds kort zit er ook eentje in Apeldoorn. Vanaf station De Maten zou dat prima te lopen zijn. Dichter bij Arnhem dan Amsterdam. :)

Ohja, klopt! Daar is er inderdaad recentelijk een geopend. Ik heb net even gekeken en naar de Decathlon in Amsterdam is net een paar minuten sneller en dan hoef ik niet over te stappen.

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 18:49

lrtj_ schreef:
Waarom niet naar divoza? Dat zit dichterbij?

Divoza zit qua kilometers dichterbij, maar de bus gaat elk uur en het scheelt mij een kwartier ten opzichte van Amsterdam. Is de Divoza duurder dan de Decathlon?

CayaxOdin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:04

Decatlon

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:07

Wat mij betreft zijn alleen caps met steentjes of slangeleerprint achtig iets echt vrouwelijk, maar het ligt natuurlijk aan je eigen smaak.

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:07

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 19:16

Tirzaah schreef:
Misscgien een br viper? Daar het meest eenvoudige model van oogt vrij stoer http://www.horsecheck.nl/search/?q=Viper

Die zien er wel cool uit! (Op de roze na :P) Ik zie dat die duurder zijn dan bij bijvoorbeeld de Decathlon. Komt dat omdat het echt een merk is of zijn ze echt beter op bepaalde vlakken?

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 19:17

LotteIsabel schreef:
Wat mij betreft zijn alleen caps met steentjes of slangeleerprint achtig iets echt vrouwelijk, maar het ligt natuurlijk aan je eigen smaak.

Bestaan er caps met slangeleerprint/tijgerprint? Wow :P

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:33

Senas schreef:
LotteIsabel schreef:

Bestaan er caps met slangeleerprint/tijgerprint? Wow :P

nou ja, met zo'n strook slangeleer in het midden weet je wel :P zo iets:
Afbeelding

niet bepaald mannelijk toch?

en voor de TS: Dit is een verstelbare, goedkope cap. niet heel luxe, maar ook niet damesachtig 8-) http://www.ej.nl/ruiter/veiligheid/veil ... _1031.html

Mieske200

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:37

Je kunt het beste naar een Ruitersportzaak gaan en daar rondneuzen, denk ik :)

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 21:09

LotteIsabel schreef:
[ Afbeelding ]

en voor de TS: Dit is een verstelbare, goedkope cap. niet heel luxe, maar ook niet damesachtig 8-) http://www.ej.nl/ruiter/veiligheid/veil ... _1031.html

Ik snap wat je bedoelt, ik zat echt te denken aan zo'n tijgerprint broek op een cap geplakt. Bedankt voor het zoeken van een cap :)

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:10

Senas schreef:
LotteIsabel schreef:
[ Afbeelding ]

Ik snap wat je bedoeld, ik zat echt te denken aan zo'n tijgerprint broek op een cap geplakt. Bedankt voor het zoeken van een cap :)

haha is goed hoor heb tog niks te doen

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 11:24

Senas schreef:
Die zien er wel cool uit! (Op de roze na :P) Ik zie dat die duurder zijn dan bij bijvoorbeeld de Decathlon. Komt dat omdat het echt een merk is of zijn ze echt beter op bepaalde vlakken?

Decathlon is gewoon erg goedkoop ;) maar BR is een prima merk in de paardensport, hoor weinig klachten over de caps op stal.
Het is maar net wat je prettig vind zitten en een goede pasvorm voor jouw hoofd heeft, want dat is het belangrijkste.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 11:31

Waarom ga je niet gewoon even kijken bij Kevenaar?

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 16:51

kamsel schreef:
Waarom ga je niet gewoon even kijken bij Kevenaar?

Ik wist helemaal niet van het bestaan van die winkel af, bedankt voor de tip!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 07:54

Ik zou vooral veel gaan passen en kijken wat bij je budget past. Ik rij zelf ook nog niet zo lang en ben met beginnerslessen voor volwassenen begonnen op de manege met af en toe een priveles. Ik heb de eerste paar lessen een cap geleend op de manege en toen na een paar lessen bedacht dat ik er toch wel mee door wilde gaan en een eigen cap gekocht. Ik had veeeeeeel eerder moeten beginnen met paardrijden... :D

Ik heb destijds o.a. die BR Viper gepast, maar ook die Exxential van Uvex. Hou ook vooral kortingsacties in de gaten. Dat kan ook een hoop schelen. Bij de EJ was laatste weer 25% kerstballenkorting en zo heb ik destijds uiteindelijk toch voor die Uvex gekozen. Inmiddels aan mijn 2e Uvex en nu is het een bruine ipv zwarte geworden. :)