Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Just_Sannee schreef:Ik hou ook van zoenen op paardenneuzen.
Mijn shetlander denkt daar anders over, als je hem een kus wilt geven ergens bij z'n hoofd, kan je rekenen op een bloedneus, letterlijk![]()
Zijn al wat verzorgstertjes achter gekomen ondanks waarschuwingen
M'n Fries daarentegen vind het allemaal wel prima. Maar genieten er van doet ze nou ook weer niet
xElmoni schreef:Mijn paard heeft zo haar periodes.
De ene keer mag ik knuffelen zolang ik wil en dan komt ze ook echt bij mij tegen me buik aanhangen en der oogjes dicht en de andere keer stapt ze naar achter of gooit ze inderdaad der kop omhoog. Het is maar net in welke bui ze zit... net zoals mensen die hebben ook niet altijd evenzin om lief te moeten doen en te moeten knuffelen. Maar ik snap dat het moeilijk is maar ze houd heus wel van je hoor! tenminste ik weet dat het bij die van mij wel zo is dus ik heb er minder moeite mee hihi.
(ik heb haar kusje aangeleerd)
OneAndOnlyx schreef:KoudbloedKim schreef:De neus van een paard is inderdaad heel gevoelig, daar kan het aan liggen.
Verder is er niks mis met een kus op de neus hoor! (als je paard het leuk vindt)
Ik doe dat ook regelmatig.
Fijn dat iemand ook toegeeft dat ie het doet. Ik voelde me al zo raar haha. Ik dacht dat er inderdaad wel meer mensen waren die dit deden/doen.
je hebt je paard drie weekjes, geef het tijd. Vertrouwen komt vanzelf 
Me likes kissing horses
OneAndOnlyx schreef:Hoihoi!
Ik heb inmiddels 3 weken mijn liefste Vera, en nu vroeg ik me af of ze het waardeerde als ik haar een kus op de neus gaf. Nu is het zo dat ze elke keer als ik het probeer ze haar neus wegdraait of haar kop omhoog gooit.
Heeft dit een reden? Is er meer vertrouwen nodig? Ik kan haar kaak bijv wel kussen en voorzichtig dichtbij komen maar bij haar neus wilt ze echt niet.
Wie kan mij helpen?