Paardrijden terwijl het niet mag, wie doet het nog meer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Re: Paardrijden terwijl het niet mag, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:35

Ik brak mijn arm (door val van shet). Best zware lange operatie gehad (recht zetten lukte niet dus toen hele arm open gehaald).
Binnen 1 week na de operatie stapte ik weer te paard. Toen zat ik dus nog in het gips. Mijn arts was echt niet blij met me, zelfs enorm boos. Maarja als net 12 jarig meisje doe je soms dingen die niet zo handig zijn hahaha.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:40

Ach ik ben 30 en doe nog steeds dingen die niet verstandig zijn zoals te snel weer paardrijden haha

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:46

Haha met verrekte enkelbanden gaat ook prima, beter dan lopen want kon geen andere schoenen aan dan m'n jodphurs door het ei op mn voet :+

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:01

Ik had mn tenen gebroken (tegen een stoel gestoten :+ ;( ) maar de volgende bdag toch mooi gaan lessen met paardlief terwijl ik volgens de dokter bankrust moest houden en met krukken lopen.. hele voel strak ingetaped en gaan! Na half uur maar gezegd dat t eigenlijk niet zo goed voelde en toen heeft mn instructrice hem verder gereden :+

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:04

'S morgens vast komen te zitten met 1 vinger tussen het hek, 2 hechtingen erin, 's middags weer op de pony :D

Vingergewricht gebroken, gewoon rijden. Alleen nu nog wel last als ik ergens in knijp :=

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:07

Met een gebroken arm rijden gaat ook prima :j :+

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:10

Pff sommige van jullie zijn echt gek :')

Ik was van mijn paard gevallen tijdens rijden zonder zadel, met mn stuitje op t gras. Heb weken als eenofandere gans rondgelopen, maar de dag na de val wel gewoon weer op t paard. Niet slim want ik kon niet zitten en stond dus voortdurend in verlichte zit, paardlief rende steeds onder me uit en kon dr met geen mogelijkheid terugnemen uit die galop :+

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:11

Ik heb eind augustus mijn dijbeen gebroken bij een val van een pony. Vanaf ik met 1 kruk kon stappen ben ik weer op mijn paard gestapt. Heb wel altijd een opstapje nodig want ik kan mijn been niet meer in die houding krijgen ivm pinnen die in mijn heup en been zitten. Ondertussen heb ik ook al toelating van de arts gekregen.
Ik nam wel geen pijnstillers en wanneer ik voelde dat het niet meer ging stopte ik ook meteen. Soms zat ik maar 2 min op mijn paard, maar het is iets he!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:14

Wat veel brokken piloten hier op bokt
Ik moet zeggen met 2 gebroken armen lukt het ook hoor. En zelfs met een gebroken been die tot aan je lies in de gips zit. Zou morge wel even een foto plaatsen want met mijn telefoon lukt dat niet.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:14

Met een elleboog die uit de kom is geweest en die in het gips zit gaat het ook prima.
En met een gekneusde rug kan het ook gewoon.
Alleen was het wat moeizamer soms stapte ik dan alleen maar. Maar he het is iets :')

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:36

Ik heb jaren lang een blessure aan mijn enkel gehad, ben er in totaal 3x aan geopereerd geweest. Iedere keer moest ik weken op krukken lopen omdat er geen druk op mijn enkel mocht komen, moest mijn voet dus ook echt omhoog houden. Echt rijden heb ik toen niet gedaan, maar ging wel iedere keer mee naar de manege en mijn instructeur hees mij gewoon op een paard om deze uit te stappen O:)
Na deze operaties mocht ik eigenlijk niet (nooit) meer springen... En ook al ben ik geen held met springen, ik geef me nog maandelijks op voor de springlessen :D
Slim? Nee, dat denk ik niet... Maar ik ben nog jong en zolang ik naar mijn eigen lijf luister gaat het prima. Ik snap je dus volledig ;)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:43

Met m'n gipsenvoetje gewoon een buitenritje gemaakt. Lachen, niks aan de hand.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:46

Rijden met (licht)gekneusde ribben wil prima, werd nog eerste ook :D

ponylief bokte toch iets té hoog met losrijden.... :')

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:50

Bij mij hebben ze 1,5 week geleden een ganglion verwijderd in mijn pols. 3 weken totale rust. 6 weken niet zwaar belasten.

Vanmiddag paardlief al staan te longeren..
Wel met alles in mijn linkerhand zodat t het niet forceer, maar geen rust in mijn kont om het te kunnen laten :+

Tis dat ik geen passend zadel heb, maar anders had ik er denk ik al snel op gezeten :o
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 12-12-14 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:56

Haha, paardenmensen zijn ook gewoon niet goed in hun bovenkamer he, het is gewoon een afwijking :').

Ik heb het ook, keertje voet zwaar gekneusd, liep nog met krukken, maar ik kon strompelen, dus kan ik rijden :'). Het erop klimmen was best een uitdaging, was linkervoet, dus kon niet normaal opstappen. Wel met zadel gereden, links uit de beugel en rechterbeugel zo achterlijk lang dat ik wel nog net soort van kon lichtrijden en nog enigszins recht zat.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:56

Met nog steeds gebroken sleutelbeen toch ook gewoon op mijn nieuwe paardje gestapt na 6 weken. Had hem gebroken toen ik haar de eerste keer buiten zetten, dus er nog net op gezeten sinds ze van mij was.... :o
ja paardenmensen zijn verslaafd!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:00

Ooh oh oh boefjes hier! :)

Ik heb vijf jaar geleden mijn kruisbanden afgescheurd. Spalk brace gehad en daarmee mn paard uitstappen. Operatie gehad daarna snel er weer op. Ik vind dat als ik kon hinkelen dat ik ook kon paardrijden! :)

Vorig jaar zomer enkelbanden ingescheurd , week erna zonder beugels rijden want de druk deed te veel pijn. Écht niet zo super slim want het duurde daardoor langer :( maar rond hobbelen zonder beugels was wel erg leuk!

Afbeelding

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 07:09

TrIjNiE__ schreef:
goldenarrow schreef:

Ik heb hetzelfdegehad en reed toen wel gewoon paard en had nergens last van! En daarbij mocht ik dat ook van mijn oh zo knappe dokter :D
Nu ben ik eraan geopereerd en wacht ik braaf 5 maanden, ik wil niet nog eens die hel van de eerste weken na de operatie meemaken. Ik zit aan 3,5 maanden *\o/*

Eigenaresse van mijn verzorgpaarden heeft ooit dezelfde operatie gehad en zat er na 6 weken al weer op :oo Toen liep ik net weer normaal :')

Aangezien ik na 5 minuten lopen al pijn heb, ga ik voorlopig nog niet op een paard zitten hoor. Al moet stappen best lukken :+ Maar ik wordt er morgen aan geopereerd, dus dan zien we wel hoe snel ik herstel.

Veel succes en een spoedig herstel!! :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 07:15

Annem84 schreef:
Ach ik ben 30 en doe nog steeds dingen die niet verstandig zijn zoals te snel weer paardrijden haha

ik ben 56 en heb op dit gebied al heel wat stunts uitgehaald in mijn leven.
Ik rij nu ook gewoon met alle (blijvende) blessures die ik inmijn leven heb opgelopen.
Een manueel therapeut zei een jaar of 10 geleden dat ik nooit meer op een paard mocht zitten, ik ben de deur uit gelopen, rechtstreeks naar stal en ben gaan rijden. Nooit meer terug geweest naar die therapeut :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 07:49

Ik heb vijf hernia's en mag hier eigenlijk niet mee rijden.
Alleen wordt mijn rug zoveel beter en pijnlozer en niet te vergeten mijn humeur! Dat ik eigenwijs toch blijf rijden.
Volgens mijn dokter helpt één bok me zo de ambulance in maar tot dusver valt het mee en ik ben zelfs begonnen aan wedstrijdspringen. We zien wel.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 08:00

Mijn overbelaste polsen kwamen vast van al dat trekken aan de teugels. :roll: yeah right, het leek mij logischer sat het lag aan al die stallen die ik uitmestte maar daar heb ik wijselijk mijn mond over gehouden aangezien zijn enige advies niet belasten was. :o

LanoushkaNW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 08:03

Na in het gips hebben gezeten en daarna nog rust moeten hebben toch op het paard stappen was ook niet van een van mijn beste ideeën.. Ik heb nu nog heel vaak last van mijn pols.. :(

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 08:05

Ja schuldig, een aantal keer :+

keer met twee gebroken tenen (door paardlief die erop ging staan :') )

En toen mijn bekken verschoven waren en alle andere botten ong. Gekneusd waren door val van paard bovenop me die doorrolde. Gewoon weer rijden niks aan de hand, was alleen niet de beste keuze, nu levenlang last van mijn rug :(

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 08:14

Schuldig

Spronggewricht in mijn voet verschoven dus in drukverband en krukken.

Van de krukken op het paard de wedstrijdring in.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:11

Bekend probleem :')

Een paar jaar terug moest ik aan mijn benen geopereerd worden. Om goed te herstellen zat tussen links en rechts een maand voor de andere operatie. Toen mijn linkerbeen geopereerd was ebn ik na 10 dagen weer op mijn brave haflinger gekropen.
Juist toen brak er een tak af van de wilg die langs de bak staat, precies toen wij er onderdoor reden. Hij schrok en ik viel er af, gelukkig op mijn rechterbeen.
Ik heb het maar als een waarschuwing gezien en heb toen maar braaf gewacht tot 4 weken na de 2e operatie. Precies op de kop af uiteraard, dag 1 van week 5 zat ik er weer op :+