De ANWB outdoor laarzen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morris

Re: De ANWB outdoor laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:02

De Horka outdoorlaarzen zijn wat mij betreft prima!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:05

Ik heb ze vorig jaar gekocht, maar hier waren ze al na een paar weken niet meer waterdicht (nooit mee uitgemest). Heb er toen nog over gebeld, maar werd toen zo schofterig behandeld aan de telefoon dat ik het er verder maar bij gelaten heb. Hier koop ik ze dus nooit weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:16

Ik neem de gok wel.
Zie weinig verschil tussen de halfhoge modellen, alleen idd een met vachtvoering.
Dat vind ik te zweterig.

Hoop dat mn kuiten in de halfhoge passen... :7

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:20

Ze lopen ontzettend uit...
Ik had eerst maat 38 (heb zelf 37) zaten bij het passen goed.
Mijn moeder 37 (heeft 36.5)
Ik heb nu de maat van mijn moeder dus mijn eigen schoenmaat en nog slof ik in en uit...
Ook zijn ze na een tijdje niet meer waterdicht.
Ik ga de volgende keer voor een ander merk.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:31

Ik heb ballonkuiten :+ en pas in de halfhoge, geen probleem. Zijn nieuw een maat groter en lopen ook nog eens uit en zijn dan wat lomp. Maar voor in t bos met de hond en snel een boodschapje: Heerlijke laars voor het geld.
Heb nu ook de lage, zonder voering want heb andere laarzen met dus dat was niet nodig.
Kom alleen bijna niet in de lage, die zijn dan weer heel nauw maar met skinny jeans zijn ze prima te doen.
Bij mij zijn ze gelukkig waterdicht gebleven maar loop er dan ook niet mee door diepe plassen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:47

Wil woensdag even in de winkel gaan kijken zodat ik ze kan passen maar welke hoge worden aangeraden?

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:55

Bij mij lieten de zolen ook los. Toen ik bij de schoenmaker kwam, zei die ( voor ik mijn zin had afgemaakt): "HAH, de ANWB laarzen, nou die ken ik wel, daarvan laat de zool los".

Deze kundige man heeft ze gelijmd EN gestikt. IK was 2 tientjes kwijt. *\o/*

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:55

Mij leken ze erg leuk als gewone laars dus heb in de winkel gekeken. Toen ik het leer voelde was ik direct genezen. Voelde net aan als plastic, geen mooie kwaliteit leer vind ik.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:56

_helga_ schreef:
Wil woensdag even in de winkel gaan kijken zodat ik ze kan passen maar welke hoge worden aangeraden?

Ik heb volgens mij de Ontaro, vrij stugge laars, maar eenmaal ingelopen erg fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:57

Jibberjabber welke lage bedoel jij dam...

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:40

De Lady Oakland. Bijna 65 euro. K zie nu ook dat er nog veel meer laarzen in de aanbieding zijn. Morgen nog maar even op pad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:42

Maar die zitten heel strak zeg je?
Je had het over lage die strak zijn

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:48

Ja, dat klopt. De wijdte van de schacht is niet groot, Ze komen tot even boven je enkels en daar zitten ze, althans bij mij, redelijk strak. Plus: ik heb een hoge wreef en dat betekent dat ik er lastig in en uit kom. Maar dat laatste gaat steeds beter nu ik ze wat meer gedragen heb.
Als je een ANWB-winkel bij je in de buurt hebt kun je er het beste heen gaan en passen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:53

Geen directe ervaring, maar van veel te veel directe bekenden negatieve verhalen gehoord (en gezien)! Deze laars is niet geschikt voor grof werk, mesten of echt door de blubber banjeren. Ze gaan er te snel voor kapot. Ik zou de gok zelf niet nemen.

Als je niet een hoog model zoekt dan kan ik je deze aanraden. Ik stamp er mee door de modder, sta er mee op de mesthoop, enz. en kan er uren en uren mee wandelen. :)

Voor het écht extreme weer zou ik dan een paar muckboots of sneeuwschoenen kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:58

heb de lage outdoor van de ANWB in gebruik.
Loop er wat jaartjes op, mesten, door de bagger, boswandelingen. Ze leven nog steeds.
Heb ook nog een paar halfhoge Mondoni's, zijn aan het 2e jaar bezig, heb ze laten verzolen, waren nl scheef gelopen.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:58

Muckboots krijg ik natte sokken in......

AM01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:03

Prima. Ben ondertussen aan mijn derde paar toe. Ik heb altijd het hoge model. Bij mij gaan ze ruim een jaar mee, maar ik loop er bijna altijd op, omdat ik nergens anders goed op kan lopen.
Het nieuwe paar dat ik nu heb is voor de net en de oude gebruik ik bij de paarden en ander moddergebeuren. Het klopt dat na een poos de zool los gaat, maar dan heb ik ze al wel zo afgetrapt dat ik ze weggooi. De mijne blijven tot nu toe altijd waterdicht en ik heb heerlijk warme voeten. Ze lopen flink uit en de binnenvoering gaat na een poos ook stuk.
Koop ze via marktplaats of via een aanbieding bij de ANWB. Ben nu al weer aan het kijken voor een extra paar. En ik vind dat ik voor de ongeveer 65 euro veel laars heb. Welke schoen in deze prijscategorie blijft bij intensief gebruik langer dan een jaar goed? Mijn nog veel duurdere ecco's waren na een jaar ook meestal wel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:16

jibberjabber schreef:
Ja, dat klopt. De wijdte van de schacht is niet groot, Ze komen tot even boven je enkels en daar zitten ze, althans bij mij, redelijk strak. Plus: ik heb een hoge wreef en dat betekent dat ik er lastig in en uit kom. Maar dat laatste gaat steeds beter nu ik ze wat meer gedragen heb.
Als je een ANWB-winkel bij je in de buurt hebt kun je er het beste heen gaan en passen.

Welke halfhoge bedoel je dan.?

Ik heb geen ANWB in de buurt. Wel korte benen dus het is al snel vrij lang bij me

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:20

De Lady Oakland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:44

Mijn ouders lopen al jaaaaren op dezelfde ANWB laarzen, doen al een jaar of 5 met een paar die echt veel gebruikt worden. Sinds kort heb ik de laars Lady Pien, die was toen voor 99 euro in de aanbieding. Mijn maat 36 valt ongeveer een maatje groter, maar kleiner was er niet :')
Ik heb zelf ook erg korte benen (ben maar 1,60) maar de laarzen zijn bij mij zeker niet te lang.
Ik ben er heel erg blij mee, banjer er mee door de modder en rijd er ook mee. In de winter heerlijk warme en droge voeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:53

Ik heb ook vrij brede kuiten dus de lange zullen snel te krap zijn zeker in vombi met bv een dikkere broek..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:58

Toevallig dat dit topic precies nu er is haha! Ik heb vandaag mijn eerste paar ANWB laarzen binnen gekregen. Voor die prijs kon ik het niet laten...
Afbeelding
Het is het model Marilyn, en ze zijn tot nu toe echt HEERLIJK! Helemaal met wol gevoerd, super warm en ze zitten als gegoten (passen precies, en ik heb altijd normale maat 39). Ik moet natuurlijk nog zien hoe ze het op de lange termijn, onder wat pittigere omstandigheden (blubber) doen, maar tot nu toe, super blij! Ik heb ALTIJD koude voeten, en vandaag waren ze gewoon echt warm haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 10:02

Heb de oklahoma besteld, ben benieuwd.
zag verder totaal geen verschil tussen de lagere modellen, behalve 1 die helemaal gevoerd is.

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 10:16

Zo, die ANWB laarzen zien er best mooi uit. Ik heb Zoo Adventure laarzen die 100% waterdicht zijn maar ik zoek nog een extra paar. Misschien ook die ANWB laarzen overwegen voor erbij.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 16:30

Ik wil hoge gaan halen moet alleen even kijken welke fijner zijn want zie zo niet veel verschil