Nieuwe outdoor laars is lek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Nieuwe outdoor laars is lek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 13:01

Nou, moet ze vanavond brengen en dan gaan ze ze naar horka sturen, maar ook hier het verhaal dat je er niet mee door plassen zou kunnen lopen... -O-

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:12

Ik heb ook een setje gehad. Waren niet altijd waterdicht, maar je kon er zeker wel mee door een plas. Na 2 jaar lagen ze helemaal uit elkaar, te veel mest vinden ze toch echt niet leuk ;).

Ik vind het vooral raar dat er 1 zo lek is. Die andere laars bewijst dat het dus wel kan.

M'n nieuwe setje heb ik in het voorjaar in een aanbieding gekocht, die zijn al een paar keer dik in het vet gegaan om te kijken of ik ze dan nog beter kan houden.

Mijn leren mountainhorse jodhpurs zijn wel prima waterdicht, worden al een jaar of 4 mishandeld. Eens in de zoveel tijd even goed onder de slang, harde borstel er overheen, goed drogen, paar lagen leervet er op en ze zijn weer zo goed als nieuw.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:19

Net gehadrt economie, je verwacht dat ze minimaal een jaar goed watersdicht zijn, dit is ook logisch je hebt recht volgens de wet consumentenkoop vgm op een deugdelijk product dus recht op geld terug

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 13:28

Was het maar zo zwart wit. De laarzen zijn water afstotend en dus niet waterdicht, staat op de website, dus ze hebben zich keurig in gedekt

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:31

als er op vermeld staan dat ze waterafstotend zijn en niet waterdicht heeft ze geen poot om op te staan Francieen. Heel banketstaaf maar wel zoals het gaat, ik had hetzelfde probleem met een waterafstotend jas. IK had het verkeerde gelezen en dacht waterdicht..was natuurlijk zeiknat na 1 bui en wou een mailtje sturen erover. Kwam er toen op de site achter dat hij niet waterdicht was, en het stond ook gewoon duidelijk in de jas. Als je echt waterdicht wil moet je gewoon gaan voor rubber, leer moet je heel goed onderhouden wil het goed waterafstotend blijven. Al zal de ammoniak in mest je schoenen snel stuk laten gaan. Je hebt goedkope winterschoenen bij de Aldi nu, met rubberen voet dus waterdicht, prijs zegt dus helemaal niks over de kwaliteit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:31

Ben ik de enige die het niet raar vind dat leren laarzen niet waterdicht zijn? :o
Tenzij ze inderdaad speciale voering hebben.
Het staat ook gewoon bij de omschrijving, dus eigenlijk is het een beetje je eigen schuld.
En de tip om rubberen laarzen te dragen vind ik ook niet vreemd.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:32

LadyMadonna schreef:
Was het maar zo zwart wit. De laarzen zijn water afstotend en dus niet waterdicht, staat op de website, dus ze hebben zich keurig in gedekt

Maar dan nog blijft het vreemd dat 1 laars beter water afstotend is en de ander dus helemaal niet....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 13:37

KoudbloedKim schreef:
Ben ik de enige die het niet raar vind dat leren laarzen niet waterdicht zijn? :o
Het staat ook gewoon bij de omschrijving, dus eigenlijk is het een beetje je eigen schuld.

Als ik ze online had gekocht had ik het kunnen zien, ik heb ze echter in de winkel gekocht en daar staat niks bij.
Zoals ik eerder meld heb ik dit model al twee x gehad en nooit problemen gehas. Ga er met de hond de griend in en al. In mijn ogen moet dat gewoon kunnen. Wat doe je anders met OUTDOOR laarzen? Op de bank zitten?

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:42

Ik heb zelf 2 jaar geleden de Horka Bloomsbury gekocht. Ze hebben al menig blubber crossterreinen verkend, maar heb echt nooit natte voeten! Daarnaast worden ze al 2 jaar intensief gedragen en nog geen enkele slijtage. Heb er volgens mij rond de € 140,- voor betaald.

Volgens mij zitten ze op dezelfde manier in elkaar als de Kensingtons en is het materiaal ook praktisch hetzelfde, dus wel vreemd dat je er zulke natte voeten door krijgt. Lijkt mij dus eerder dat er een lekje in zit. Fijn dat ze opgestuurd worden. Hopelijk kunnen ze er iets mee waar jij wat aan hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:45

LadyMadonna schreef:
[naam] schreef:

Als ik ze online had gekocht had ik het kunnen zien, ik heb ze echter in de winkel gekocht en daar staat niks bij.
Zoals ik eerder meld heb ik dit model al twee x gehad en nooit problemen gehas. Ga er met de hond de griend in en al. In mijn ogen moet dat gewoon kunnen. Wat doe je anders met OUTDOOR laarzen? Op de bank zitten?
Rustig maar... :') Het was geen aanval.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 14:44

Was ook niet als aanval opgepakt en mijn reactie was ook niet fel bedoelt.
Ik snap alleen niet waar outdoor laarzen dan voor zijn als je er niet mee door een plas kunt lopen, of door modder, of zelfs door nat gras :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:46

Het is ook vreemd dat de ene wel gewoon droog is.
Ben benieuwd hoe dit afloopt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:49

Dat vond ik dus ook met mijn Dubarry laarzen! 400 euro en dan nog niet waterdicht! -O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 14:52

Ik heb al jaren outdoor laarzen, en banjer altijd zo overal doorheen. Nooit ergens last van :? En nu een paar stappen door de modder en dan krijg je dit....

Karlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:56

simodi schreef:
Dat vond ik dus ook met mijn Dubarry laarzen! 400 euro en dan nog niet waterdicht! -O-

Dat is apart, mijn "Dure Barry's" zijn wel waterdicht. Zit geloof ik Goretex in ofzoiets. Ik zou ermee terug gaan!

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:58

Ik had laatst ook een probleem met de EJ, met een deken. Na erg vaak heen en weer gemaild te hebben nog geen oplossing. Uiteindelijk gingen ze ook contact op nemen met de leverancier, maar ook niets uit gekomen. Vind het erg jammer hoe EJ met klachten omgaan. Dit slaan ze ook weer erg makkelijk af.

Met de naam OUTDOOR laarzen mag je wel verwachten dat je voeten niet nat worden door een loopje door de blubber.

nicqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:59

laatste jaren anwb geen probleem mee.
laatste paar die ik nu heb korte en wat een spijt heb ik van het korte model.
bij regen niet waterdicht

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:14

KoudbloedKim schreef:

Dat leer niet waterdicht is is niet gek. Leer is een huid en een huid is nooit waterdicht. Waterafstotend word het omdat je ze poets met vettige schoenpoets.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:17

Ik heb toevallig net nieuwe bij de ANWB besteld omdat mijn huidige laarzen na drie jaar dag in dag uit gebruik, niet meer warm zijn...maar waterdicht zijn ze nog steeds! Stuk goedkoper ook want nu zijn ze allemaal in de aanbieding, paar hele mooie laarzen besteld voor 65 euro. Ik kan er weer zeker twee of misschien wel drie jaar tegenaan!

Ej vind ik altijd al een rare winkel, gaan bijzonder met klachten om is mijn ervaring. Ik koop er liever niets.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:38

CoRiNa1983 schreef:
KoudbloedKim schreef:

Dat leer niet waterdicht is is niet gek. Leer is een huid en een huid is nooit waterdicht. Waterafstotend word het omdat je ze poets met vettige schoenpoets.

Eerlijk gezegd heb ik nog bijna nooit natte voeten gehaald in nieuwe leren schoenen, wel in leren schoenen die aan een poetsbeurt (of de vuilbak) toe waren maar gloednieuwe leren schoenen zijn met een beetje van die spray 9 van de 10 keer wel zo waterafstotend dat je een uurtje met de hond kan wandelen oid zonder dat je voeten echt nat worden, een beetje vochtig misschien maar geen draagbaar voetenbad zoals dat van TS.

Als je een schoen dan ook nog expliciet verkoopt als outdoor schoen mag je toch wel verwachten dat het leer voldoende behandeld is om water en vuil of te stoten of de voering waterdicht is, anders kan je er immers helemaal geen outdoor activiteiten mee ondernemen. Bij mijn nieuwe outdoorlaarzen is bijv de fabrikant al zo vriendelijk geweest dat laagje vet/was? er overheen te doen zodat het water en het vuil er niet zomaar door gaat, dat lijkt me niet meer dan normaal als je een product verkoopt onder die naam.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:17

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:21

Ik heb dezelfde laarzen, ze staan inderdaad te koop als waterafstotend en niet waterdicht maar ik heb nog nooit natte voeten gehad. Nu stamp ik ook niet door diepe plassen, maar nat gras kunnen die van mij wel aan. Vet ze wel regelmatig goed in.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 17:44

Tja, wat zijn diepe plassen? Bij het hek zak je op een paar plaatsen echt wel tot je enkel weg, maar je blijft er niet in staan, je loopt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:46

Nouja, plassen waar je diep met je voet in zakt :P

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:47

Really? Ik heb deze nu al een jaar en ik heb nog nooit natte voeten gehad! En bij ons kan de modder echt enkeldiep zijn.