Selectiewedstrijden Gelderse kampioenschappen, Hoe werkt het

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 17:28

Bettine schreef:
Grappig Elise, volgens mij had ik jou dan in de ring! :)

Ja klopt! De proef wilde gewoon niet. Vorige keer nog 196 en >200 punten, heb me voor zondag ook maar afgemeld.

Alhoewel 188 punten me ook niet helemaal tegenviel, voor mijn gevoel was het niet WP-waardig. Ze was zo ontzettend gespannen en kreeg haar helemaal niet lekker over de rug en achter erbij -O-

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:37

Je hebt wel een onwijs leuk paard hoor! Daar moet je nog ver mee kunnen komen denk ik! :)
Het mocht allemaal nog wat meer aan elkaar, netter en vloeiender inderdaad.
Ik stond wel een beetje te kijken van die bokkensprongen de tweede proef want voor het oog zag ze er helemaal niet zo gespannen uit, en ineens vloog ze ervan tussen :))

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 17:44

Bettine schreef:
Je hebt wel een onwijs leuk paard hoor! Daar moet je nog ver mee kunnen komen denk ik! :)
Het mocht allemaal nog wat meer aan elkaar, netter en vloeiender inderdaad.
Ik stond wel een beetje te kijken van die bokkensprongen de tweede proef want voor het oog zag ze er helemaal niet zo gespannen uit, en ineens vloog ze ervan tussen :))

Ja, normaal lukt dat ook wel. Maar van het weekend ging het gewoon niet, het gaat eigenlijk al een paar weken niet lekker. Het is een fijn paard verder!

Haha, ik moest er stiekem ook wel een beetje om lachen! Het is soms wel een beetje een boefje hoor :D Achteraf hoorde ik dat een paard net op dat moment tegen de witte hekjes aan tikte, ze zal daar wel van geschrokken zijn?

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:47

Nimber schreef:
Wij moeten nog 1 selectie (zuidwestveluwe) in de Z1 mogen er 4 door.

succes, sta je er goed voor?

jammer dat het gevoel van het losrijden niet in de ring kon laten zien.. maar je hebt er denk weer een hoop van geleert :o . Dat hoort ten slotte ook bij het rijden!
waarom heb jij je afgemeld?
vind het altijd wel fijn om nog een x in een enge bak te rijden zodat het paard de volgende keer wel door gaat of zonder gekke sprongen de ring door gaat(ik zie het dan altijd maar als oefening) :Y)

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 17:51

anke_e schreef:
Nimber schreef:
Wij moeten nog 1 selectie (zuidwestveluwe) in de Z1 mogen er 4 door.

succes, sta je er goed voor?

jammer dat het gevoel van het losrijden niet in de ring kon laten zien.. maar je hebt er denk weer een hoop van geleert :o . Dat hoort ten slotte ook bij het rijden!
waarom heb jij je afgemeld?
vind het altijd wel fijn om nog een x in een enge bak te rijden zodat het paard de volgende keer wel door gaat of zonder gekke sprongen de ring door gaat(ik zie het dan altijd maar als oefening) :Y)

Normaal zou dat logisch zijn. Ik kom alleen al meer dan een jaar lang minimaal 3-4 keer per maand in deze bak en het blijft eng, met name als er wind staat. In andere bakken (binnen en buiten) en thuis doet ze helemaal niet zo raar..

gabyfedde

Re: Selectiewedstrijden Gelderse kampioenschappen, Hoe werkt het

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:55

En 1 hoek bij de Roskam 'spookt' wordt nog wel eens gezegd...

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 18:07

gabyfedde schreef:
En 1 hoek bij de Roskam 'spookt' wordt nog wel eens gezegd...

Klopt, linksachter in de hoek vinden alle (nou ja, de meeste) paarden eng. Weet ook niet wat daar zit.. Het is eigenlijk een vreselijke locatie :P

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:19

Ja bizar is dat, de hoek tussen de C en de H.
Heb daar wel eens eerder gejureerd, en toen vonden alle paarden die hoek eng. En zaterdag dus weer.
Maar als je kijkt zit daar verder niks engs oid. Vraag me echt af wat al die paarden daar zo spannend vinden.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:28

Bettine schreef:
Ja bizar is dat, de hoek tussen de C en de H.
Heb daar wel eens eerder gejureerd, en toen vonden alle paarden die hoek eng. En zaterdag dus weer.
Maar als je kijkt zit daar verder niks engs oid. Vraag me echt af wat al die paarden daar zo spannend vinden.

Klopt! Mijn pony heeft haar hele leven bij de Roskam gelopen (vorige eigenaresse was daar lid) en bleef die hoek eng vinden. Terwijl het helemaal niet zo'n schrikkerd was.

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:31

Ik wel hoor! in die hoek krijg je het geluid van de rijksweg weerkaatst op de buitenwand. Vooral bij veel wind vanaf die kant is dat een apart geluid (ervaar ik zelf zelfs ook zo). Ik ken die hal al zolang als ie er staat en heb al een flink aantal paarden daar gereden. Met wedstrijden is het vaak iets erger door de wedstrijdspanning maar veel paarden reageren ook met de les of vrij rijden heb ik ervaren.

__elise__

Re: Selectiewedstrijden Gelderse kampioenschappen, Hoe werkt het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 09:14

Hmm, klinkt logisch Lami. Alleen ik heb het zelf nooit gehoord..

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 14:31

__elise__ schreef:
Hmm, klinkt logisch Lami. Alleen ik heb het zelf nooit gehoord..

Meeste mensen geloven mij niet, maar ik zeg al jaren dat het daardoor komt. dat is de meest logische verklaring. En als je zelf goed luistert kun je precies vertellen of er veel of grote vrachtwagens voorbij rijden, of het regent en de weg nat is en dat soort dingen. Is natuurlijk de Betuwelijn er ook nog eens bij gekomen........