Kou, fijne handschoenen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SilkeOGHH

Re: Kou, fijne handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:45

Ik rij met leren handschoenen van de HEMA, ze zijn lekker dun, maar houden mijn handen fijn warm. Je moet de handschoenen wel even 'inbewegen' omdat ze in het begin nog niet zo bewegelijk zijn. Ik gebruik ze nu zo'n drie jaar erg intensief. Ze slijten wel, maar er komen (nog) geen gaten in.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:55

Wendy_Chewie schreef:
Weet je hoe de maatvoering is? Bij Roeckl heb ik 8,5, maar weet niet welke maat ik dan bij deze moet hebben...

Zal morgen even voor je kijken! Ze liggen in de auto en die heb ik zojuist een straat verderop moeten parkeren omdat het hier vol stond. :D

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:30

Super, dankjewel alvast :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 22:43

SilkeOGHH schreef:
Ik rij met leren handschoenen van de HEMA, ze zijn lekker dun, maar houden mijn handen fijn warm. Je moet de handschoenen wel even 'inbewegen' omdat ze in het begin nog niet zo bewegelijk zijn. Ik gebruik ze nu zo'n drie jaar erg intensief. Ze slijten wel, maar er komen (nog) geen gaten in.

Ik rij met gladleren dressuurteugels. Denk niet dat dat een succes word :D

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:54

ik heb BR Premium Pro handschoenen, geen koude handen (ik had eerst katoenen, ik had altijd koude handen ;c)

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:30

Ik had makkelijk zittende goedkope handschoenen die totaal niet hielpen tegen de kou, toen had ik dikke die wel warm waren maar ik kon de teugels maar net vasthouden. Nu heb ik redelijk goede, weet alleen niet welk merk en en wat voor. Maar ik zou gewoon naar een winkel gaan en testen :+

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:38

Ik vind die good old Magic Grippy handschoenen het fijnst. Ze sluiten mooi nauw om je vingers en daardoor heb je veel gevoel met rijden. Ik zie eruit als een Penny met die dingen, maar ze zijn gewoon het fijnst. :D

Ik moet wel ieder jaar een nieuw paar kopen want ze gaan snel stuk, maar ze kosten toch geen drol, dus dat maakt niet uit.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:46

Joysieee schreef:
http://www.roecklhandschoenen.nl/index. ... 20&lang=NL
Ik heb deze, heb ze al 4 jaar zowat, en ze beginnen wel wat te slijten, maar nog steeds zitten ze heerlijk en zijn ze lekker warm! :)

Ik heb deze vorig jaar gekocht samem met binnenhandschoenen. Ik kan er mee zadelen, rijden, alles en blijf goed warm maar na een keer ermee longeren is de halve handschoen versleten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:07

Wendy_Chewie schreef:
Super, dankjewel alvast :)

Ik heb gekeken: de mijne zijn maat M. Waarschijnlijk vallen ze dan klein, want ik heb meestal S met mijn kleine handjes. :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:18

Die handschoenen van Fouganza Kipwarm (van Decathlon) heb ik ook gekocht omdat ik de broek er van zo TOP vond (en vind). Die (bijbehorende) handschoenen vind ik echter een drama! In de eerste de beste fleece-handschoen van Kruidvat of Blokker hou ik nog warmere klauwen!

Ik ga ook half dood van de kouwe- handenpijn nu ik de winter door probeer te trainen, dus lees met interesse mee naar jullie tips en ervaringen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:19

Ik heb ze van QHP, fijne dingen!

dyonnerso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:54

Ik heb nog nooit handschoenen gehad die mn handen warm hielden tijdens het rijden :') Maar er zijn volgensmij ook verwarmde handschoenen?

ambernostar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:06

Ik had het zelfde probleem als jou,ik wou ook nooit geen handschoentjes dragen maar doordat me paard er een keer van door is gegaan met het longeren op het weiland wil ik nooit meer zonder handschoenen want me handen waren niet meer normaal het leek of er een stukje vel van me binnenkant hand was. Ik heb handschoenen van br ze zijn wel wat duurder maar werken perfect!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 07:41

ambernostar schreef:
Ik had het zelfde probleem als jou,ik wou ook nooit geen handschoentjes dragen maar doordat me paard er een keer van door is gegaan met het longeren op het weiland wil ik nooit meer zonder handschoenen want me handen waren niet meer normaal het leek of er een stukje vel van me binnenkant hand was. Ik heb handschoenen van br ze zijn wel wat duurder maar werken perfect!

Auw!
Maar longeren is wel anders dan rijden.
Ik longeer nu regelmatig zonder lijn in een paddock ( wel bijgezet). Maar als ik met lijn longeer trek ik handschoenen aan om dus te voorkomen wat jij hebt meegemaakt :D
Ze heeft dat nog nooit gedaan maar je weet het nooit.

loezepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:06

Ik heb laatst van die handschoenen gekregen met alleen je pink apart. Dus eigenlijk een want (je duim tot ring vinger zit bij elkaar) en je pink dat apart voor de teugel. Nou ik raad het je niet aan, normale handschoenen zijn veel fijnen!!!

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:20

Roeckle heeft een paar die heel dun aan voelen, maar waar ik het in elk geval niet koud in krijg. Die zijn echt zo fijn, want je kunt dus ook gewoon het hoofdstel enzo indoen met handschoenen aan.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 07:16

Nou, de BR Multiflex vallen me tegen... Niet alleen is de maat L voor mij veel te groot (volgens de maattabel zou het goed moeten zijn), ze waren al tijdens de eerste keer dat ik ze aan had aan het pluizen en het ergste: Vingertoppen bleven ijskoud...
Ik blijf hier lezen dus :)

lieneke2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 07:29

Deniseevy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:31

Die van de boerenbond iets van 14 euro vind ik heel fijn! Zijn echt lekker warm en rijden ook nog eens fijn. Een echte aanrader! :j

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:36

Neopreen handschoenen van harry's horse. Handpalm en onderkant vd vingers zijn van dunne antislip. Bovenkant heerlijk warm neopreen. Heel fijn.

vosje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:18

Ik heb gereden en ik ben nu ook een verzorg paard aant zoeken in België Limburg Bree.
Maar toek ik aant rijden was had ik veeel last aan mijn handen en dat deet pijn door teugels, ik wou ook handschoenen aan doen maar ik heb het niet gedaan omdat teugels uit mijn handen schoof. :)

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:33

Truus, heb je wel nog genoeg beweeglijkheid? Lijken me zo dik...

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:36

Mijn tip, koop van die goedkope nepleren handschoenen en steek ze 1 uur/half uur van tevoren in je broekzakken met de vingertoppen tegen je benen aan. Heerlijk warme handen, en tegen de tijd dat ze zijn afgekoeld, ben je al volop aan het rijden :)

MustangII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:47

Ik gebruik altijd handschoenen van Kingsland of RSL ze hebben daar ook een winterhandschoen van

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:50

Gaat heel fijn met deze handschoenen. Doordat ze wel dun aan de binnenkant zijn. Gaat dat heel goed.