Dat je voor de nazorg een bedrag zou kunnen rekenen lijkt mij een goede optie. Zeker als je langs gaat om hulp aan te bieden denk ik dat mensen gerust bereid zijn er wat voor te betalen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jetta schreef:Ik koop nooit paarden van een handelaar. Omdat de meeste handelaren geen nazorg bieden, geen band met het dier hebben en ethisch niet vaak correct handelen. Zoals jij het wil opzetten...ja, dat is ethisch wel correct. Daar zou ik mee kunnen leven. Het dier = de koopwaar= een levend wezen met alles dat daarbij hoort. Ik wens je veel succes, al heb ik niet zoveel met dravers.
Gini schreef:CarinaR schreef:De nazorg siert je ook. Wellicht kan je dat enigzins beperken door het alleen telefonisch te houden. Ik geloof dat er bijna (of geen) handelaren zijn die zo nazorg geven als jij het doet.
En daar zou ik dus juist om die reden niets aan veranderen. Dat is dan juist het kenmerk waardoor jij eruit springt, anders bent dan de concurrentie en waardoor je waarschijnlijk ook je prijs omhoog kan trekken na verloop van tijd.
) , of je kan minder snel/goed omscholen. Je kan er toch maar een aantal op een dag doen zeg maar

rien10 schreef:Jetta schreef:Ik koop nooit paarden van een handelaar. Omdat de meeste handelaren geen nazorg bieden, geen band met het dier hebben en ethisch niet vaak correct handelen. Zoals jij het wil opzetten...ja, dat is ethisch wel correct. Daar zou ik mee kunnen leven. Het dier = de koopwaar= een levend wezen met alles dat daarbij hoort. Ik wens je veel succes, al heb ik niet zoveel met dravers.
Oef wat een algemeenheid. Nou, dan heb je nog nooit de goede handelaar gezien. Ik koop juist bij voorkeur niet bij een particulier. Een goede handelaar kent zijn klanten, weet wat voor paarden hij in huis heeft, waar ze vandaan komen. Heeft er gelukkig geen emotionele band mee. Denk aan particulier "vlekkie moet echt 24/7 buiten staan, mag alleen een fluwelen dekje op en lust op maandag allleen wortel, op dinsdag echt alleen haver. Mag niet langer dan 52,5 minuut per dag gereden worden en alleen bitloos"
Het is jammer dat er meteen een vervelende stempel op gedrukt word, maar ik denk dat dat eigenlijk nog best meevalt. robert45 schreef:Daarom heb ik ook in het voorbeeld 100 euro per maand gerekend voor de stalling. Dit ben je ook kwijt als je ze thuis hebt staan, je hooi stro water. Je mest afvoer, je onderhoud aan de bakken, paddocks etc.
Reken alles maar eens uit....

Citaat:Leuk dat mensen altijd denken dat aan huis goedkoper is.
Moet je kijken wat je kwijt bent aan de aanschaf van een tractor, aanhanger, weidesleep, bloter, grondbakje en wat het kost om alle faciliteiten aan te leggen. Bak, paddock, wasplaats, bestrating en natuurlijk een kapschuur voor stro en je tractor.
Voor 100,- per maand kunnen wij geen paard houden, zelfs niet als ik alleen hooi, stro en brok reken.
GMekkes schreef:robert45 schreef:Daarom heb ik ook in het voorbeeld 100 euro per maand gerekend voor de stalling. Dit ben je ook kwijt als je ze thuis hebt staan, je hooi stro water. Je mest afvoer, je onderhoud aan de bakken, paddocks etc.
Reken alles maar eens uit....
Leuk dat mensen altijd denken dat aan huis goedkoper is.
Moet je kijken wat je kwijt bent aan de aanschaf van een tractor, aanhanger, weidesleep, bloter, grondbakje en wat het kost om alle faciliteiten aan te leggen. Bak, paddock, wasplaats, bestrating en natuurlijk een kapschuur voor stro en je tractor.
Voor 100,- per maand kunnen wij geen paard houden, zelfs niet als ik alleen hooi, stro en brok reken.