Rijbroek met silicone (grip)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paardje1m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:51

Ja maar ik mag dus alleen doorzitten! Is dat dan anders? :D
Xxx

Hypericum

Re: Rijbroek met silicone (grip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:15

Vreselijke broeken.
Vind kunstleer ook al niet heel prettig, maar die sillicone broeken *brrr*
Weg bewegingsvrijheid, even een paar mm verzitten was er niet meer bij. Niet subtiel dan.

Paardje1m, als je alleen mag doorzitten en je vindt dat lastig, zal zo'n broek weinig helpen.
Het verbetert niet instant je houding of het gevoel.
Misschien dan toch een tijdje niet rijden?

Fosje1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:30

Hypericum schreef:
Vreselijke broeken.
Vind kunstleer ook al niet heel prettig, maar die sillicone broeken *brrr*
Weg bewegingsvrijheid, even een paar mm verzitten was er niet meer bij. Niet subtiel dan.

Paardje1m, als je alleen mag doorzitten en je vindt dat lastig, zal zo'n broek weinig helpen.
Het verbetert niet instant je houding of het gevoel.
Misschien dan toch een tijdje niet rijden?

Ja Indd!
Zelf vind ik het wel fijne broeken, paardje1m, alleen ik rijd in de zomer altijd met een iets dunnere broek en in de winter met een broek met grip op m'n kont maar daar doe ik een majo onder aan en dan voel je het schuren zoizo veel minder, en als ik de broek met grip in de zomer aan heb schuurt hij niet zo heel veel doordat ik hem al vaak gewassen heb! Ik heb de broek met grip nu ongeveer 3 jaar persoonlijk vind ik hem heel fijn x

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:48

Dit topic is ruim een jaar oud....
Maar ik vind het niets eigenlijk
Als je z'n broek moet hebben om te kunnen doorzitten word het tijd voor zitles en werken aan je balans anders moet je het je paard niet aan willen doen :n

Anders sporty haft spray gebruiken? Hoef je in elk geval geen nieuwe broek aan te schaffen
Ik gebruik het heel af en toe op een van de jonge paarden hier
Maar het plakt echt heel erg eigenlijk heb het nu 2 keer gebruikt

janneke9811

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:11

wauw, ik had niet verwacht dat zoveel mensen die siliconenvlakken vervelend vinden :( naar mijn mening vind ik het juist super met dat siliconen _/-\o_ ik heb best wel van die klapperende beentjes, maar dit vermindert het wel. ik heb trouwens ook nog geen last van scheuren of iets in de vlakken (na 1 jaar intensief rijden :D )

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:11

Met dank, ik twijfelde of ik zo'n rijbroek zou kopen...het gaat 'm dus niet worden :D

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:14

Wat een negatieve ervaringen hier zeg!

Ik heb een silicone grip broek van het merk ELT (gekocht bij Divoza) en vind het echt een Top ding!
Rijd dagelijks 14 paarden, maar nu na een half jaar nog helemaal geen slijtage aan de broek en hij zit heerlijk! Heb dus gister nog maar zo'n broek besteld, kan hem maar vast in huis hebben!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:19

Ik rijd met een Animo al lange tijd en mij bevalt het super de grip bij de knieën.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:20

Ik heb er zo eentje van La valencio. Eerst een ouder model gehad, maar na een paar x wassen lieten al die siliconen los. Geld teruggekregen en van LV te horen gekregen dat ze de siliconen hadden veranderd, omdat het een bekend probleem was.

Ik heb de siliconen alleen bij mn knieeen. Vind het wel fijn zitten, maar soms met afstappen dat mn been aan mn zadel blijft ''kleven''. Denk dat een broek met een siliconen zitvlak niet echt wat is voor mij. Vind de siliconen dan wel weer fijner dan een leren zitvlak.

wendy2080

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:21

Geen ervaring met de silliconen op de broeken, al lijkt het mij niet de juiste oplossing. Als je niet stil kan zitten zul je beter moeten gaan trainen op je zit of mischien afvragen of je niet een te ruim zadel hebt lijkt mij.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:41

Ik rijd mezelf ook open met sileconen op de knieen (overigens niet bewust voor gekozen, viel meer voor het kleurtje vd broek), daarnaast vind ik het ook veel te veel opsluiten. Dit op lederen dressurzadel, op lederen springzadel ook niet fijn.
Op m'n suede Wintecje (vz) tijdens Endurance gaat het goed.
Als ik dit had geweten had ik hem nooit paar jaar terug om het kleurtje gekocht :n ...

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:39

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:43

Ik heb zo'n ontzettende hekel aan een leren zitvlak, kan ik echt niet mee rijden. Wel heb ik 1 rijbroek met siliconen op de knie, die is echt geweldig! Snap echt niet waar al deze negatieve reacties vandaan komen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:46

Een verschrikking en is mogelijk in sommige situaties gevaarlijk veroorzaakt door de "grip".

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:07

Ik heb zelf de broek van Harry's Horse met siloconen op de knie. Heb hem al een halfjaar en is nog super mooi. Herken de negatieve reacties ook niet. Schuren heb ik echt geen last van. Het zit gewoon precies goed allemaal. Zou er zo weer een kopen.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:05

Ik heb nou sinds kort ook zo'n broek met 'plak'. Wat verschrikkelijk. Het zit alleen bij de knieën (de dirty denim van harry's horse) maar ik kan er niet mee rijden. Het verschilt wel per zadel, de ene gaat beter dan de andere, maar echt waar eens en nooit meer. Je kan totaal geen kant op, en als je wilt doorzitten blijft je broek aan je zadel plakken, en schuif je in je broek..
Ik ben trouwens ook allergisch voor de leren zitvlakken :oo
Maar doe mij maar zo'n lekker dun superglad broekje ;)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:25

Heel handig topic, dit. Ik zat al 2 jaar te overwegen zo'n "grip"broek aan te schaffen, grip op deknie dan, maar twijfelde steeds en stelde het steeds maar uit, eigenlijk vanwege bovengenoemde bezwaren. De bezwaren zijn precies waar ik al bang voor was, zo te horen. Ben meteen genezen.
Zo'n broek komt er bij mij dus niet.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:42

Maak veel paarden zadelmak. Weet iemand waar ik zo'n broek kan kopen

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:44

Ik vind het heerlijk zo'n broek :D

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:15

Wat grappig om te lezen, you either love it or you hate it!

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 06:44

Hebben ze de rijbroek met siloconen ook voor heren

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:48

Paardje1983 ja in ieder geval heeft pikeur herenrijbroeken met grip, deze plakt alleen veel minder erg. Hooguit ietwat stroef, maar niet dat je echt aan je zadel vastplakt en geen kant op kan. Mijn vriend heeft er zo 1 en is er helemaal blij mee.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:53

Animo heeft ook heren rijbroeken met grip.

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:01

Ik heb een rijbroek met siliconen gehad, maar nu heb ik weer een normale rijbroek. Het was enorm wennen toen ik weer een normale rijbroek had, de eerste keren rijden was ik veel aan het glijden en balans aan het zoeken. Mijn zit werd er dus niet beter van..

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:29

Ik heb een rijbroek van Spooks met siliconen. (knieen en zitvlak)

In het begin moest ik er erg aan wennen (zelfs in de auto, wij hebben leren bekleding en als ik ga zitten zit ik meteen vast :+ )

Maar na 3 keer ermee gereden te hebben moet ik zeggen dat ik het echt TOP vind!