Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hwn schreef:Wel lastig idd. Fijn dat ze zo hoog kan springen, maar het kan ook es misgaan (hier pensionpaard gehad dat het gras groener vond aan de overkant en vanuit stap over een poort van 1m20 wou springen. Helaas hebben zowel paard als poort er toch enkele blijvende littekens aan overgehouden).
Anderzijds kan het ook zijn dat ze na verloop van tijd went en dat ze wel snapt dat haar vriendje terugkeert. Hier nog een ruin gehad die over staldeur gegaan was toen we de andere paarden losten (was de eerste dag hier). Hebben hem dan paar weken vastgezet toen we de anderen losten, en na paar weken was het geen probleem meer om eventjes in zijn eentje te wachten.
Mss kan je haar wat lekkers geven in de schuilstal als haar maatje uit rijden gaat?
@SindyKaya, TS heeft het hek al 20cm verhoogd, en een ijzeren hek is toch wel een stuk gevaarlijker dan een stroomdraadje qua blessuregevaar.
SindyKaya schreef:Wat ik een beetje raar vind is dat je wel stroomdraad boven het hek wilt... Maar het hek zelf niet wilt hoger wilt maker.
Hek verhoging is veel minder gevaarlijk dan stroomdraad boven het hek.
Stel je voor dat ze vast in het stroomdraad komt.. Brr
hwn schreef:Wel lastig idd. Fijn dat ze zo hoog kan springen, maar het kan ook es misgaan (hier pensionpaard gehad dat het gras groener vond aan de overkant en vanuit stap over een poort van 1m20 wou springen. Helaas hebben zowel paard als poort er toch enkele blijvende littekens aan overgehouden).
Anderzijds kan het ook zijn dat ze na verloop van tijd went en dat ze wel snapt dat haar vriendje terugkeert. Hier nog een ruin gehad die over staldeur gegaan was toen we de andere paarden losten (was de eerste dag hier). Hebben hem dan paar weken vastgezet toen we de anderen losten, en na paar weken was het geen probleem meer om eventjes in zijn eentje te wachten.
Mss kan je haar wat lekkers geven in de schuilstal als haar maatje uit rijden gaat?
@SindyKaya, TS heeft het hek al 20cm verhoogd, en een ijzeren hek is toch wel een stuk gevaarlijker dan een stroomdraadje qua blessuregevaar, dat stroomdraadje zal wel knappen.
Tigress schreef:Klopt, juist de stroomdraadjes kunnen van alles kapot snijden. Daarbij, als het paard er in verwikkeld komt te zitten blijft het constant schokken krijgen, waardoor er meer paniek uitbreekt met alle gevolgen van dien. Brrr, moet er niet aan denken.
Ik denk inderdaad een draad naar binnen toe spannen de oplossing kan zijn
OneAndOnlyx schreef:SindyKaya schreef:Wat ik een beetje raar vind is dat je wel stroomdraad boven het hek wilt... Maar het hek zelf niet wilt hoger wilt maker.
Hek verhoging is veel minder gevaarlijk dan stroomdraad boven het hek.
Stel je voor dat ze vast in het stroomdraad komt.. Brr
Je leest het topic niet goed. Mijn moeder heeft het hek van 1.10 naar 1.40 verhoogd, al op de eerste(of 2de) pagina heb ik dit gezegd. Nu is ze er alweer overheen gegaan. Dit doet ze echt alleen als ze zonder haar vriendje in de wei staat(er staan wel 2 shets bij). Ik wil weten wat ik hieraan kan doen, zonder het hek opnieuw door mijn moeder te moeten laten verhogen. We hebben al gemerkt dat dat dus NIET helpt want ze springt er alsnog overheen.
SindyKaya schreef:Haha, je kan mij niet vertellen als je het hek weer 30 cm verhoogd, dat ze dan nog niet inziet dat ze er niet over heen kan springen
Sure_lee schreef:Het lijkt mij beter om de oorzaak aan te pakken. Wat ik begrijp heb je meteen je nieuwe paard bij het paard van je vriendin en 2 shetjes gezet? Dat paard van je vriendig gaat even weg en jouw paard springt over het hek. Tja ik ben een voorstander van paarden rustig aan elkaar en de plek te laten wennen.
Ik denk dat je paardje onzeker is. Waarschijnlijk als je haar en de 'kudde' even met rust laat en paarden dingen laat doen en dan rustig het weggaan oefenen er niets aan de hand is.