Wat draag jij met rijden nu het kouder wordt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:49

zoveel mogelijk *\o/*

Dat wil zeggen:
tshirt met lange mouwen, dik vest en een winterjas.
En nog een sjaal :))

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:50

Korte mouwen met een truitje die je kan dichtritsen, als ik het warm heb doe ik die zo uit

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:52

Mijn nieuwe north face winterjas, trui, hemd en soms een wollen truitje! Onder mijn rijbroek een thermo legging. Maar ik rijd alleen maar in het bos (zo'n 3 uur per keer).

In de bak gooi ik mijn jas wel eens uit, maar ik heb alleen een buitenbak.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:55

Ik heb nu in een buitenbak een t-shirt, trui en winterjas aan. Als het kouder word dan een thermo shirt erbij aan en eventueel een thermobroek onder mijn rijbroek.

Ik zag vandaag al een stalgenoot lopen met thermo overbroek over der normale kleding aan... Jeetje... Het vriest nog niet eens :+

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:56

Hemd, thermoshirt, trui/shirt, vest.
Verder gewoon een normale rijbroek en ik rijd met m'n rijlaarzen, maar krijg niet zo snel koude tenen.
Oja, en een kol een oorwarmers! :D

barbar

Met dit weer nog een T-shirt met fleece vest er over, als ik het warm krijg kan ik dat vest wat open ritsen, als het nog kouder word een T-shirt met niet al te dikke trui en ee jas er over.

Junia

Hemd, shirt, trui en jas. Rijbroek en dikke sokken. Voor nu nog mijn gewone rijhandschoenen. We hebben op stal geen binnenbak en alleen als ik erg actief ga dressuren in de buitenbak dan gaat de jas uit, maar meestal ga ik lekker op buitenrit en het waait flink bij ons langs het kanaal dus dan heb ik die jas zéker nodig.

Als het echt winter wordt en de temperaturen onder het vriespunt gaan dan ben ik net een ingepakte eskimo! De bak is dan niet meer te doen (vriest helemaal vast) dus dan ga ik als volgt op buitenrit:

Hemd, longsleeve, shirt, trui, jas. Legging + rijbroek, 1 paar gewone en 1 paar dikke sokken over elkaar en dikke leren handschoenen.

Als het echt -10 is en ik ga naar het bos dan doe ik nog een extra trui aan en een joggingbroek óver mijn rijbroek ( waar dus al een legging onder zit) en nog een extra paar dunne sokken onder de dikke en een paar dunne handschoenen onder de dikke. Plus natuurlijk nog een sjaal en onder mijn cap een muts :p

Is het nog te volgen? Haha! Het klinkt vast overdreven maar als ik 4u lang de kou in ga dan is het echt geen overbodige luxe ;)

Ineke2

Re: Wat draag jij met rijden nu het kouder wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:58

Ga je dan niet glijden in die joggingbroek?

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:00

Eigenlijk nooit last van, maar mijn pony is ook niet bepaald ruim in haar bewegingen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:01

Ik rijd ook buiten, draag bijna altijd een bodywarmer. Anders zweet ik veel te veel als ik eenmaal flink aan het werk ben. Eronder soms een gewone trui, nu het kouder wordt vaak een lekker dik vest of bijvoorbeeld hempje/shirtje + trui + bodywarmer. Als het nog kouder wordt leg ik een jas klaar en dan stap ik uit aan de hand en doe ik zelf alvast een jas aan. Jas aan/uit doen op paard is niet echt een optie momenteel, jong grut.

Verder gewoon rijbroek, laarzen, handschoenen.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:02

Thermo legging onder mijn rijbroek, Verder veel dunne laagjes over elkaar zodat ik iets uit of aan kan doen na het rijden.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:07

Zit mij af te vragen wat jullie van de winter dan allemaal gaan aan doen...:)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:10

Lekker naar het bos :D Ik hoop dat het gaat sneeuwen!

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:10

Ik draag altijd een lekkere warme vest , er onder een truitje voor als het te warm word want ik heb vaak mijn bodyprotector erover heen. Heb inplaats van dunne handschoentjes lekkere warme, en draag nu echt vaak sokken voor het rijden, normaal dee ik dunne sokjes aan omdat ik het altijd warm heb. Nooit draag ik een sjaal tijdens het rijden. Want dat gaat altijd jeuken, heb altijd van die wollen, een keer geprobeerd, het is wel lekker warm, maar ik doe heeeel af en toe een sjaal om niet van wol maar van dat fijne stof.

En om het paardje lekker warm te houden draagt ze wel eens een uitrijdeken.
Ook draagt ze vaak een oornetje , en die deken komt echt goed van pas want dame is net geschoren haha. :P

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:16

Ik ben een koukleum eerste klas! Ik draag tijdens het (los)rijden een hemdje, een tshirt met lange mouwen, een vest, een bodywarmer en een jas. Tijdens het echte rijden, gaat mijn jas uit, rest hou ik aan. Tijdens les gaat de bodywarmer vaak ook nog wel uit.
En ik heb handschoentjes met halve vingers, en daarover een flapje zodat het een want wordt. Daarmee kan ik rijden!
Tevens heb ik laarzen met bont vanbinnen waardoor ik warme voetjes hou! Superfijn!
Als het nog kouder wordt, dan trek ik nóg een jas aan over de bodywarmer en de andere jas. (dus 2 jassen en een bodywarmer..) en nog een tshirt met korte mouwen onder het tshirt met lange mouwen.

(en dit alles in een binnenbak :+ )

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:19

meestal draag ik een gewoon shirtje met een vestje er over en dan een ongevoerd jack en als het
heel koud is nog een sjaal er bij maar handschoenen draag ik nooit, ik sta op een doe het zelf stal
buiten omdat ik de hele tijd bezig ben heb ik het nooit koud

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:22

Lizzyy schreef:
zoveel mogelijk *\o/*

Dit dus :brr: :D :brr: :D :brr:

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:26

t-shirt bodyprotector en mijn winterjas erover heen. of een bodywarmer

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:31

Binnen in een rijbroek waar ik hele jaar door mee rij.
Hempje en een vest. Gewoon wat ik kwa bovenleiding ook binnen in huis aan heb.

Buiten, thermolaarzen (omdat ik die nodig heb met de wei schoonmaken enzo) normale rijbroek/spijkerbroek, hempje e sweater vest. Jas heb ik alleen aan als ik er vpor of er naa niet naar school hoef.
Jas die ik opschool aan heb stinkt nog niet en wil ik graag zo houden.
Gelukkig heb ik het niet zo snel koud als mijn voeten warm zijn

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:33

Jeetje wat doen jullie allemaal dan aan als het écht winter is? :+ Ik rijd op het moment (geen binnenbak ter beschikking) met zomerrijbroek, hempje, T-shirt met korte mouwen, coltrui en een lichte bodywarmer en zomerhandschoenen. Als het straks echt koud word, dan gaan daar lange neoprenen chaps bij, dikke winterhandschoenen, fleecesjaal en de bodywarmer word vervangen door een jas.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 01:46

Dragen jullie dan vooral "paardensport" merk kleding, of gewoon?
Krijg je in fleece niet enorm veel haren?

Ik ga morgen gelijk wat proberen.....

Meer tips altijd welkom

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 02:12

t-shirt, overhemd (manchetknopen), strikje of stropdas (dat maakt uit) wollen gilet (double breasted, dus kan ik tot aan de hals dichtknopen) en een smoking jasje.
weliswaar is die smoking jas enorm oud en erg stevige zware stof.

flat cap maakt mij ook een berg uit. (ik heb de mijne uit golegá meegenomen, die ist warmer dan mijn andere flatcaps.)

ik draag een johdpur broek met lange sokken eronder en enkellaarsjes, maar dat is op de bovenbenen soms nog een beetje koud, dus ik heb een Chaviari in opdracht gegeven.

(chaviari is een overrijbroek, volle lengte met knopen langs de zijkant beetje als chaps, maar dan helemaal broek, en redelijk hoge broeksband)

ik krijg het bij het rijden eigenlijk nooit echt warm, de stalarbeid is een ander verhaal

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 07:27

marije1109 schreef:
Dragen jullie dan vooral "paardensport" merk kleding, of gewoon?

Ik draag eigenlijk nooit paarden-merken. Veel te duur! Bij de schoenenreus/scapino heb je ook tshirtjes in een speciale zweet-opname stof, voor een veel goedkopere prijs. Die gebruik ik ook voor hardlopen.. Daar koop ik ook vaak mijn paarden-vesten. bodywarmer kwam bij de primark vandaan. Eigenlijk zijn alleen mijn jas, paardrijbroek en laarzen van paardenmerk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:06

Hemdje, tshirt met lange mouw, tsgirt met korte mouw, trui en jas :D In de bak gaat de jas uit.
Rijd ik op de manege in de binnenbak, doe ik 1 shirt aan :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:51

Ik heb alleen een rijbroek van paarden merken. De rest gewoon mijn normale kleding wat ook naar vrienden en school aan doe. Veel te duur om aparte shirts te kopen. En ga meestal van uit het een door naar het ander.