Wat vind jij belangrijk in een ruitersportzaak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vickers

Re: Wat vind jij belangrijk in een ruitersportzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:07

Service en verstand van zaken.
Gisteren voor het eerst bij Divoza Zoetermeer geweest waar ik echt een topverkoopster trof. Uiteindelijk met Ariats en handschoenen weg gegaan (mijn vader was al een tijdje aan het wachten) maar ik ga zeker aankomende maand nog een keer heen (en dat is voor mij meer dan een uur rijden) Bij ons in de buurt zit Koole daar staat een dame die ook echt verstand van zaken heeft. Helaas is de winkel niet zo groot/propperig en is het voornamelijk wat duurder.
Laatst met een stalgenootje naar de Country Mill geweest (haar zadel moest nagekeken worden) en dat vond ik ook een mooie winkel. Ben vaker naar EJ geweest maar ik moet toch bekennen dat Divoza het voor mij persoonlijk "wint"

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:30

Ik heb nog maar weinig vergelijkingsmateriaal maar ik ben erg tevreden over divoza. Uitgebreid assortiment en goede service. Jammer alleen dat de dichtstbijzijnde op een uur rijden is. Sommige artikelen wil ik liever eerst passen voor ik ze aanschaf.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:51

Heb er 4 in de omgeving zitten.

2 kom ik met veel plezier. De 1e zit 20 minuten autorijden weg, en ze kennen je daar echt. Helpen je goed, geven goed advies. En is er gewoon super gezellig.
De 2e zit vlak bij mijn werk, ook daar wordt je goed geholpen met goed advies.

Dan is er 1, waar ik wel eens kom, maar die een assortiment heeft waar ik niet veel mee heb.

De 4e ging ik vroeger wel eens heen, maar die is zo op de dressuur en springen gefocusseerd, dat ik als recreatie/beginnend western ruiter, daar niet echt me op mijn gemak voel. Ben daar toen geweest toen ik net mijn eigen paard had. (grote brede tinker), dat ik dus ook een halster zocht die breed was, toen ik vertelde wat voor paard ik had werd ik echt aangekeken met wat moet je met zo'n beest. Ook daar mijn myler level 1 besteld. Bij ophalen lag er een level 3 klaar. Een hele discussie gehad met de verkoopster dat dit een level 3 was, en geen level 1 en dat ik die niet wil. Waarin zei constant mij ongelijk gaf en zei dat dit toch echt een level 1 was en ik er dan geen verstand van had.
Uiteindelijk ging ze wel in het systeem kijken om te bewijzen dat dit een level 1 was. Bleek dus dat het inderdaad een level 3 was, en kreeg ik te horen, ow dan hebben we die niet, helaas. Voor een grote winkel waar je veel goede dingen over hoort, vindt ik dit dus niet kunnen. Daar kom ik dus nooit weer, ook al hebben ze iets wat ik nodig heb, ik kijk wel verder.

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:04

Ik vind gezelligheid en hulpvaardigheid toch wel heel belangrijk. Gelukkig vind je dit allebei bij de Horseplaza in Nieuwegein! Je wordt hier echt herkend en zeer goed geholpen. Ook fijn vind ik dat er een heel groot aanbod van producten is.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:09

Het assortiment vind ik belangrijk. Ik heb een 'afwijkende smaak' met mijn nh/western/bitloos/trec spulletjes en daar zijn de meeste winkels niet op ingericht.
Ik shop nooit echt voor de gein maar toch vooral spullen die ik nodig heb en dat gaat meestal gewoon online...

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:12

Ik vind personeel erg belangrijk! Er moet genoeg personeel zijn maar ze moeten niet opdringerig worden. Ze moeten ook wel een beetje 'interesse' tonen. Was de vorige keer niet zo blij bij de epplejack.
Zocht een zwarte polo die niet al te duur was ( ik hoef geen shirts van 50 euro om alleen te rijden. Zag er genoeg op de sites staan) maar de verkoper zei ' ja paardrijden is duur'. Ja dat hoef je mij ook niet te vertellen hoor. Keek een keer naar links en naar rechts en zei daarna dat ze het niet hadden :=

Nou kom ik er alleen nog als ik zeker weet als ik weet waar het ligt..

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:24

divoza koop ik vaak terwijl ik het een vreselijke winkel vind, soms loop ik daar al een kwartier en niemand die mij gedag heeft gezegd. Het persoonlijke mis ik daar, maar de kortingen zijn fijn en het assortiment is groot. EJ doet het niet voor mij. Dan ga ik liever naar Pas de Deux in Noordwijk/Katwijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:33

Als je bij Divoza Enschede komt om iets terug te brengen,, kan er opeens geen vriendelijk woord vanaf bij die dames die er werken. Dan doen sommigen oprecht pissig en onaardig. Twee keer gehad nu. Een keer met een shampooborstel die kapot uit de winkel kwam (wilden ze mijn geld niet teruggeven 'omdat het een goedkoop product betrof' ) en één keer met iets wat mijn paard niet paste. Kon geen greintje vriendelijkheid vanaf. Echt naar gewoon.
En alles is altijd precies in mijn maat / de maat van mijn pony's uitverkocht. |(

Ik hoop dat EJ zich nog eens hier in de buurt vestigt!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:42

Omdat het een goedkoop product was? Slaat echt nergens op! :n
Heb dr nog nooit wat terug gebracht (ga altijd naar heteren), maar als ik binnen kom lopen krijg ik altijd netjes een "Hallo" te horen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:46

Ben trouwens wel te spreken over het Ruiterparadijs in Hengevelde. Ik hoef geen spullen in de modekleuren van dit jaar. Zij hebben vaak hele gunstige aanbiedingen van mooie spullen uit eerdere collecties. Daar kan ik echt oprecht blij van worden.
En de Equiva in Gronau. Mooie winkel. Ook veel aanbod qua voer. Wel jammer dat ze geen spul hebben voor het mennen.

En mijn hart gaat echt sneller kloppen van de Loesdau in Recklinghausen. Die is groooooooooot! :~

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:50

Ik verwacht een ruitersportzaak die eens wat anders verkoopt dan het geijkte. Ik verwacht dat ze geen martelwerktuigen verkopen. Helaas zijn die dingen er nog steeds.
Ik verwacht kennis en service.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:51

Waar ik liever niet kom is de Epplejeck. Vreselijke winkel :') Ik ga er enkel heen als ze korting hebben, maar kan dan ook zo met lege handen naar buiten komen. Ik ben nogal specifiek in wat ik wil hebben. En vaak wat ik wil hebben, hebben ze dan niet meer in de juiste maat.
En echt kennis hebben ze daar ook niet O:)

Ik had een leuk klein zaakje waar ze kwaliteitsspullen verkochten, maar helaas verdwijnen die kleine zaakjes steeds meer. Dus ik bestel nu vooral online :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:04

laughterline schreef:
Omdat het een goedkoop product was? Slaat echt nergens op! :n
Heb dr nog nooit wat terug gebracht (ga altijd naar heteren), maar als ik binnen kom lopen krijg ik altijd netjes een "Hallo" te horen :)

Is later door de klantenservice van de hoofdvestiging weer rechtgetrokken. Maar ik moest er wel eerst een boze mail aan wijden. Het sloeg inderdaad nergens op. Je hebt niks aan een shampooborstel waar de shampoo uit de bovenkant komt omdat er een naadje lekt. En dat ding was verdorie wel bijna een tientje. -O-

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:07

Heb vaak gehad dat ze in de winkel iets niet hadden wat wel op de site stond. Ga je speciaal naar de winkel omdat je het dan meteen hebt..
Vind ik altijd wel vervelend, hetzelfde als met aanbiedingen dat ze het gewoon niet hebben. :+

Vind kleinere ruitersportzaken wel wat fijner, meer persoonlijke aandacht en goede adviezen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:13

Ja dat is het probleem met meerdere vestigingen. De winkel waar ik werk hebben ze ook op de website staan bij elk product, dat ze even voor de zekerheid beter kunnen bellen naar de winkel en vragen of ze het op voorraad hebben :')

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:21

dat er kleine maten zijn. Heb een a en c pony en vaak is alles te groot. Heel jammer is dat. vooral bij de grotere zaken. of de enige collecties zijn kinderachtig.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:27

Waar ze veel spullen hebben voor de mannelijke ruiters :')

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:33

Ik hou van winkels met korting.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:38

Damelza schreef:
Waar ik liever niet kom is de Epplejeck. Vreselijke winkel :') Ik ga er enkel heen als ze korting hebben, maar kan dan ook zo met lege handen naar buiten komen. Ik ben nogal specifiek in wat ik wil hebben. En vaak wat ik wil hebben, hebben ze dan niet meer in de juiste maat.

Heel herkenbaar! :j

Ik kom weleens bij EJ maar te vaak ga ik naar buiten met niets. Ja dat bestaat :D
EJ heeft toch een beetje een mainstream-assortiment, en ik wil heel vaak iets specifiekers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:50

Pelryo schreef:
dat er kleine maten zijn. Heb een a en c pony en vaak is alles te groot. Heel jammer is dat. vooral bij de grotere zaken. of de enige collecties zijn kinderachtig.

+1 Ik heb dan wel een pony, maar ik hoef als veertigjarige geen roze dekens en halsters met glitters. :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:51

EJ is net een supermarkt, handig voor de dagelijkse dingen en ze hebben vaak acties waardoor het betaalbaar blijft. Op zich shop ik er graag. Wil ik iets speciaals shop ik online omdat ze dat meestal niet hebben in de winkels in de buurt, mijn maat valt net buiten de standaard maten en dat hangt bijna in geen enkele winkel.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:59

Ik koop voornamelijk wel spullen bij de divoza omdat ie redelijk dichtbij is hier en de andere winkeltjes wel erg klein zijn. Maar ik vind de service daar niet zo, ik moest laatst aan een medewerker vertellen welke artikelen er in de aanbieding waren, dat stond wel al op de site maar niemand had het personeel ook even ingelicht :')

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 01:05

Ik kom graag in een ruitersportzaak met kennis, een ruim assortiment, kennis van de eventing wedstrijd sport, en daar ook spullen voor hebben, en een beetje Groot vind ik ook fijner Dan Klein en proppig :j

prijs maakt me niet zoveel uit, betaal liever wat Meer voor kwaliteitsspul Dan Dat ik het na een half jaartje weer weg kan gooien.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 02:41

Waar op dat moment de beste kortingsactie is! Ik koop vrijwel nooit iets zonder een 25% kortings bon of stickers plakken enzovoorts. :D

Moet alleen wel zeggen dat Divoza (Leek) echt een vreselijke service heeft, daar kom ik liever niet.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 03:12

Ik zou eens graag een winkel hebben waar ze mee denken. Als ze bijvoorbeeld iets niet in het assortiment hebben ze eventueel mij een alternatief kunnen voorstellen.Bijvoorbeeld rijlaarzen zijn al vanaf het begin dat ik paardrij een drama. Altijd te lang. Welk type laars/chap ik ook zoek.

EJ vind ik idd een leuke winkel voor het dagelijkse en de kortingen. Leuk om altijd even rond te lopen ook. Maar als ik daar iets specifieks zoek, hebben ze het nooit.