Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
C_arola schreef:Selka schreef:Indien je wel een verzekering afsluit ben je in ieder geval op de hoogte van de kosten die je maakt
Dat is erg afhankelijk van wat er door de verzekeringsmaatschappij wordt vergoed en of je precies weet wat er vergoed wordt. Veel mensen weten namelijk helemaal niet wat er wel en niet vergoedt wordt en komen zo nog steeds voor veel kosten te staan die ze zelf moeten betalen. Dan ben je ook niet op de hoogte van de kosten die je maakt.PowerReiner schreef:Enige rotte is dat je de verzekerde waarde niet terugkrijgt bij overlijden of ongeschiktheid.
Het nadeel is dat dit ook weer verbonden is aan regels. Persoonlijk zou ik mijn paard niet meteen naar de slacht willen brengen wanneer ze arbeidsongeschikt is en dat betekent dat je je eigen paard terug moet kopen van de verzekering waardoor je niks aan de verzekerde waarde hebt. Dit was voor mij ook een reden om niet verder te gaan met de verzekering.

Selka schreef:Dat is vreemd proudmama. Ben je niet in bezwaar gegaan?
Het kan trouwens wel kloppen wat jij zegt! Zelf ben ik in 1 1/2 jaar tijd 2 paarden verloren incl. hoge dierenartsenkosten en dan is het kopen van een ander paard weer een investering waar je weer je spaargeld voor moet aanspreken. Op een gegeven moment was ik daar wel klaar mee
Nu 2 mannen waarvan er 1 goed ziek is geweest en toen was ik blij dat ik maar 25% voor eigen rekening had. Andere moet de verzekering nog in maar twijfel over de waarde.
@Germie, bij een waarde van € 1700 zou ik ook niet verzekeren nee. Daar zit je zo aan.
Echter mijn paarden vervang je niet voor dat bedrag en dit heeft ook meegespeeld in mijn besluit.
niet echt een praktische situatie. Mijn verzekerde waarde terugsparen komt trouwens ook boven die 10 jaar uit. Shires zijn helaas niet goedkoop. Selka schreef:Om mijn twee paarden te vervangen voor jaarlingen met leuk papier ben ik op jouw manier meer dan 10 jaar bezigniet echt een praktische situatie. Mijn verzekerde waarde terugsparen komt trouwens ook boven die 10 jaar uit. Shires zijn helaas niet goedkoop.
Overigens zijn mijn paarden sowieso gekeurd dus dat maakt voor mij niets uit.
liedjuh2 schreef:Ik ben bij efo verzekerd, uitgebreid plus en tegen diefstal, brand en hemelvuur.
Ik betaal zo een 800 euro per jaar en heb nu in de ruim 3 jaar die ik hem heb, al voor ruim 5000 euro aan dierenarts kosten gehad. Ik ben erg blij met mijn verzekering!!
Ik krijg alles wat ik indien mooi vergoed. Het enige was toen hij na zijn eerste blessure genezen was en hij 5 maanden later aan zijn 2e blessure zat en de dierenarts in wilde spuiten met prp, toen
Deden ze moeilijk. Ze hadden namelijk mijn dossier niet gelezen en dachten dat ik er al ruim anderhalf jaar naast liep en hij nu aan dezelfde blessure behandeld ING worden. Toen ik ze even vertelt had dat ze maar eerst mijn dossier moesten lezen voor ze daarmee aankwamen zetten, toen hebben ze hun excuses aangeboden en alles direct vergoed gekregen.
) en koop dan een paard wat al wat gezien en gedaan heeft en waar we gewoon lekker zo mee weg kunnen rijden. Want een aantal jaren opfok, het opvoeden en inrijden zou ik persoonlijk niet zien zitten en heb ook de capaciteiten daarvoor niet in huis.
DatBenIkNou schreef:liedjuh2 schreef:Ik ben bij efo verzekerd, uitgebreid plus en tegen diefstal, brand en hemelvuur.
Ik betaal zo een 800 euro per jaar en heb nu in de ruim 3 jaar die ik hem heb, al voor ruim 5000 euro aan dierenarts kosten gehad. Ik ben erg blij met mijn verzekering!!
Ik krijg alles wat ik indien mooi vergoed. Het enige was toen hij na zijn eerste blessure genezen was en hij 5 maanden later aan zijn 2e blessure zat en de dierenarts in wilde spuiten met prp, toen
Deden ze moeilijk. Ze hadden namelijk mijn dossier niet gelezen en dachten dat ik er al ruim anderhalf jaar naast liep en hij nu aan dezelfde blessure behandeld ING worden. Toen ik ze even vertelt had dat ze maar eerst mijn dossier moesten lezen voor ze daarmee aankwamen zetten, toen hebben ze hun excuses aangeboden en alles direct vergoed gekregen.
liedjjuh2
Mag ik vragen voor welk bedrag het paard zelf dan verzekerd is? Jij betaald dus zo'n 66 euro per maand. Ik moet me er eens in gaan verdiepen!
Germie
Voor iedereen is dat natuurlijk verschillend. Ik spaar liever een aantal maanden (want als er geen paard meer is, dan gaat sparen lekker hard) en koop dan een paard wat al wat gezien en gedaan heeft en waar we gewoon lekker zo mee weg kunnen rijden. Want een aantal jaren opfok, het opvoeden en inrijden zou ik persoonlijk niet zien zitten en heb ook de capaciteiten daarvoor niet in huis.
ingvdh schreef:Let op bij Bierum, als je iets declareerd is je premie het jaar erop heel veel hoger (25% premieverhoging)

Yvank_ schreef:Ja bij de meeste verzekeringen moest ik meer betalen + dat je goed moet letten op de voorwaarden.
Bij bijv. hippo zorg heb je 150 eigen risico per behandeling en van het restant wordt 75% vergoed.
Ik heb als eigen risico het consult 30 euro en van het restant wordt 80% vergoed.