Ik heb ook niet de illusie dat ze ieder veevervoer gaan controleren eigenlijk Maar we nemen het braaf mee.
Linsey_X
Geplaatst: 21-11-14 23:34
En wat nou als je iemand anders zijn paard meeneemt op wedstrijd, in een trailer die op weer iemand anders naam staat. Aangezien er staat dat de formulieren door de eigenaren ingevuld moeten worden
EIGENVERKLARING VERVOERSREGISTRATIE PAARDENVERVOERMIDDEL EIGENAAR: KENTEKEN PAARDENVERVOERMIDDEL: ……… - …….. - …….. Hierbij verklaart de eigenaar van bovengenoemd vervoermiddel dat dit vervoermiddel gedurende de periode na het instellen van de maatregelen ter bestrijding van aviaire influenza uitsluitend voor paarden gebruikt is, en zodanig herkenbaar is.
Maar ik HUUR de trailer! Die mensen die hem verhuren hebben geen flauw idee waar die trailer allemaal komt... AAAAAH.
En ik ga een hele reis maken zondag en maandag.. Moet ik dan alle plaatsen van bestemming op het papier invullen? Want ik ga naar 3 verschillende plaatsen van bestemming, en niet alleen maar heen-terug.
PLK
Geplaatst: 22-11-14 00:53
Jongens we moeten met zn allen zorgen dat t in ieder geval niet via ONS verspreid wordt! Dit is echt n serieus probleem, geldt voor iedereen in heel nl!
Wij gaan binnenkort n paar stalwanden uit groningen bij een kippenboer halen, en zullen daarvoor n grote aanhanger huren. Als de kippenboer t goed vindt, komen we en anders wordt t uiteraard uitgesteld. Maar nu vroeg ik me af hoe we die aanhanger moeten ontsmetten, met chloorwater? Want we komen dan wel op n kippenbedrijf... Ook moet ik voor mn werk wel bij kippenbedrijven zijn, dus zou graag ook weten hoe ik precies mn auto moet ontsmetten. Bv de wielen kan ik toch nooit helemaal bij??
Iemand? Ohja en wat zit er in zon voetenbad (want dan doe ik maar niet mn mooie leren laarzen aan)
In het voetenbad zit denk ik gewoon halamid. Dat wordt het meeste gebruikt.
Ik snap ook niks van die eigenverklaring! Hier vallen we nog net binnen een 10 km zone en hebben een paar kipjes maar na bellen met Ministerie toch toestemming gekregen om op wedstrijd te gaan?! Beetje vaag allemaal
Ania
Geplaatst: 22-11-14 02:14
Wij vallen ook binnen het 10 km gebied en met een telefoontje naar de politie werd het me niet echt duidelijker. Ze wisten eigenlijk nergens van af en na lang overleg mocht ik toch gewoon weg. Toen ik naar de eigenverklaring vroeg wisten ze niet wat het was en dan was het zeker niet verplicht anders hadden ze dat wel geweten. Ik neem hem toch maar mee morgen
joyce B
Je moet die vragen ook niet aan de politie stellen... die controleren dit helemaal niet. Dat wordt gedaan door volgens mij de landelijke inspectiedienst die ook ander veevervoer en paspoorten controleert bij paarden.
Femia
Geplaatst: 22-11-14 09:28
Je kunt hem ook printen vanaf www.knhs.nl Zelf invullen zowel plaats van vertrek als bestemming. Je moet het alleen bij je hebben om aan te geven dat je niet van of naar een besmet gebied gaat.
Vragen gaan via de overheid of vwa. Ontsmettingsmiddel hebben de bedrijven vaak zelf wel gereed staan. Is speciaal voor vervoersmiddelen en niet zomaar particulier overal te koop. We moeten met zn allen voorzichtig zijn, maar ben het er wel mee eens dat er wel wat uitleg bij had gekunt. Gisteren zelf een verklaring ingevuld, maar vooral die van de bestemming is onduidelijk. Het lijkt zelfs dat het vooraf ingevuld moet zijn. Dus de welwillend heid van iedereen wordt wel wat op de proef gesteld. Maar dit is alleen een papiertje, voor de rest wees gewoon alert en gebruik je verstand. Denk goed na voor je een kippenbedrijf erf op rijdt.
PLK, Kan je beter niet eventjes wachten met vervoeren van die stalwanden van een kippen bedrijf. Want zover ik weet is juist de bedoeling op het moment dat er geen dieren en materialen worden getransporteerd die in aanraking zijn geweest met kippen.