Een paard samen met je partner. Ervaringen gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:34

Hier ieder zijn eigen :)
Voorkomt een heleboel discussie omdat we lang niet overal het zelfde over denken.
Hij doet met zijn paarden zoals hij denkt dat goed is en andersom.
Rijden op hetzelfde paard was hier een drama.
Hij heeft er geen problemen mee, maar ik wel.
Schijnbaar geeft hij grotere hulpen want ik doe er 2 dagen over om het paard weer fijn aan de hulpen te krijgen -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:40

Wij denken over bijna alles hetzelfde, vandaar dat het eigenlijk nooit problemen geeft. Enige waar wel eens discussie over is, is als het op wedstrijd niet lekker loopt. Maar dat is vaak snel opgelost als ik zeg dat ik voor de hobby en de lol mee ga, als hij ongezellig gaat doen blijf ik de volgende keer thuis. Is vaak ook een stukje wedstrijdspanning al zegt hij zelf dat hij daar noooooit last van heeft :P

palousa_boy

Re: Een paard samen met je partner. Ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:01

Wij hebben er nu 4 lopen. Op papier zijn de 2 heren van m'n vrouw en de 2 dames van mij, maar dat is puur omdat we er ook mee willen fokken, en het bedrijf op mijn naam staat. Het in dus mijn inventaris ;)

Maar momenteel rijden we alleen op de 2 heren omdat die gewoon te rijden zijn.
1 van de dames is 20 en bijna 4 jaar niet meer bereden en de ander is bijna 1,5 dus veel te jong.

We hebben een tijdje op hetzelfde paad gereden omdat we er toen nog maar 1 hadden. We hadden dezelfde instructrice dus dat was makkelijk, alleen reed ik vaak mee in de groepsles waar veel minder ruimte was en m'n vrouw privé les.

Verder denken we bij zaken als verzorging etc beide vrij makkelijk. Momenteel staan ze 24/7 buiten en hebben we al een half jaar niet gereden wegens tijdgebrek.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:22

[pien_2010] schreef:
Selka schreef:
@[pien_2010], daar kun je ook afspraken over maken. De paarden gaan ook naar mij toe als onze relatie over is. Ondanks dat vriend nu eigenaar is. :)

Dat nu al zwart op wit zetten en in de kluis opbergen }> . Want er zijn mensen die bij scheiding alle afspraken aan de laars lappen gewoon om de ander zoveel mogelijk pijn te doen.

Oh heb je helemaal gelijk in! Die van ons is bij de notaris verzegeld en er is geen sprake van mogelijkheden tot "paardnappen" :D ligt alleen niet in de kluis :+

Hij zegt ook altijd dat hij wel bij mij moet blijven omdat hij er anders zo slecht vanaf komt :j :')

TS al iets besloten?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 11:44

hoi! Nou het is in ieder geval voor over een langere termijn. Gisteren toch heel wat leuke paarden tegengekomen op marktplaats :o er is zo veel onder de 3500.- wat lekker loopt en toch heel braaf is (lijkt :P ) ik kan eigenlijk niet wachten. Had het er gisteren heel nonchalant met m'n vriend over. Of hij dan op mijn 'expertise' af zou gaan of dat hij ook overal inspraak in wilde.
Hij zei dat hij dat nog niet wist :P

okeee

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 12:05

Goede afspraken is al het halve werk. :j
Verder denk ik dat het prima kan maar je moet wel een geschikt paard zoeken inderdaad maar een vriendin van mij rijd ook haar paard met een ander en zij rijdt M en de andere ruiter rijdt rondjes in de bak of buiten maar doet verder niet zoveel. Als je zorgt dat je bijvoorbeeld dezelfde instructrice/instructeur hebt dan leert hij wel redelijk hetzelfde te doen en is het makkelijker voor het paard lijkt me.

Ik moet er niet aan denken mijn paard en dus ook mijn hobby te delen met mijn vriend maar ik snap als je het beide leuk vindt, dit een goede oplossing is want je moet ook aan de andere kosten denken als dierenarts, tandarts, etc. Vooral de DA kan met hoge, onverwachte rekeningen komen helaas..

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 12:06

Hmmm je hebt hem duidelijk nog niet genoeg onder de plak zitten := ;)

Ben benieuwd of jullie er uit gaan komen!

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 12:18

Heb al bijna 16 jaar samen met mijn hubbie een fjord. Sterker nog pownie is inmiddels bijna 23 en we hebben er inmiddels een 2e bij. We gaan bijna altijd samen naar stal en bekijken per dag wat we gaan doen. Ik ben meer van het longeren en bak hobbelen en manlief rijdt graag buiten en af en toe een wedstrijdje. Het meest belangrijke is dat je samen op 1 lijn zit met trainen en omgang en dat je een paard vindt waar je allebei mee kan gaan doen wat je het leukste vindt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 12:25

Manlief en ik hebben een hele goede relatie maar samen een paard zou nie goed komen. :D
De paarden zijn nu van mij, als ik om raad vraag krijg ik die en kan ik zelf beslissen wat ik er mee doe maar als het paard van ons samen zou zijn moet je overleggen en wij komen op basis dingen toch niet zo heel erg overeen. _O-
(ik wil ze 24/7 buiten, hij vindt dat ze 's nachts op stal moeten. Dat soort dingen. Al begint ie er nu stilaan van af te stappen maar dat kan ook zijn omdat ik ze toch niet op stal zet. _O- )

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:08

We hebben 1 trekpaard staan, dat is echt mijn hobby pony. :+ ga ik straks als ze later groot en sterk is mee mennen en de tuin/wei onderhouden en beetje rijden.

De andere 3 zijn echt rijpaarden. Die mogen lekker mee op Buitenrit enzo.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:25

Mijn vriend en ik wonen op een pensionstal/opfokbedrijf. Hij heeft/had niets met paarden maar vind het ondertussen wel erg leuk om met de jonge paarden te helpen, rijden wil hij niet. Ik had mijn eigen paard al en laatst hebben we een Welsh A erbij gekocht, hij doet er niets mee maar hij mag ook absoluut niet weg want hij is te leuk :Y) .
Ik denk dat samen paardrijden geen succes zou zijn, alleen al om het feit dat een paard delen niet makkelijk is. Iedereen denkt en traint anders of heeft andere verwachtingen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:29

Wij hebben 3 "eigen" paarden.
1 is echt van mij
1 is echt van hem
1 is echt van samen

Maar 1 paard samen zou niet goed komen. Mijn paard gaat iedere 6 weken naar de smid (maar dat komt volgens hem omdat ze een sportpaard is) en zijn paard als het moet (zijn Friezen). Dus ons samen paard ook als het moet en ik vind dat af en toe te lang.
Mijn paard is sensibele merrie, niks voor hem, hij moet er een hebben die een beetje lomp is en af en toe een tikje geen kwaad kan.
Ons samen paard is een "opknapper" en heeft extra medische verzorging nodig, ook hier zijn de meningen over verdeeld.

Ik ben dus heel blij dat we niet samen 1 paard hebben.

Ik kan mijn sport paard in de watten leggen en hij kan zijn Lompe paarden zo behandelen.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:38

Ik heb een beetje een hele andere situatie, mijn vriend investeert mee in de paarden die ik koop(en uiteindelijk weer verkoop), de winst delen we als het paard uiteindelijk verkocht is, ik train en verzorg het paard, maar in ruil daarvoor krijg ik hooi en stro(vriend is boer) en rijd hij met de trailer en auto als er paarden opgehaald moeten worden of weggebracht. Gaat prima :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:00

Ik vind dat juist als het niveauverschil groot is het uitstekend samen gaat. Ik reed die van mij in het Z en mijn man hobbelde een beetje in de rondte en reed ermee buiten. Prima combi, paard wist precies wie er op zijn rug zat. Bij hem sneed hij als een volleerd manegepaard alle bochten af en bij mij haalde hij dat echt niet in zijn hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:18

Ik en mijn vriendin hadden beiden al een paard voor we een relatie kregen, dat is een stuk prakfischer. :=

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:33

Denk dat het prima te doen is maar wel goeie afspraken maken en zwart op wit zetten wie het paard krijgt mochten jullie ooit uit mekaar gaan(hopen van niet maar you never know) en denk dat het kwa niveauverschil juist heel fijn is voor het paard! Is vast en zeker een paard voor te vinden, zijn er genoeg die met een beginner een manegepaard lijken en met een gevorderde ineems de sterren vd hemel lopen :p

aim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:57

Ik zou het toch niet doen.. Vind samen doen maar eng. Verschillende meningen over hoe en wat? Ik zou dan toch wachten totdat je financieel beter zit en het paard alleen kan betalen.