Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mikky19 schreef:Koper mag zelfs na drie maanden de koop terug draaien zonder duidelijke reden. Dit komt omdat dieren volgens de wet een product zijn. [url]Echter moet hij dan wel het geld volledig terug betalen.[/url]
Tinkerloos schreef:mikky19 schreef:Koper mag zelfs na drie maanden de koop terug draaien zonder duidelijke reden. Dit komt omdat dieren volgens de wet een product zijn. [url]Echter moet hij dan wel het geld volledig terug betalen.[/url]
Je bedoeld dat de koper het hele bedrag weer terug moet krijgen ipv betalen denk ik?
Anders heeft de koper 2 keer betaald en geen paard.
wil94 schreef:Wat ik zou doen als ik jou was, je paard terug kopen voor een bedrag wat lager ligt dan de aankoopprijs. Met de reden dat jij welwillend bent en zij zich niet aan de onderzoeksverplichting hebben gehouden.
Beb_bokt schreef:Of je het dier terug kunt nemen, ligt natuurlijk aan Ts. haar persoonlijke situatie. Als je de pony terug kunt nemen, zou ik (net als Billy zegt) dit doen. Los van het 'welles-nietes' spel, zou ik mijn zelfgefokt pony niet graag zien bij mensen die er vanaf willen. Om geleur te voorkomen wanneer jij de pony juridisch niet hoeft terug te nemen, zou ik daarom toch de pony op gaan halen.
sylva schreef:Rapperijder, lees mijn post nog maar eens. Een paard met dergelijke zomereczeem is echt niet berijdbaar in de periode april/mei tot nu. Ik vind dat de TS meer een punt heeft in dit alles, maar ik snap het punt van de kopers ook, omdat ik zelf weet wat de eczeem voor vreselijks is. Of ze netjes handelen is een tweede. En ja, ook al is het november, de onze wordt er nog steeds tureluurs van. Ze kan niet eens s nachts op stal. Ze schuurt namelijk de staldeuren er keer op keer uit. Het mag dan wel november zijn, tot de eerste nachtvorst veranderd er weinig voor een eczemer, helaas.
Rapperijder schreef:sylva schreef:Rapperijder, lees mijn post nog maar eens. Een paard met dergelijke zomereczeem is echt niet berijdbaar in de periode april/mei tot nu. Ik vind dat de TS meer een punt heeft in dit alles, maar ik snap het punt van de kopers ook, omdat ik zelf weet wat de eczeem voor vreselijks is. Of ze netjes handelen is een tweede. En ja, ook al is het november, de onze wordt er nog steeds tureluurs van. Ze kan niet eens s nachts op stal. Ze schuurt namelijk de staldeuren er keer op keer uit. Het mag dan wel november zijn, tot de eerste nachtvorst veranderd er weinig voor een eczemer, helaas.
Lees nou even wat ik schrijf? Ik heb jarenlang wedstrijden gestart met mijn eczemer. Er is in al die 7 jaar nooit 1 enkele dag geweest dat ik niet heb kunnen rijden door het eczeem. Als je ze goed verzorgt en consequent bent met de deken en met binnen- en buitenzetten is er geen probleem. Misschien zijn de looks niet altijd perfect maar het paard is prima bruikbaar.
Misschien zijn er extreme gevallen die zelfs met goede verzorging zo erg schuren dat ze niet berijdbaar zijn maar die zijn heel uitzonderlijk. In dat geval wordt zo`n dier best ingeslapen lijkt me. Ik heb in ieder geval nog nooit zoiets gehoord.
Rapperijder schreef:Misschien zijn er extreme gevallen die zelfs met goede verzorging zo erg schuren dat ze niet berijdbaar zijn maar die zijn heel uitzonderlijk. In dat geval wordt zo`n dier best ingeslapen lijkt me. Ik heb in ieder geval nog nooit zoiets gehoord.