problemen met eigenaar paard voor betaling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:24

Als je minderjarig bent, is het de vraag of je de overeenkomst wel had mogen afsluiten.

Laat dit even lezen aan je ouders:
https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-d ... jarig-kind

Als de eigenaar je na twee weken al heeft weggestuurd, zou ik zeker geen 50 euro betalen. Voor iemand van 15 jaar is dat ook een behoorlijk bedrag. Of ben je zelf eerder weggegaan?

Dan nog vind ik het flauw dat zo'n eigenaar dan zo reageert. Je bent twee keer geweest en achter een 15-jarige aan jagen om geld, is wat flauw..

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:27

xdoraly schreef:
Daarom zijn goede afspraken belangrijk, eventueel in de toekomst een contract opstellen.
Hebben jullie een lease contract opgesteld? Zo niet heeft ze volgens mij sowieso geen poot om op te staan.

ja dat ga ik volgende keer ook zeker doen. we hebben voor de rest niks zwart op wit staan.

AnnaXBoy

Re: problemen met eigenaar paard voor betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:30

Nou prima toch?
Lekker bij de 25 houden want het gedrag bij de eigenaar is ontzettend laag. Al ben je niet geweest kan ze je ook niet dwingen om geld te betalen.
Volgens mij is ze gewoon uit op geld ipv rechtvaardigheid.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:30

Had je niets zwart op wit, mooi toch dan zou ik d'r lekker in haar sop laten gaarkoken en niets meer betalen. Als een incassobureau belt kun je vragen om een contract met jouw handtekening of ander bewijs, en dat hebben ze niet.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:31

Die zal geen incassobureau inschakelen voor 25 euro. Daar zijn de kosten niet voor in verhouding.
Er staat niets op papier dan valt het moeilijk te bewijzen lijkt mij.

Succes.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:34

Sterker nog, ik had haar geen rooie cent meer betaald! Ben je mal zeg. Een beetje lopen zeiken over 50 euro en je bied heel eerlijk de helft. Ik zou tegen haar zeggen je kan 25 euro krijgen of helemaal niks. Incasso bureau op je af sturen voor 50 euro gaat echt niet gebeuren en anders had ik gezegd: kom maar op met je incasso bureau!

Lekker nummer, facebook etc blokkeren en klaar ermee. Mijn nekharen gaan overeind staan van dat soort mensen.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:37

AnnaXBoy schreef:
Nou prima toch?
Lekker bij de 25 houden want het gedrag bij de eigenaar is ontzettend laag. Al ben je niet geweest kan ze je ook niet dwingen om geld te betalen.
Volgens mij is ze gewoon uit op geld ipv rechtvaardigheid.

ja en dat is best triest, ze is best bekend hier in nederland, en ik denk dat de meesten hier op bokt haar ook zullen kennen. dus ik had dit ook echt niet verwacht want ik hoorde alleen maar positieve reacties over haar..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:40

Een verhaal heeft altijd twee kanten!! Ben je zelf weg gegaan of heeft ze je weg gestuurd?

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:42

ze heeft me weg gestuurd, omdat ik dus 1x heb afgezegd omdat ik kotsend in mijn bed lag

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:52

Ik zou het ook bij 25 euro houden. Dat lijkt me netjes voor een paar staprondjes. Zeker als ze je weggestuurd heeft. Waarschijnlijk ben jij de zoveelste bijrijder geweest die niet op kwam dagen (met smoes of logische verklaring) en is ze dat nu helemaal zat. Heb jij net de pech dat je de emmer laat overlopen. Ik zou het verder door je ouders laten regelen, succes ermee.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:57

dankjullie wel :)

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 08:21

Yipee schreef:
Sterker nog, ik had haar geen rooie cent meer betaald! Ben je mal zeg. Een beetje lopen zeiken over 50 euro en je bied heel eerlijk de helft. Ik zou tegen haar zeggen je kan 25 euro krijgen of helemaal niks. Incasso bureau op je af sturen voor 50 euro gaat echt niet gebeuren en anders had ik gezegd: kom maar op met je incasso bureau!

Lekker nummer, facebook etc blokkeren en klaar ermee. Mijn nekharen gaan overeind staan van dat soort mensen.

Sluit me hier volledig bij aan :j

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:42

Ik zou ook helemaal niets betalen. Zij stuurt jou weg, maar dan wel geld eisen?
En als ik goed begreep heb je in die tijd twee keer op dat paard gestapt? Daar hoef jij geen 25 euro voor te betalen, vind ik grote onzin.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:50

alcootje schreef:
Die zal geen incassobureau inschakelen voor 25 euro. Daar zijn de kosten niet voor in verhouding.
Er staat niets op papier dan valt het moeilijk te bewijzen lijkt mij.

Succes.

Mee eens. Daarbij zal een incassobureau brieven gaan sturen en contact met (vertegenwoordigers/ouders van) TS opnemen, maar als TS haar poot blijft stijf houden en blijft zeggen 'ik betaal niet en ik zal en ik ga niet betalen', dan kunnen zij ook verder niets.

Wij horen natuurlijk niet de kant van de eigenaar(esse), maar als het werkelijk zo is gegaan zoals jij aangeeft, en jij hebt hooguit 2x in die 2 weken op het paard gezeten en eigenaar(esse) heeft jou zelf weggestuurd, dan zou ik dus in ieder geval niet de volle € 50,00 betalen.
Wellicht zelfs niet eens de € 25,00. Je zou wel kunnen afspreken en uitleggen dat je dan de helft betaald, terwijl je eigenlijk vind dat ook dit niet redelijk is, en dat je daarmee dan tot een compromis komt. Dus helft betalen voor helft v/d periode om haar 'tegemoet' te komen.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:58

Toch, wanneer wist de eigenaar dat je helemaal niet terug zou komen? Anders had zij namelijk in die tijd een andere bijrijder kunnen zoeken.... zolang zij verwacht dat je terug komt kan zij niemand anders zoeken.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:06

Een wijze les heb je voor die 25 euro wél gehad.
Maak goede afspraken en vertrouw niemand zo maar op zijn woord.

Heel zielig van deze dame dat ze iemand van jou leeftijd zo onder druk durft te zetten en ook stóm dat ze zomaar met jou in zee is gegaan.
Ik zou omdat jij nog minderjarig bent, altijd de goedkeuring van de ouders willen, voor het geval er iets gebeurt op het moment dat jij met het paard bezig bent.

Dit zijn serieuze dingen waar veel méér bij komt kijken van " voor een paar euro mag ik op jou paard komen rijden."
Regel het een volgende keer via je ouders of in ieder geval in het bijzijn van een volwassenen.
Dat is mijn tip!!
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 17-11-14 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:07

Ik gok dat dit niet verstandig is om het op bokt te zetten als eigenaresse ook op bokt zit. (Ervaring spreekt. :+ )

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:11

Iemand die op zo'n manier geld gaat eisen, kan bij mij schreeuwen tot ie een ons weegt :').
Ik zou dus helemaal niks betalen, gezien de wijze waarop dit gegaan is.
En maak je verder geen zorgen over een incassobureau: ten eerste kan zij niet bewijzen dat er een dergelijke afspraak is gemaakt en ten tweede zal een incassobureau weinig kunnen maken, gezien ze je dan uiteindelijk moeten gaan dagvaarden zolang jij niet betaalt en een rechtszaak van 50 euro niet-ontvankelijk zal worden verklaard en veel duurder is dan die 50 euro natuurlijk, haha.
Dus maak je niet druk, blokkeren en laten gaan. Als ze doorgaat, politie inschakelen wegens stalking.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:14

Had je iets op papier gezet omtrend te betalingen? Zo nee dan wens ik haar veel succes om te bewijzen dat je dit hebt afgesproken.
Verder gewoon fair zijn en de 25 euro maken, en dat ze veel succes mag hebben voor een incasso in te schakelen om 25 euro van een minderjarige af te nemen :+
Heb je daarnaast misschien een bewijs via sms/mail dat zijzelf je heeft weggestuurd? Dan kan je ook al aantonen dat jij niet zelf hebt besloten op te stappen, maar zij.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:20

Gaat dit om rijden op een handelsstal of gewoon op een particulier paard?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:23

Ieder verhaal heeft 2 kanten.
In principe heb je een mondelinge afspraak en betaal je dit normaal gesproken op voorhand, je hebt geen (gratis) proefperiode afgesproken dus eigenlijk moet je gewoon de volledige € 50,- betalen.

Nu is een mondeling afspraak met een minderjarige niet rechtsgeldig ! Of waren je ouders hierbij?

Ze kan de factuur (aangenomen dat deze aan de regels voldoet) wel degelijk naar de incasso sturen. Maar ik zou er hoe dan ook met haar uit proberen te komen ipv dit op rechtelijke (incasso) procedure uit te laten lopen.

Ik snap niet hoe mensen hier kunnen zeggen: gewoon niet betalen.
Het is al jammer genoeg dat het zo snel misliep voor beide partijen, maar sluit het dan BEIDE (dus ook de eigenaresse) netjes af.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:28

Dit gaat veel te ver zij doet iets wat helemaal niet mag.
Jij bent minderjarig en als zij wat eist of gedaan wil krijgen dan moet dat via jou ouders.
Ik wil je het advies geven niet reageren niet betalen en alles via je ouders laten bespreken en regelen.
Het maakt niet uit hoe het gegaan is en hoe het hele verhaal is van beide kanten dit gaat te ver.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:29

Mondelinge afspraak met een minderjarige kan wel degelijk rechtsgeldig zijn.

En wat vind je er zo raar aan om niet te betalen? De eigenaresse heeft er zelf ook voor gekozen om het niet netjes af te handelen en een 15 jarig meisje zo erg onder druk te gaan zetten. Nee hoor, die zou van mij geen cent krijgen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:35

Cinderella schreef:
Mondelinge afspraak met een minderjarige kan wel degelijk rechtsgeldig zijn.

En wat vind je er zo raar aan om niet te betalen? De eigenaresse heeft er zelf ook voor gekozen om het niet netjes af te handelen en een 15 jarig meisje zo erg onder druk te gaan zetten. Nee hoor, die zou van mij geen cent krijgen.

Hoe weet jij dat?
Wij horen een eenzijdig verhaal. Ik weet niet wat de reden is dat het in 2 weken misloopt.

Als dit puur een afmelding is wegens ziekte, vind ik het zwaar overdreven een factuur te sturen. Maar feit is wel dat dit de afspraak was. En de eerste maand (al is het maar voor de helft) wel ingegaan is.

Zo werkt dit toch ook met stalling huren, dan moet je ook gewoon de hele maand betalen als je eerder weg gaat. (al dan niet in overleg minder)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:40

Met de factuur heb je haar gegevens. Maak gewoon de helft over en klaar. Zie het als een leermoment. Volgende keer duidelijke afspraken maken. Laat je ouders het in ieder geval wel weten.

Al moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik met mijn bijrijdster, die ook een kleine vergoeding geeft, bijna geen afspraken heb. Nou scheelt het dat ik haar al kende voor ze mijn paard ging rijden en alles gaat in prima overleg. Dus het hoeft niet altijd zwart op wit te staan.