Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bigone schreef:gekvanfleur, het gaat er om dat je een stal kiest die A het beste voor je paard is en B waar jij als eigenaar van het paard er op aan kunt dat ook de pensionhouder het beste met je paard voorheeft.
Als aan deze voorwaarden niet word voldaan dan kun je, met inachtneming van de opzeg termijn gewoon weg. Maar als je al vaak iets aankaart en de pensionhouder geeft niet thuis dan is het lastig om er goed uit te komen. Vooral als het paard hier de pineut is.
_Micha_ schreef:Hoe weet je of een stal zwart of wit is? Ga je vragen of de persoon aan de vergunningen voldoet? Zodra er ja wordt gezegd geloof je dat? Heb je bij een witte stal perse een contract?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt nog nooit heb gelet of een stal zwart of wit is, ik let op wat ik de beste stal vind voor mijzelf en voor mijn pony.
Caira schreef:_Micha_ schreef:Hoe weet je of een stal zwart of wit is? Ga je vragen of de persoon aan de vergunningen voldoet? Zodra er ja wordt gezegd geloof je dat? Heb je bij een witte stal perse een contract?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt nog nooit heb gelet of een stal zwart of wit is, ik let op wat ik de beste stal vind voor mijzelf en voor mijn pony.
Ja dat vroeg ik mij nu ook af. Het ontbreken van een contract of het contant betalen zijn namelijk geen garantie dat een stal 'zwart' is.

DnBles schreef:Caira schreef:
Ja dat vroeg ik mij nu ook af. Het ontbreken van een contract of het contant betalen zijn namelijk geen garantie dat een stal 'zwart' is.
Je hebt een contract getekend voor stalhuur, en elke maand krijg je netjes een gespecificeerde bon ook ter bewijs van betaling
(hierop staan ook zaken als BTW en KVK nummer etc )
DnBles schreef:Onzin. Dan zou elke instructeur ook zwart werken als hij of zij contant betaald kreeg. Er bestaat ook nog zo iets als kas... En niet iedereen hoeft elke maand een factuur te krijgen. Wat heb je daar als particulier aan? Behalve voor je eigen boekhouding. Een contract is ook net wat je wilt. Ik ken genoeg zwarte stallen met een contract en genoeg witte stallen zonder. Het gaat uiteindelijk om wat er in de boeken van de stalhouder staat en wat hij opgeeft aan het einde van het jaar. Daaraan zie je of het zwart of wit is.[/quote]