Nika dekens met afneembare hals

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stagediver

Re: Nika dekens met afneembare hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:23

Ik ben het na 3 dekens beu geworden,ben er sinds dit jaar niet meer aan begonnen :D Vind dat de dekens ook beetje vreemde pasvorm hebben. Voor de prijs was het leuk, maar kwaliteit is ver tezoeken :o

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:27

Ik heb ook 2 Nika dekens! Super dekens! :j
Ik heb een 0 grams regendeken met hals. Die heb ik al een aantal jaar en gebruik die het hele jaar door. Nog geen slijtage te zien (behalve een mini gaatje door een bijtend paard). Pasvorm is ook super, mijn paard krijgt heel snel schuurplekken op haar borst maar van deze deken(s) niet!

Verder heb ik nog een regendeken 100 grams. Die heb ik een paar maandjes nu. Prima deken! Pasvorm ook top. Goed waterdicht net als m'n andere.

Ik ben zeer tevreden over Nika dekens. Leuke prijs, goede kwaliteit, super snelle levering, goede pasvorm.
Voor mijn paard zijn het echt perfecte dekens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:09

hoe vallen die losse halzen, en hoe maak je ze vast?

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:10

De halzen vallen van grote vrij goed uit vind ik,
mijn paard heeft een vrij lange hals en hij is niet superkort ofzo

de hals hangt aan het deken met klittenband.
Op de foto zie je een klein stukje verschijnen.

De hals ligt trouwens altijd perfect, schuift niet ed.
Afbeelding

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:45

Het is hetzelfde systeem als de rhino/rambo dekens.
Ik ben er niet heel erg over te spreken. Heb al 2x paard naar binnen gehaald met los klittenband. De hals zakt omlaag, waardoor het klittenband op het breedste punt blijft hangen. Als hij z'n hoofd dan naar beneden doet barst hij er uit. En de onderste klip van m'n deken heeft het nu ook begeven... Voor mij niet opnieuw een Nika iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:14

Wisselende ervaringen dus, maar dat is sowieso wel met NIka...

Mij is het belangrijkte dat ie waterdicht is.
Haken ook wel,maar die kan je nog vervangen als het nodig is...

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:22

Deze is wel recent en wordt nog altijd gereageerd:
[SV] Nika horseproducts dekens

Ik heb alleen een deken met vaste hals, dus kan je niet helpen met je vraag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:25

Ja dat topic heb ik idd ook gelezen hoor, maar was vooral benieuwd naar de hals!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:35

Ik heb 1x een nika deken gehad. Dat doe ik nooit meer. De deken zorg zichzelf vol als een spons, paard werd er ziek van.
Toen ik de klantenservice had gebeld was er 0 medewerking. "De dekens worden voor ze weggaan getest, u zult de deken zelf stukgemaakt hebben".
ik heb na een jaar boze mailtjes en niet nagekomen toezeggingen mijn geld teruggekregen.
Nooit meer nika voor mij. (De zweetdeken met hals ben ik wel tevreden over)

Ja_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:41

Ik heb ook een deken van nika met hals, twee zelfs. Een 300 en 400, de 400 heb ik nog niet opgehad maar prima deken en ligt fijn! Ik heb juist zeer goede ervaringen met de klant vriendelijkheid en de service die hun geven. Had een deken met een productiefout en dat is echt perfect opgelost!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:42

Ja_nine, afneembare hals?

Kitlover, vervelend. Had je een ongevoerde?

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:44

Vreselijke dekens, zit geen pasvorm in, veeeels te breed en ze lekte binnen 2 regen buien al..

Ja_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:45

Ja alle twee met afneembare hals. De hals zit bevestigd met twee klittenband stroken, aan iedere zijde van de schoft een. De hals is prima, misschien voor mijn kwpn'er met wat langere hals iets kort maar hij hoeft van mij ook niet tot aan zijn oren te komen

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:48

dnieSz schreef:
Vreselijke dekens, zit geen pasvorm in, veeeels te breed en ze lekte binnen 2 regen buien al..

Echt, ik vind het toch telkens weer bijzonder om te lezen dat er zo'n uiteenlopende ervaringen mee zijn..

Ik heb echt de tegenovergestelde mening... (maar dan gaat het niet over de afneembare hals, waar het in dit topic om gaat)..
Heerlijke dekens, fijne pasvorm, en super waterdicht...

Blijkbaar is dat laatste niet altijd het geval.. en dat is wel vervelend voor de mensen die daar problemen mee hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:49

Nouja dat maakt me wat twijfelend of ik de NIka bestel. Ik weet dat ze mijn pony perfect liggen(eentje gepast, die helaas dus níet goed waterdicht is).
Maar iemand anders heeft al jaaaaren Nika en haar paard is echt altijd mooi droog.

Vroeg me af of het misschien vooral de ongevoerde zouden zin die doorlekken.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:55

Ik heb geen idee... Maar ik heb een 300 grams met vaste hals vorig jaar gekocht (kerst 2013) en die is echt perfect.. niets mis mee..
Paard heeft er een hele week mee in de regen gestaan.. niet nat..
Daarom gaat mijn voorkeur ook naar vaste hals, bij een losse hals regent het vaak binnen is mijn mening.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe het zit bij de Nika - losse hals deken..

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 11:01

Ik vind het ook bijzonder, die wisselende ervaringen. Zelf ben ik inmiddels voor de horseware Rambo gegaan, dat ik zeker een aantal jaar er mee door kan. Ben nu wel van plan de Zomerspelen van nika aan te schaffen.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:24

Inderdaad, heel veel verschillende ervaringen, ik gok dat deze dekens in China worden gemaakt, misschien is de ene lading wel goed en de andere dus niet. omdat de dekens goedkoop zijn weet ik zeker dat ze heel goedkoop inkoop zijn anders kan je ze nooit voor dat geld weer verkopen, dus de kwaliteit kan nooit 100% zijn.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:48

Tja, het is maar net wat je goedkoop vindt.
Als je het vergelijkt met horseware (rambo of bucas) of iets in die trant dan is het inderdaad goedkoop.
Maar vele andere merken liggen ook gewoon rond die prijs hoor.
En goedkoop is niet altijd slechte kwaliteit...
Goedkoop kan duurkoop zijn, maar zeker ook een goede koop...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:42

Ik heb al eerder ergens geplaatst dat wij goede ervaringen hebben. We hebben er meerdere voor 4 paarden.
Momenteel hebben er 3 een 300gr met afneembare hals op. De hengst staat er alleen overdag mee buiten. Die van hem is van dit jaar. Hij is erg warm, want ik heb hem al vaak terug gewisseld voor 200gr.
De merrie en ruin staan 24/7 buiten met schuilstallen. Zij gaan nu het 2e jaar in met deze dekens en ze zijn nog helemaal heel en waterdicht.

De shet heeft een andere 200gr op en die vind ik een stuk minder goed, maar die is nog redelijk nieuw. Merk was erg goedkoop RC of zoiets. Doe ik nooit meer, want hij heeft normaal ook de Nika en een mooie BR.

Van Nika hebben we verder de 0gr zonder hals al 3 jaar, 200gr zonder hals en vliegendekens. Vliegendekens 2 en 3 jaar nu. Van 1 is die nu wel stuk, maar nog draagbaar.

Geen sluitingen stuk. Wel 1 bilkoord van de 300gr, maar heb een tijd terug reserve mee besteld.

De hals zit vast met klitteband. Ik verwijder de hals nooit, dus weet niet hoe dat gaat. Ik sla ze wel regelmatig naar achteren. Ze zitten nog goed vast, maar dat is dus zonder erop en eraf halen.

We hebben nog dekens van QHP, BR, HH etc. Op zich niet zoveel verschil te merken. Wel ooit van Premiere dekens gekocht en die zijn echt waardeloos ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:43

Ik ga voor een halve hals, 200 grams.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:46

O, ja, voor mn ruin koop ik altijd halve hals tegenwoordig. Hij zit enorm tussen maten in, maar sinds ik halve hals heb kan ik de ruimste maat nemen en dan ligt de dekens goed zonder plekken te krijgen.

Die van ons hebben allemaal lange tot zeer lange manen eronder in vlechten, maar daar geen problemen mee verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:50

ik heb ook een rhino met halve hals, geweldige deken maar iets strak bij de borst.
Nika is ruimer én te verstellen.

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:56

ik heb hier ook al een stuk of 5 nika dekens gehad, momenteel nog 2 de regendeken met halve hals en dus de 200 gr met afneembare hals.
Beiden volledig waterdicht, zitten netjes en een van de weinige dekens die niet schuren.

De andere 3 waren allemaal regendeken voor verschillende paarden en die lagen ook gewoon goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:00

Ik zweer bij Nika, ik neem geen andere dekens meer.
De mijne sloopte elke 2 weken een deken.
Met de Nika dekens loopt ze nu al een seizoen! (Winter 2014, en nu weer) Geen schuurplekken, geen rare pasvorm, blijven goed waterdicht etc...