Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
RaafSmits schreef:Wat zijn eigenlijk de argumenten van jou ouders om überhaupt een paardje te willen hébben??
Daar heb ik in deze nog niks over gelezen, los van het feit dat het al jaren geroepen wordt.
Ben daar wel eens erg nieuwsgierig naar, want ook die reden zou een extra motivatie kunnen geven om er dan toch maar een bij te nemen.
Als het alleen voor de heb of de "gezelligheid "is kan je opperen dat dat ene uurtje of anderhalf dat ze dagelijks aan het paardje spendeert niet echt gezellig is voor het paardje zelf.
Kaartje23 schreef:Ik vind het nooit kunnen een paard alleen, en al helemaal niet zo'n jonkie. Die moet echt nog sociale regels leren.
Wat verwachten ze van het paardje? Willen ze ermee wandelen, poetsen, spelen of kijken?
Ik zou inderdaad vragen of de dierenarts met ze wil praten (inderdaad moet ook geënt worden), maar ook de hoefsmid en misschien zijn er meer mensen met een paarden-/dierenhart die het met ze erover willen hebben dat dit echt niet kan. Ik denk dat van hoe meer mensen ze het horen hoe eerder ze het aannemen? Of een boek laten lezen over paardengedrag (uit de bieb ofzo). Anders aanbieden zelf een shet voor 50 euro bij te kopen?
Eventueel wat sites verzamelen via google die ook paarden alleen houden afraden.
Veel succes in ieder geval!
bliver schreef:Geef voor hun verjaardag. Die krengen kun je al voor 50 euro ergen vandaan halen
Dus als iemand de politie belt, hadden ze beter er 1 bij kunnen kopen. Dat is dan goedkoper.

Kunnen ze het zich ook niet voorstellen als ze alleen op een eiland zitten, waar ze enkel zichzelf hebben (en dus niet pa & ma samen, maar apart) en op de rest van het eiland zijn alleen maar apen als ander levend wezen? Of laat ze hun paardje eens kennismaken met een ander paardje wat in de buurt staat. Misschien zien ze dan hoe pony's op elkaar reageren en misschien kunnen ze ook bij elkaar logeren?
Doanique schreef:Pony achter hun rug weer verkopen onder het mom 'het is nou eenmaal zo'.
Eerlijk? Nee, maar dat is het op deze manier houden van een jong veulen ook niet.
safina schreef:Het is een minishet, staat in de openingspost. Dus als je je ouders zegt dat hij dodelijk is heb je inderdaad kans dat ze zich doodlachen.
Lijkt mij logisch dat die tweede opmerking nou niet al te serieus genomen hoeft te worden. Ging erom dat 't niet slim is. Minishet of Shire.. Dit moet je gewoon niet doen. Doanique schreef:Pony achter hun rug weer verkopen onder het mom 'het is nou eenmaal zo'.
Eerlijk? Nee, maar dat is het op deze manier houden van een jong veulen ook niet.
safina schreef:Sammie schreef:Het is dus een 4 maanden oud hengstveulen??
Je kunt allicht nog even aan ze vragen of ze een doodswens hebben
Het is een minishet, staat in de openingspost. Dus als je je ouders zegt dat hij dodelijk is heb je inderdaad kans dat ze zich doodlachen.