Geen eikels dit jaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Re: Geen eikels dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:06

Volgens mij hebben eiken "eikeljaren" en slaan ze soms een jaar over.
De eiken aan onze paddock hadden dit jaar ook geen eikels.Terwijl een stuk verderop er meer dan genoeg lagen.
En ze hebben wel vaker een jaar over geslagen, terwijl ze andere jaren vol hingen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:11

Hier dit jaar ook weer weinig eikels. Wel veel kastanjes idd maar daar hebben we maar 1 boom van op het erf. Twee jaar geleden hadden we ook zo weinig eikels maar dat weet ik toen aan de nachtvorst die nog een aantal keer in dat voorjaar is geweest. Toen hadden we ook zeer weinig pruimen en appels. Dit jaar zou ik de reden niet weten :? We hebben een grote oude eik vlak bij de serre staan en voorheen tokte het regelmatig op het (glazen) dak van de serre met alle eikels die uit die boom vielen maar dit jaar is het weer een opvallend stil.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:49

Goh...nou je t zegt...we hebben een rij van een stuk of 6 grote eiken op het schoolplein, maar om nou te zeggen dat ze duimendik op de grond liggen? Nou...nee inderdaad... :?

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:06

Wat apart! Hier in de straat juist het tegenovergestelde: voor het eerst zoveel eikels dat we ze met de hele buurt geraapt hebben. Dus de verklaring van de jaren overslaan lijkt in onze straat ook van toepassing :j