Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vuurneon schreef:Afspreken dat jullie zelf een zadeltje kopen en zij de helft mee betalen? Het kopen van een zadel zou ik in eigen hand willen houden namelijk.
Cemlys schreef:Ten eerste snap ik niet dat je met een amper ingereden shetlander gaat springen zonder zadel, maargoed
Ik zou nooit iemand anders een zadel voor mijn pony laten kopen, mijn dier en ik ben verantwoordelijk wat er op komt te liggen, wat als het zadel niet past? Dan is het hun schuld dat de rug zeer doet of kapot is? Pinokkiozadeltje kost een 100 euro, zat keus in goedkopere zadeltjes, maar zorg dat het tenminste goed ligt. Verder heb je er natuurlijk wel wat aan als die shet af en toe gereden wordt, hij wordt immers zadelmak gemaakt/ingereden. Als jij het leuk vind dat het dier beweging krijgt dan zou ik gewoon zelf voor een zadeltje zorgen.
Alja schreef:ik zou zelf gewoon voor een zadeltje zorgen, waar praten we over hoogstens 100/150 euro
dan is het gewoon jou zadel ook voor je nichtjes en als het meisje te groot wordt
minikatje schreef:minikatje schreef:Ik heb nog een pannekoek liggen. Als jullie zorgen voor een goede pad ( met inlages liefst) mag je hem gratis komen halen.
In al het geweld is mijn post een beetje verdrongen.
Ik zal even kijken! Bedankt voor je aanbod! Ik ben nog even de rest van de reacties aan het door lezen. 
Ineke2 schreef:Doubtless schreef:Tegen d'r moeder zeggen dat ze voor een goed zadel moet zorgen & dat er anders niet meer gereden wordt?
Precies! Jij bent verantwoordelijk als er wat gebeurd he, dus een zadel is gewoon belangrijk. Voor je pony zijn rug en ook voor de veiligheid.
En anders zelf een zadel aanschaffen maar dan geld vragen voor het rijden. Jij besteed er ook veel tijd en aandacht aan. Kiezen of delen...
Alja schreef:ja maar het is hier wel een regio dat het niet normaal is om te betalen om te pony rijden dus ik denk als ze dat gaat vragen de mensen dan wel naar een volgende buurvrouw gaan waar wel gratis mag worden gereden.

horsies5 schreef:Alja schreef:ja maar het is hier wel een regio dat het niet normaal is om te betalen om te pony rijden dus ik denk als ze dat gaat vragen de mensen dan wel naar een volgende buurvrouw gaan waar wel gratis mag worden gereden.
Maar dat maakt toch niet uit? TS doet t niet voor de beweging vd pony oid maar enkel voor t plezier van t meisje
Tja opzich kosten die zadeltjes niets en heb je er altijd plezier van als er n kindje wilt komen rijden.. dus k zou t zelf kopen denk ik..
Je kan bv ook aan de ouders een eenmalige bijdrage vragen van bv 50 euro voor t rijden in t algemeen.. dan zit je ook niet met iedere week geld vragen en heb je toch n tegemoetkoming voor t zadel
Kentaro schreef:maar als ze beiden de helft betalen, hoe gaat het dan als het meisje stopt met rijden??