Paard verkopen, hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bbette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:01

Je kunt nog meerdere sites proberen om je paard te verkopen, zoals bijvoorbeeld https://www.equiconnect.com/
Door te googlen kom je vast nog meer sites tegen. Zo spreid je je kansen, en kun je zorgen dat je paard een goede thuis vindt.

Via een handelaar, daar zou ik zelf niet kiezen. Heb er zelf geen goede ervaringen mee en het kost meer geld. Natuurlijk wil ik niet beweren dat door mijn ervaringen alle handelaren slecht zijn, maar ik denk dat het lastig is een eerlijke handelaar te vinden.

_suus19_

Re: Paard verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:10

Prima advertentie inderdaad :) Je geeft eerlijk aan hoe het zit en kopers weten zo wat ze kunnen verwachten. Foto's vind ik niets mis mee. Misschien wat weinig, een standfoto zou misschien nog wat toevoegen, maar dit geeft in ieder geval een beeld.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:35

Ik mis inderdaad nog wat foto's. Verder een prima advertentie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:42

Wat meer foto's zou inderdaad fijn zijn. En misschien vraag prijs notk ipv 2500? Omdat je zegt dat je niet per se de hoofdprijs wil?
Leuk paard, als ik het geld en de plek had was ik zeker langs gekomen om te bezichtigen.
Maar ja, daar heb je niets aan...

Heel veel succes met de verkoop! +:)+

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 18:41

amoj schreef:
En misschien vraag prijs notk ipv 2500? Omdat je zegt dat je niet per se de hoofdprijs wil?

Een oude frustratie, dus vergeef me mijn felle reactie... :=

Als je dat neer durft zetten, dan word je doodgegooid met reacties van mensen die verwachten dat ze dit paard incl alle toebehoren voor een slordige 1000€ mee naar huis mogen nemen. Of mensen met een zielig verhaaltje, een budget van max 1200€ (want meer willen mama en papa niet betalen), of ze het zadel er dan ook wel bij krijgen, want anders kunnen ze maar 750 besteden, en of je haar dan ook nog even kan komen brengen.
Verder wilde ik bewust wél een bedrag neerzetten, ten eerste omdat je anders steeds dezelfde pb's krijgt, namelijk die met alleen "vp?" erin. Ten tweede vind ik het ook gewoon zo eerlijk om aan te geven wat mijn verwachtingen ongeveer zijn. Je kan voor elk paard tig argumenten bedenken waarom die meer of minder waard zou zijn, maar dat is iets waarover je het in een later stadium hebt. Mensen die al enorm gaan afdingen nog voor ze het paard maar gezien hebben (bod van 50% of iets in die grootteorde, want dit en dat en zus en zo zijn allemaal niet goed), tsjah, laat ik het erop houden dat ik hen niet echt als serieuze kopers beschouw :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:12

2500 euro lijkt me al verre van een hoofdprijs. En ik vind het ook veel handiger als er een prijs wordt genoemd, als koper en als verkoper.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 21:24

En ze is verkocht *\o/*
Naar mijn gevoel is ze op een super plekje terecht gekomen, dus ik ben helemaal gelukkig, de beeb kan gerust geboren worden nu :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:27

Fijn TS! :D

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:46

Wat snel! Goed zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 00:05

Fijn TS! 'T is ook een leuk paard en mensen met kennis kunnen prima door dit soort situaties heen kijken. Ik hoop dat je een mooie bevalling en kraamtijd krijgt! Groetjes!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:53

Wat Share zegt dus :D
Fijn dat je je over het paard geen zorgen meer over hoeft te maken.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:13

Wat fijn dat ze alsnog redelijk snel verkocht is en dat je er ook een goed gevoel over hebt!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:23

bakkabouter schreef:
En ze is verkocht *\o/*
Naar mijn gevoel is ze op een super plekje terecht gekomen, dus ik ben helemaal gelukkig, de beeb kan gerust geboren worden nu :D

Wat fijn om te horen. Dan kun je je nu rustig gaan voorbereiden op de kleine.
Succes :)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:39

Ik zie dat ze alweer te koop staat. Of wist je daar van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:49

T is zonde.. Wil je de advertentie link eens plaatsen?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 21:50

Ja hoor, ik wist dat dat uiteindelijk de bedoeling zou zijn. Maar dankjewel voor de melding, er zijn genoeg mensen die het in een gelijkaardige situatie niet op voorhand weten (zelf helaas ook al eens meegemaakt) en ook al kan je er op dat moment niks meer aan doen, dan is het heel fijn om op zn minst te weten dat "jouw" paard niet meer is waar je denkt dat ze is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:58

Ah dat is wel fijn dat je dat wist. Ik heb de advertentie gevonden. En mannnn mannnn... Ik ben alleen maar verliefder geworden... Is zó mijn type paard. Lekker koel in het hoofd en de juiste kleur!! <3 Het blijft bij gezwijmel helaas hahahaha heb mn handen al vol aan 1paard (met veulen op komst.)