rijden met bril op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EsmeeArrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:27

De vleugeltjes voorzichtig bij elkaar drukken, ik rij zelf al 7 jaar met bril omdat ik het anders niet goed zie wanneer het paard er van door gaat en daardoor niet goed kan handelen :o

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:30

hier tzelfde probleem, dus ben wel benieuwd naar die oplossingen hier!
ik doe meestal mijn bril gewoon af met rijden, zet ik m daarna wel weer op. Met buitenrit vind ik dat overigens wel vervelend.
Ik heb overigens een kunststof bril dus niet van de aparte neusvleugeltjes, dat maakt t niet makkelijker gok ik :s

Yvankaxx

Re: rijden met bril op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:36

Ik heb ook een kunststof bril. Ga dan denk ik maar eens informeren bij specsevers, er zijn dus toch oplossingen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:40

Jup, rubberen 'oortjes' aan je bril is de oplossing :j Kosten 10 euro bij specsavers en passen om elk brillenpootje. Ik vind ze echt ideaal met rijden, geen glijdende bril meer :n En na het rijden schuif je ze er zo weer af :)

Oortje aan brillepootje.

Afbeelding

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:59

Die rubberen oortjes lijken me ideaal!
Ik ga op zoek...
Helaas blijft het regendruppen, beslaan etc. wel met een bril.
Ergens hoop ik dat ooit mijn ogen gelaserd kunnen worden en ik brilloos door het leven kan.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:28

Die rubberen oortjes bedoel ik ook. Werkt voor mij prima! Ik rij altijd buiten. Door mijn cap heb ik zelden regen druppels op de bril en beslaan heb ik ook weinig last van.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:31

Ik rij zelf met enige regelmaat met zonnebril, maar bij mij blijft hij gewoon op mijn hoofd staan.

NicoleD92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:26

manie schreef:
Helaas kan ik ook geen lenzen.
Heeft te maken met prisma's en cylinders in de glazen.
Maar ow wat zou ik graag zonder bril willen, ik irriteer me dood aan dat ding en rijden kan ik er dus echt niet mee.
Zakt af, beslaat etc. etc.

Weet je het zeker? Ik heb zelf alleen cylinders, en daarbij kan het dus wel. (Ik weet niet hoet het zit met prisma's hoor) alleen betaal je er wel flink voor.

Zelf rijd ik niet met bril, maar ik heb hem ook nog niet zo lang. En voel me ook zekerder zonder, met bril heb ik toch het idee dat ik dronken rondloop.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:32

Die oortjes lijken mij ook wat.
Ik heb lenzen, maar buitenrijden is met harde lenzen geen pretje: er komt altijd zand onder mijn lenzen :\
Mijn oude bril zakt af, maar met oortjes misschien niet.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:17

NicoleD92 schreef:
manie schreef:
Helaas kan ik ook geen lenzen.
Heeft te maken met prisma's en cylinders in de glazen.
Maar ow wat zou ik graag zonder bril willen, ik irriteer me dood aan dat ding en rijden kan ik er dus echt niet mee.
Zakt af, beslaat etc. etc.

Weet je het zeker? Ik heb zelf alleen cylinders, en daarbij kan het dus wel. (Ik weet niet hoet het zit met prisma's hoor) alleen betaal je er wel flink voor.

Zelf rijd ik niet met bril, maar ik heb hem ook nog niet zo lang. En voel me ook zekerder zonder, met bril heb ik toch het idee dat ik dronken rondloop.

Ja dat weet ik heel zeker :j

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:21

Ik heb iets van 6 brillen en daarvan zitten er maar 2 goed bij paardrijden, volgens mij is het dus mazzel hebben. Of pech. Of toch nog een keer naar de afstelling laten kijken. :)

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:25

Heb het ook gehad. Bril bleef afzakken. Ik werd heel handig met het handvat van mijn zweepje om hem terug op mn neus te duwen. :D

En nu heb ik nachtlenzen, wat een verademing, zeker als het regent!
Laatst bijgewerkt door ChevalNoir op 27-10-14 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleD92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:26

manie schreef:
Ja dat weet ik heel zeker :j

Helaas. Toch die pootjes/oortjes dan misschien proberen. Ik snap dat voor de meeste een bril echt noodzaak is, en dat af laten geen optie is. En anders; mocht je toch een nieuwe bril uit gaan zoeken, een ander model die misschien wel wat beter blijft zitten, ik denk dat het ook veel met het model te maken heeft.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:37

Voor mij zijn lenzen ook geen optie. Ik heb een kunstof bril, zonder vleugels maar hij zakt niet af bij het rijden. Maar bij fitness/funxtion wel bij opdrukken/buikspieren etc heb ik er ook erg veel last van, in no time zit ie op het puntje van mn neus, bloedirritant. Ik ga ook eens voor die pootjes kijken, wist niet van het bestaan af.

Hopenlijk helpt het

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:50

Die oortjes doen het prima. Zoals ik al schreef gebruikt mijn zoon ze ook bij het turnen. Als die bril prima op z'n plek blijft zitten als hij rondjes zwaait aan de rekstok, ondersteboven in de ringen hangt of een salto over de pegasus maakt moet je op een paard wel heel vreemd doen wil je bril gaan verschuiven :)
Bij mij blijft mijn bril in ieder geval goed zitten sinds ik de oortjes gebruik.
Ik heb ook wel lenzen, maar vooral in het hooikoortsseizoen(en dat is tegenwoordig van maart tot oktober) zijn lenzen een crime voor mijn ogen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:52

Ik heb ook jaren met bril gereden en had nooit last van afzakkende brillen.. Wel dat de vleugeltjes enorm op mijn neus drukten door de cap.
Misschien staan je oortjes niet (meer) goed afgesteld? En kan je ze door de opticien laten verstellen zodat ze wat steviger staan? En anders inderdaad die silconen dingetjes eraan, zal wellicht ook helpen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:57

MairiMacBran schreef:
Die oortjes doen het prima. Zoals ik al schreef gebruikt mijn zoon ze ook bij het turnen. Als die bril prima op z'n plek blijft zitten als hij rondjes zwaait aan de rekstok, ondersteboven in de ringen hangt of een salto over de pegasus maakt moet je op een paard wel heel vreemd doen wil je bril gaan verschuiven :)
Bij mij blijft mijn bril in ieder geval goed zitten sinds ik de oortjes gebruik.
Ik heb ook wel lenzen, maar vooral in het hooikoortsseizoen(en dat is tegenwoordig van maart tot oktober) zijn lenzen een crime voor mijn ogen.

Ben overtuigd nu :D
Uit je eerste bericht kom ik niet helemaal herleiden wat je onder turnen verstond.
(Je hebt immers ook mensen die peutergym, turnen noemen :') )

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:02

Hier had ik vroeger toen ik net begon (zo'n 2 jaar geleden) ook ontzettend last van, stuiter, stuiter en die bril lag er bijna weer af. Tegenwoordig moet ik soms ook nog wel even de teugels in een hand nemen om m'n bril goed te zetten, maar niet zo veel meer als toen...

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:37

manie schreef:
MairiMacBran schreef:

Ben overtuigd nu :D
Uit je eerste bericht kom ik niet helemaal herleiden wat je onder turnen verstond.
(Je hebt immers ook mensen die peutergym, turnen noemen :') )

Nee, hij zit in de wedstrijdselectie. Ik denk niet dat een carriere la Epke er in zit, maar peutergym zal ik het niet noemen :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:48

Ik heb zelfs paarden ingereden met bril op. Vergat hem elke keer af te zetten. :+

Heb maar een enkele keer gehad dat ie afzakte, combinatie van afstelling niet meer goed en regen of zweet. ;-)

LauraEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:39

Ik rijd zelf ook al jaren afwisselend met lenzen of bril. Een paar maanden terug gleed mijn bril ook steeds naar beneden, volgens de Pearle waren de pootjes door mijn cap anders gaan staan waardoor hij niet meer goed rond mijn neus zat.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:27

Ik word er ook gek van, ik zet hem meestal af met rijden. Ik heb dan wel kunststof brillen. Strakker kan hij echt niet want ik krijg altijd last van mijn zenuwen achter mijn oren. Als ik hem wel op houd kan ik heel goed met mijn zweep de bril terug duwen haha.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:32

Ik rij ook met bril en heb nergens last van!
Alleen van de regen, dus wil graag ruitenwissers voor brillen :+.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:22

Wat raar, ik rij hele zomers met zonnebrillen op van 5 euro en ik heb hier echt nooit last van.

Misschien minder naar beneden naar het mooie paard onder je kijken? :D

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:29

Catnip schreef:
Wat raar, ik rij hele zomers met zonnebrillen op van 5 euro en ik heb hier echt nooit last van.

Misschien minder naar beneden naar het mooie paard onder je kijken? :D

Een zonnebril van 5 euri's is geheel van plastic of waaibomen-metaal.
Een beetje bril incl glazen is gewoon wat degelijker en dus zwaarder.