"Bij A in stap de rijbaan verlaten"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: "Bij A in stap de rijbaan verlaten"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:02

Dat verschilt per vereniging. Meeste hier zeggen direct na afgroeten eruit. Je komt dan niet bij A langs.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:07

Je moet er even vanuit gaan dat de uitgang bij A is. Daar zijn de proeven op gebaseerd. Je moet dan in stap de rijbaan verlaten.

Ergens in de regels staat er wel iets over dat wanneer de uitgang op een andere plaats zit dan de A je niet perse langs A hoeft als dit in het voordeel is van het verloop van het programma. Oftewel als de uitgang bij C is dan hoef je niet eerst helemaal naar A.

Ik doe het eerlijk gezegd wel altijd. Belonen doe ik wle direct na het afgroeten en dat mag ook gewoon tegenwoordig. Vroeger had je indd nog een stukje vrije stap dan moest je wachten tot je de a voorbij was.

MarjoSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:01

Zover ik weet ligt het een beetje aan de jury... Als je een strenge jury hebt en je stapt bij C de bak al uit.. kan je strafpunten krijgen. Dit heeft een vriendin van mij namelijk een keer gehad. Dus het is wel slim als je gewoon bij A de rijbaan verlaat. Dan weet je zeker dat je daar geen strafpunten voor krijgt ;).

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:59

zijn ook een hoop ruiters die niet eens na het groeten richten c rijden maar meteen een rechts omkeert maken naar de uitgang

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:01

Iruss94 schreef:
zijn ook een hoop ruiters die niet eens na het groeten richten c rijden maar meteen een rechts omkeert maken naar de uitgang

Dat mag ook gewoon.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:10

Iruss94 schreef:

Dat hoeft helemaal niet meer. Doe ik meestal ook. Zo kan de volgende ook weer snel de baan in en starten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:18

Als de uitgang niet bij de a is, moet je eerst even langs de a gaan voor je eruit gaat. Ik deed het ook vaak niet.. Maar er zijn jury's die dat echt niet kunnen waarderen. En dan heb je geluk als hij/zij zegt dat je nog even langs a moet gaan en je niet uitsluit ofzo. := Snap zelf niet waarom. Je krijgt er toch geen punten voor? :+ Toen ik reed in ieder geval niet. Gooide na het groeten gewoon m'n teugels los.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:23

Ik rijd altijd naar A door.
Ook dat deel hoort bij de proef en er zit al zo weinig stap in de proef. Op deze manier heeft de jury nog even de mogelijkheid om de kwaliteit van de stap te beoordelen.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:27

Ik groet af en beloon dan meteen. Heb er nooit commentaar over gekregen, ook op de protocol kan je geen punten invullen voor het verlaten bij A en ik heb vaak genoeg gehad dat de uitgang ergens anders zat.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:36

0000 schreef:
Iruss94 schreef:

Dat mag ook gewoon.

ja is ook maar vind ik zo niet netjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:40

Waarom niet? Meeste verenigingen willen dat niet eens hebben die roepen direct na het groeten naar de uitgang voor de doorstroom.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:41

Yvank_ schreef:
Waarom niet? Meeste verenigingen willen dat niet eens hebben die roepen direct na het groeten naar de uitgang voor de doorstroom.

je groet na de jury en je draait meteen de rug toe ik vind het netjes om gewoon je lijn af te rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:45

Dat zouden de meeste ringmeesters hier in de regio je niet in dank afnemen :=

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:47

In Nederland is de proef officieel afgelopen na het groeten.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:47

IK rij altijd naar de A en dan de bak uit.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:53

Yvank_ schreef:
Dat zouden de meeste ringmeesters hier in de regio je niet in dank afnemen :=

nog nooit iets van gehoord. kring eindhoven hier

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:01

Ringmeesters hebben er geen probleem mee, dat ik naar A rijd.
Ondanks dat je er geen punten voor krijgt staat het wel op het protocol en hoort het bij de proef.
Als ik dus naar A wil rijden, dan doe ik dat, want ik betaal, lijkt me, voor de hele proef.
Knappe ringmeesters, die mij dit gaan verbieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:15

De proef is na het groeten afgelopen volgens de knhs... Ik heb hier werkelijk wel al mee gemaakt dat mensen naar het hoof geslingerd kregen dr uit nu! Vooral 1 vereniging hier heeft daar een handje van die hebben de deur naast de C en losrijbak daarachter. Als je daar na A rijdt dan krijg je echt de wind van voren. Direct na het groeten de baan uit dan kunnen ze daar 10 in een uur halen := Maar dit staat overigens vaak al op de startlijst vermeld en wordt je ook verteld als je de ring ingaat.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:55

Mist schreef:
Suzanne F. schreef:
In mijn tijd was het zelfs nog: C-H-E-A in vrije stap de rijbaan verlaten. Of C-M-B-A in vrije stap de rijbaan verlaten. En daar kreeg je nog een cijfer voor.
Nu krijg je hier geen punten meer voor en ik kan me voorstellen dat je na het groeten wegstapt en naar de uitgang stapt. Meestal is deze bij A. Maar als deze bij E of B is dan snap ik dat je daarheen stapt. Scheelt ook weer tijd.

idd :D (is dat echt al zo antiek ?)

Nu voel ik me oud! :oo

Maar dat ken ik inderdaad ook nog. Rijd dus ook altijd nog netjes naar A, draai paard om, beloon en verlaat dan pas de ring...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 07:06

De proef is inderdaad bij afgroeten al afgelopen, maar op mijn protocol staat dat laatste stukje ook, dus ik heb gewoon het recht naar te stappen.
Dan laten ze maar lekker vast de volgende binnen, dan kost het echt niet meer tijd hoor.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 07:58

Tendance schreef:
Ik rijd altijd naar A door.
Ook dat deel hoort bij de proef en er zit al zo weinig stap in de proef. Op deze manier heeft de jury nog even de mogelijkheid om de kwaliteit van de stap te beoordelen.

Precies, netjes zitten, mooie stap laten zien en tonen dat je paard lekker ontspannen naar de hand toe wil zakken. Als ze nog twijfels hebben over de onderste cijfers en ze kijken nog even op van het blad kun je dat nog beïnvloeden *D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 08:26

Geryon schreef:
Als de uitgang niet bij de a is, moet je eerst even langs de a gaan voor je eruit gaat. Ik deed het ook vaak niet.. Maar er zijn jury's die dat echt niet kunnen waarderen. En dan heb je geluk als hij/zij zegt dat je nog even langs a moet gaan en je niet uitsluit ofzo. := Snap zelf niet waarom. Je krijgt er toch geen punten voor? :+ Toen ik reed in ieder geval niet. Gooide na het groeten gewoon m'n teugels los.

Dus niet. Dat is ook duidelijk op de bijscholing verteld. Als je eerder bij de uitgang bent moet je er gewoon uit gaan. Anders duurt het langer voordat de volgende combinatie kan beginnen.
Je krijgt ook geen beoordeling voor dat stuk. Je laatste punt is voor het afgroeten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 08:34

Kan wel zijn Scum maar er zijn nog genoeg jurys die die bijscholing niet gedaan hebben dan. Ik ben zelfs al wel eens door de ringmeester naar de uitgang (bij b of e) gestuurd om een protocol terug te krijgen met een nijdige streep onder "bij A".

Dus de ringmeester kan mijn rug op, ik stap braaf naar a.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:01

Scum schreef:
Geryon schreef:

Dus niet. Dat is ook duidelijk op de bijscholing verteld. Als je eerder bij de uitgang bent moet je er gewoon uit gaan. Anders duurt het langer voordat de volgende combinatie kan beginnen.
Je krijgt ook geen beoordeling voor dat stuk. Je laatste punt is voor het afgroeten.

Dat je er geen punt voor krijgt en het tijd kost, heeft er niets mee te maken. Het staat op het protocol en ik heb vaak zat meegemaakt dat jury's daarom de combinatie nog boos naar a sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:10

Maar als op de bijscholing wordt verteld dat het vervalt dan heeft een jury toch geen recht van spreken dat je naar A moet?