Naskapower schreef:Leer moet je absoluut niet laten drogen door een hittebron, dat is niet goed voor leer.
Kachel staat ook nooit gericht op mijn voeten hoor, aangezien ik nooit koude voeten heb in deze laarzen
Dus drogen door een hittebron, denk niet dat dat het echt is...
Thuis staan ze een 10cm boven de vloerverwarming.
mavantos schreef:Zadelzeep is slecht voor zowel je zadel als de rest van je spullen. Tegenwoordig wordt er niet meer chemisch gekleurd en als je dus te vaak met zadelzeep leer reinigt wordt de kleur lelijk. Even vochtig doekje en daarna lederdressing volstaat prima. Scheelt nog geld ook!
Weer wat geleerd
Kan ik dat stinkende blik zadelzeep ook weg smijten... Wat een lucht...
jorika1986 schreef:Ik gebruik voor het leer dat veel contact komt met water leervet van Harley-Davidson (ja idd van de motoren) Dat vet is heel erg dik en trekt heel langzaam in.
Laarzen reinigen en dan een likje van dat vet, een nachtje laten staan in een warme ruimte, maar niet op de verwarming of in de zon.
Na die nacht uitwrijven met een zachte doek.
Ik lees dus net dat vet niet geschikt is. Maar dit vind ik dan wel weer interessant
Die tassen zijn van leer, dat is niets anders dan mijn laarzen toch? Waarom mogen zulke tassen dan wel ingesmeerd worden met vet, en mijn laarzen niet? Neem aan dat HD z'n klanten niet voorliegt....
Of heet het misschien anders?
lieke2 schreef:Gewoon goed schoonmaken en poetsen met kiwi schoenpoets. Goed uitwrijven met een borstel en daarna nog een keer met een panty (gaan ze extra van glimmen en daarna kun je het vuil er zo vanaf vegen). Ik zou ze wel regelmatig poetsen met schoenpoets

En als je gereden hebt altijd het vuil eraf halen.
Afijn, genoeg tips, tijd om te gaan proberen

Succes
Ik heb ze net gepoetst met schoensmeer van Ariat... Of hoe dat spul ook heet... Echt heel stug spul is het... Maargoed, de hele laars ingesmeerd, laarzen zijn nu meer antraciet dan zwart... Maar we zullen vanavond kijken wat het effect is!! Uitpoetsen is en drama met dat spul helaas
Die schoensmeer zit trouwens in een plastic potje, dus in de fik steken gaat daar ook niet mee...
Dan liever de Petrie cream en/of Kiwi inderdaad... Dan wil ik wel die die in de fik moet