Halsdeken die de manen niet kapot maakt..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:01

Ik had het vorig jaar ook inderdaad.
Ik doe hem af. Ze staan wel veel buiten, maar als ze binnen staan of overdag kan die wel af :).

Seventeen

Re: Halsdeken die de manen niet kapot maakt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:11

Ik heb zoiets als op de foto staat en de manen vallen er bij die van ons niet af hoor :)
Hartstikke fijn ding.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:21

anders af en toe af doen met goed weer als je ze 's nachts niet binnen hebt staan?

Ik had vroeger nooit halsdekens om bij mijn geschoren paarden die de hele dag buiten stonden, en die hebben er nooit onder geleden volgens mij... :+

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 19:52

Voor mij helaas ook geen optie, ze wordt vaak buiten en binnen gezet (zelf kan ik het natuurlijk wel doen) maar niet iedereen heeft er zin in als ze haar buiten gaan zetten :+ Er zijn vast wel halsdekens die gewoon minder "stikkend" zijn? Dan is het toch nog een beetje warm, en stikken de manen niet :+ Staldeken hals?

PRY66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:52

mijn paard met hals deken vallen de manen ook uit, maar goed wil hem dun in de vacht houden, en wil m schoon houden. Dus ja dan moet je wel met n hals deken werken. :j
Doe gewoon de dagen dat ze naar buiten mogen halsdeken op, en als ze niet naar buiten mogen ivbm te natte wei staldeken op. zonder hals

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:14

Ik heb nergens last van met mijn Rambo duo halsdeken. Paard heeft vanaf november tot en met betere temperaturen in het voorjaar de hals er dag en nacht opgehad en de manen zijn intact gebleven.

cent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:18

Over wat voor stallen praten jullie dan? Als ze snachts de hals er af halen op stal, is dit een geïsoleerde stal een buitenstal een bouwpakket stal met luik wat dicht kan?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:33

aaah ik ben echt een beul hoor ik al wel. Mijn paard is geschoren en staat hooguit met een halve hals. of het moet echt vriezen. Dan krijgt hij voor die dagen een hals op. En als het dan vriest maar zonnig is gaat hij weer af. En hij staat 24/7 buiten.....
Het enige wat hier werkt is dat ding zo veel mogelijk af laten. Anders is het dag dag manen. :wave:

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:01

Niet te vroeg beginnnen met een halsdeken, alleen als het echt vriest, en dan de 0 grams variant zodat er niet teveel gewicht op de manen komt. Zo gaat het bij mij redelijk goed.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:12

Bij mijn paard is altijd de onderkant van de manen de klos, waar de dekens op liggen. Met een halsdeken worden de manen slapper en vallen ze sneller uit.

Nu ze een halsdeken op heeft kam ik de manen helemaal niet meer, maak ze met mijn vingers los en met knotten trek ik niet zo hard meer. :+

Het plukje aan de onderkant wat zo slecht wordt omdat daar de deken op ligt vlecht ik zo'n 2x per week. Ben nu nog maar een paar haartjes kwijt, vorig jaar daar een stuk van een paar cm.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:15

Ik heb ook een amigo en nergens last van.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:32

Ik heb de bucas smartex en de smartex hals, kost wat maar dan heb je ook wat! Fijnste deken ooit!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:37

Heb niet alles gelezen, maar over die sleezy. Ik heb voroge week eens sleezy gekocht voor mijn schimmel voor wedstrijd proper te houden. Zij krijgt dit maar 1 nacht per week op en ik zie aan de haren dat dit schuurt. Ik zou die toch geen hele week opleggen...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:45

Ik heb een rambo duo, een bucas smartex en een pagony met hals. Bij alle excemplaren worden zijn manen dunner. Bij hem maakt het niet zo heel veel uit omdat hij dubbele manen heeft en ze extreem dik zijn. Hals af doen is voor hem te koud met het buiten staan... hij krijgt snel kramp koliek als die het koud heeft door lichamelijke gebreken.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:50

Mijn paard staat zo'n ongeveer 365 dagen per jaar met een hals deken. Zomers onder de rsih en in de winter een winterdeken met hals. Ik heb noooit uitvallende manen, alleen platte manen :+ ik heb gewoon een goeie ruimzittende hals van amigo en de rambo sweet itch dan.

Mijn andere paard heeft ook sinds ie geschoren is een ruim zittende hals van amigo. Niks geen problemen..

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:09

Ik heb ook geen last van uitvallende manen door halsdeken. Ik heb via Mp een halsdeken opgehaald. Silvano heet het merk.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:29

conclusie lijkt dus: je paard is er gevoelig voor of niet. Welke deken je gebruikt lijkt daar geen verschil in te maken. Alleen te klein en strak zou het kunnen verergeren.