Is het veilig rijden met onweer??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:57

MariskaFally schreef:
Kan prima volgens een wedstrijdorganisatie een jaar geleden. Ik moest selectie rijden en er hing echt een onweersbui recht boven onze hoofden, met hagel en zelf een inslag op 200 meter afstand, maar de wedstrijd werd niet afgelast. Ik ben wel gestopt en heb mij afgemeld en ben naar huis gegaan, vond het zeer onverantwoord. Toen wij achteraf contact opnamen met de organisatie om dit aan te klagen (was inmiddels een selectiewedstrijd die ik dus had moeten afzeggen) vonden zei dat er in geen enkel geval sprake was van een gevaarlijke situatie. Terwijl toen wij daar van het terrein afreden de brandweer naar een naastgelegen loods reed omdat de bliksem daar was ingeslagen. Is toch van den zotte?

Gelijk heb je, dat je het risico niet wilde nemen!
Wat een organisatie...

dazzletrofke

Re: Is het veilig rijden met onweer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:53

Alles kan maar is het prettig? Ik zou het niet aangaan als je het weet, uiteraard wanneer je er door overvallen wordt het beste van maken maar onweer gata vaaak gepaard met regen dus echt lekker rijden zal het niet zijn:)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 10:52

Het ging juist minder hard regenen dus ik heb gewoon gereden en er geen last van gehad.
Dazzletrofke, met regen rijden is niet wat ik het liefste doe nee maar ik had afgesproken met de eigenaar te rijden dus zolang het veilig is ga ik rijden, zeker omdat dit paard niet heel erg veel gereden wordt helaas

_leukerdd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:00

Ik zou het niet doen :)

Channn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:03

Ook ik zou het risico niet nemen; en in de buitenbak al helemaal niet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:21

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:28

Mijn merrie geeft er niet om zowel in een binnen bak als een buiten bak. Niks kan haar afleiden tijdens het rijden :)

Mijn ruin daarin tegen laat mij alle hoeken en gaten zien in de bak. Die is er panisch voor.

Ligt eraan per paard denk ik maar veilig lijkt het mij niet

sharinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 10:29

Onweer kan gevaarlijk zijn dus als je er niet doorheen hoeft zou ik het niet doen.