Wat moet ik nou...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:07

Doe je zelf dan wel wat met de shet? Vrijheidsdressuur kunnen shetjes heel prima en vinden ze vaak leuk. Dat is lekker afwisselend. Dan hoef je er dus ook niet op te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:07

Yezzi schreef:
Je hebt toch je andere pony verkocht, staat ze nu alleen? Misschien mist ze gewoon een maatje?

dat klopt, maar ze staat nog met 4 andere paarden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:08

Mioux schreef:
Doe je zelf dan wel wat met de shet? Vrijheidsdressuur kunnen shetjes heel prima en vinden ze vaak leuk. Dat is lekker afwisselend. Dan hoef je er dus ook niet op te zitten.

klopt, vrijheidsdressuur zijn we nu ongeveer al een jaar meebezig maar ook daar is ze bijna niet meer "gemotiveerd" in..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:10

testes76 schreef:
wat vervelend voor je! mijn paard ( merrie) is ook wel een chagrijnig....met name wanneer ze hengstig is! ik kan haar dan nog wel pakken, maar dan heeft mevrouw geen zin in een poetsbeurt! ik laat haar dan en weet dit gaat weer over. hopelijk komt t met jouw pony ook helemaal goed! misschien kun je eens iemand anders haar laten pakken, misschien reageert ze op jou en is ze gewoon aan t uitproberen! sterkte +:)+

dankjewel!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:10

Rubber_Duck schreef:
Marion71 schreef:
Is het herfstvakantie?

Er zit nog geen uur tussen het bellen van de dierenarts, zijn/haar komst, de diagnose die van afstand wordt gedaan (bijzonder) en een terugkoppeling van jou. Zo goedgelovig ben ik niet.

Ho, ho. Die allergische reactie was in augustus en toen is de DA geweest. Zo lees ik het tenminste.

TS overleg wel even met je ouders. Als jij het straks niet meer kan betalen zullen zij het moeten doen ;)

Er staat toch duidelijk dat TS vandaag ging bellen naar een DA?

Mioux

Re: Wat moet ik nou...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:12

Het is jouw taak om je paard te vermaken, en aan t paard om te luisteren. Misschien eens als afwisseling schriktraining? Is gunstig en afwisselend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:12

Amaris schreef:
Rubber_Duck schreef:

Ho, ho. Die allergische reactie was in augustus en toen is de DA geweest. Zo lees ik het tenminste.

TS overleg wel even met je ouders. Als jij het straks niet meer kan betalen zullen zij het moeten doen ;)

ja dat klopt

meremeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:13

Wel apart zoals Koudbloedkim al zei dat jouw DA binnen 50 minuten gebeld wordt, er is en een diagnose stelt en jij in de tussentijd ook alles weer hier gepost hebt, klinkt een beetje dubbel maar okay. Ik denk dat je je pony gewoon eens moet vangen en niet meteen weg laten jagen en dan eens verder kijken waarom ze zo ongelukkig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:15

meremeer schreef:
Wel apart zoals Koudbloedkim al zei dat jouw DA binnen 50 minuten gebeld wordt, er is en een diagnose stelt en jij in de tussentijd ook alles weer hier gepost hebt, klinkt een beetje dubbel maar okay. Ik denk dat je je pony gewoon eens moet vangen en niet meteen weg laten jagen en dan eens verder kijken waarom ze zo ongelukkig is.

waar heb je dat vandaan?
in augustus is de DA geweest!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:16

Amaris schreef:
Rubber_Duck schreef:

Ja, maar de DA is al eerder geweest en komt nu dus nog een keer. Staat toch nergens dat ze al gebeld heeft vandaag?

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:18

als je krap in het geld zit moet je geen pony nemen

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:37

Als het inderdaad verveling is zou ik eens gaan kijken naar vrijheids dressuur. Dat is vrij simpel om mee te beginnen en dan is je pony ook even lekker bezig. Een bal om mee te spelen willen sommige paarden ook nog wel eens leuk tijdverdrijf vinden.

Ik zou ook zeker de DA erbij halen, maar overleg dat ook met je ouders. Leg ze de situatie eens rustig uit en bespreek met de dierenarts hoeveel het gaat kosten, dan weet iedereen waar ze aan toe zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:42

Finliox schreef:
Als het inderdaad verveling is zou ik eens gaan kijken naar vrijheids dressuur. Dat is vrij simpel om mee te beginnen en dan is je pony ook even lekker bezig. Een bal om mee te spelen willen sommige paarden ook nog wel eens leuk tijdverdrijf vinden.

Ik zou ook zeker de DA erbij halen, maar overleg dat ook met je ouders. Leg ze de situatie eens rustig uit en bespreek met de dierenarts hoeveel het gaat kosten, dan weet iedereen waar ze aan toe zijn.

ik ben nu ongeveer een jaar bezig met VD maar ook daar is ze de laatste tijd niet meer "gemotiveerd" in..
de koste betaal ik gewoon zelf, er is iets niet goed met [paard]..
DA nam net niet op, waarschijnlijk met iets belangrijks bezig, ik probeer het over een uurtje weer :(:)

meremeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:43

elodiexdidi schreef:
meremeer schreef:

waar heb je dat vandaan?

Dat nam ik aan aangezien je eerst post goed idee ik ga nu de da bellen. En nog geen 50 minuten later komt er een antwoord online met de DA is net geweest. Vrij logisch dat iedereen dat dan denkt?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:45

Rubber_Duck schreef:
Ja, maar de DA is al eerder geweest en komt nu dus nog een keer. Staat toch nergens dat ze al gebeld heeft vandaag?

Euh, jawel?

Citaat:
xPabloBokt schreef:
Misschien een plan om er een DA bij te laten komen om te kijken wat er aan de hand is?

Citaat:
Is een idee! ga zo gelijk even bellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:45

meremeer schreef:
elodiexdidi schreef:

waar heb je dat vandaan?

Dat nam ik aan aangezien je eerst post goed idee ik ga nu de da bellen. En nog geen 50 minuten later komt er een antwoord online met de DA is net geweest. Vrij logisch dat iedereen dat dan denkt?

ik las net terug en inderdaad het leek wel zo, heb het bericht even aangepast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:46

Voor de mensen die in verwarring waren
de DA was in augustus al geweest, ik heb net gebeld maar er werd niet opgenomen ik probeer het over een uurtje weer!

meremeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:47

elodiexdidi schreef:
waar heb je dat vandaan?

Dat nam ik aan aangezien je eerst post goed idee ik ga nu de da bellen. En nog geen 50 minuten later komt er een antwoord online met de DA is net geweest. Vrij logisch dat iedereen dat dan denkt?[/quote]

ik las net terug en inderdaad het leek wel zo, heb het bericht even aangepast[/quote]

Tof is het voor iedereen wat duidelijker

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:47

Maar krijg je de pony nu wel te pakken dan, voor als de DA komt?

Kun je niet de wei met een extra lint zo verkleinen dat je haar kunt pakken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:48

Amaris schreef:
Maar krijg je de pony nu wel te pakken dan, voor als de DA komt?

Kun je niet de wei met een extra lint zo verkleinen dat je haar kunt pakken?

al geprobeerd of ze springt eroverheen of er dwars doorheen..

lijkt echt of ze ergens bang voor is..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:49

hoe weet je dat het een allergische reactie is, en hoe weet de dierenarts dat?
je noemt alleen gedragsissues? verder alleen een opgezwolle neus (insect? brandnetel? zonnebrand? gestoten? vastgezeten in het hek om dat grassprietje te pakken) en dat kan natuurlijk ook nog van vele zaken komen zelfs nog wel van een infectietje

als er niets te zien is aan de pony behalve gedrag, dan is er zonder bloedonderzoek volgens mij niet vast te stellen (ook niet bij benadering) dat het een allergie betreft?

misschien zitten er wel bakkabouters in zijn weide.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:52

Of issie gewoon half verwilderd omdat er zo weinig mee gedaan wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:56

xPabloBokt schreef:
Of issie gewoon half verwilderd omdat er zo weinig mee gedaan wordt.

dat lijkt me niet.. daarvoor was ze er elke dag uit, tot die allergische reactie, toen minder, maar als je dr eenmaal te pakken hebt en ze een goede dag heeft is ze weer een schatje, net als gisteren..
alleen vandaag was het weer helemaal mis..

maar volgens mij kan dit topic gesloten worden :')
ik ga iniedergeval de DA bellen en langs laten komen en afwachten dan maar..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:59

Hmm als ik het zo hoor is dit beestje gewoon een typische Shet :') maar dat kan aan mij liggen. Over de draad springen en niet willen komen klinkt mij gewoon als ongehoorzaamheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:59

TS, niet om het een of ander hoor.. maarre...
"ze kon het niet van dichtbij bekijken maar ze was 99,9% zeker dat het een allergischge reactie was.."

Heeft je DA dan een verrekijker meegenomen? Volgens mij zijn 99,99% van alle allergische reacties aan te tonen in het bloed of ander onderzoek.. Maar dan moet je er dus wel bij in de buurt komen :')